Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
joe

joe

22-05-2019 om 23:03

'' examenreis'' Palma de Majorca en hoeveel geld geven jullie mee?

Hoi allen

Mijn dochter van 17 gaat morgen 6 dagen met klasgenoten naar Mallorca.
Hotel (is inclusief ontbijt) en de vlucht zijn al betaald.
Wij geven haar 300 euro mee om te lunchen, s'avonds te eten en om een drankje te kunnen bekostigen.
Dat komt neer op ongeveer 50 euro p/d.
Ik zou graag van jullie horen wat jullie meegeven om te kunnen beoordelen of ik niet te laag/hoog zit.
N.B: Reacties al '' maar waarom geld meegeven, laat haar zelf opdraaien voor de kosten omdat ze werkt ''of iets dergelijks, respecteer ik maar kan ik niks mee omdat mijn dochter geen betaalde baan heeft nog.

Dank alvast voor het lezen.
Groetjes
Joe


Top

Top

22-05-2019 om 23:13

Hier

Hier hebben we ook 300 meegegeven, wat overblijft kregen we terug, bijstorten in noodgevallen was zo gebeurd. Met name de drankjes kunnen vrij snel in het budget snijden.

joe

joe

22-05-2019 om 23:17

Thx!

Dank je Top !
X Joe

hier

Volgens mij neemt mijn dochter het dubbele mee voor haar reisje naar griekenland. Maar ik weet het niet zeker. Het is haar eigen geld, dus ik ga er niet over. Ik denk niet dat ze alles uit zal geven, maar ze neemt zekere voor onzekere.

Dees

Dees

23-05-2019 om 07:18

Ermee moeten doen

Als ze ervoor gekozen heeft om.niet te werken en de reis dus niet van eigen geld doet dan zal ze het moeten doen met het geld wat haar verstrekt is. Ik vind het persoonlijk rijkelijk veel.

Prima bedrag

Heel schappelijk hoor, wat jullie haar meegeven, mag ze blij mee zijn. Je kan er niet ongelimiteerd van zuipen, maar wel gewoon een dag vakantie (eten, uitje) mee betalen. Als ze meer nodig heeft kan ze haar eigen geld aanspreken, ze heeft dan wel geen inkomen maar toch vast wel een bedragje aan zak- of kleedgeld, verjaardagsgeld?

skik

Lou

Lou

23-05-2019 om 09:36

Veel zeg

Wat veel! Mijn dochter gaat twee weken weg en krijgt nog minder van ons mee, dus per dag minder dan de helft. Maar ze heeft wel zelf geld gespaard speciaal hiervoor, dus wat ze in totaal heeft is misschien wel een soortgelijk bedrag. Ik zal het eens navragen, ze moet niet verhongeren natuurlijk

Mijn idee was dat ze van ons alleen een "je-eet-niet-mee-dus-dat-sparen-we-uit"-bijdrage krijgt. Overigens hebben we dan wel weer bijgedragen aan de reis zelf.

(Lastig hoor, al die financiële keuzes voor en door en met zo'n jongvolwassene.)

margaretha

margaretha

23-05-2019 om 10:20

zelfde als lou

wij zijn gewoon om ong. 10 euro per dag mee te geven en een klein beetje extra. Voor 7 dagen zouden wij denk ik 100 euro meegeven.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2019 om 10:43

Niks mis mee

300 euro is een heel net bedrag als je dat zelf kunt missen. Ik neem aan dat ze niet alleen wil eten, dus dan heeft ze wat armslag voor de leuke dingen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-05-2019 om 11:25

Veel

Ik vind het best een hoog bedrag. Zelf hanteerde ik voor 3 personen een budget van 100 euro per dag, en voor 2 personen 75. Dan gingen we minimaal een keer per dag uit eten. Als mijn dochter zelf op vakantie gaat (en dus zelf moet betalen) geeft ze echt niet meer dan 30 euro per dag uit.
Ik denk dat je dochter nu meer te besteden heeft dan de reisgenootjes. In geval van nood kun je altijd nog geld overmaken. Dat zou ik bij mijn kind natuurlijk ook doen.

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

23-05-2019 om 11:27

Margaretha

€10 per dag voor lunch en diner? Dat is wel erg weinig....
Alleen ontbijt is betaald, de rest moet me zelf betalen.

Pubermoeder

Pubermoeder

23-05-2019 om 11:54

50 euro per dag is erg veel

Mijn zoon vertrekt ook binnenkort. Zij gaan zelf koken om kosten te besparen tenminste dat is het plan. Dus ik denk niet dat zij 50 euro per dag gaan uitgeven. Ik weet niet wat hun budget is.

Maar door deze discussie bedenk ik nu dat ik wat zakgeld mee kan geven.

margaretha

margaretha

23-05-2019 om 12:57

re sindbads vrouw

klopt. Ik was vergeten dat er 2x per dag van gegeten moet worden (we hadden meestal te maken met 1x per dag zelf eten regelen), toch had ik ook al geschreven 100 euro voor die dagen. Ze gaan 6 dagen, ik ga dan uit van 5 nachten en dan hangt het ervan af hoe laat vliegen (dus of lunch dag 1 al vervalt want nog thuis/ pakketje mee van thuis en avondeten of zelfs al lunch van dag 6 al thuis kan gegeten worden). 6 x 10 is 60, zit er al 40 speling voor die dagen in, is toch al ruimer dan puur 10 per dag (maar idd ws te krap)

Hangkous

Hangkous

23-05-2019 om 13:34

Waarom 2 x per dag uit eten?

Low budget op vakantie kan voor pubers, hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn.
Ontbijt is betaald bij de overnachting.

Voor de lunch haal je in de supermarkt/bij de bakker wat brood(jes). Bij de supermarkt of bij een slager haal je wat beleg. Je koop ergens een flesje water/frisdrank of scoort een koffie bij McD (die is overal ter wereld te vinden) Je zoekt een bankje in een park/op een pleintje en je kunt heerlijk picknicken.
Flesje water/fris stop je in je tas en daar kan je ook later nog van drinken.
Als avondeten een hoofdgerecht in een restaurant met 1 drankje en klaar ben je.
Op hele warme dagen koop je nog een keer bij een afhaal...... een drankje of een ijsje.

Meer dan €35 hoeft je aan voeding niet uit te geven, waarschijnlijk minder. Wat mij betreft is €300 heel royaal. Als je kind een cultuursnuiver is dan is het wat krap, toegang tot musea is vaak best prijzig. Maar een reisje naar Mallorca wordt meestal niet gedaan om veel cultuur te gaan zien.

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

23-05-2019 om 14:04

Vrij veel

300 euro is best een hoog bedrag maar aan de andere kant waarom niet? Het is een examen reis. Ze heeft nog geen eigen inkomen en het is ook gewoon leuk om op vakantie onbezorgd te kunnen eten, drinken en feesten (hoewel je met echt feesten/drinken ook met 300 euro niet heel ver komt).

Als je het kan betalen zou ik inderdaad geen enkel probleem hebben om een wat guller bedrag mee te geven.

Thursday Next

Thursday Next

23-05-2019 om 21:42

andere vraag

Kan een 16-jarige zonder problemen met de vriendinnengroep door de Schiphol-douane (en weer terug)? Ze reizen naar een Europese hoofdstad, vriendinnen zijn allemaal 17 en 18. Moet ze nog papieren mee dat wij accoord zijn?

Tienie

Tienie

23-05-2019 om 21:54

samen met zoon van 15 op vakantie geweest

wij hadden een budget van 25 euro per dag samen met 1 malig uiteten voor 30 euro. Dat lukte prima, zoon heeft iedere dag gekookt vaak voor 5-6 euro samen.

joe

joe

23-05-2019 om 22:24

Hartelijk dank allemaal!

Heel hartelijk bedankt aan jullie allen voor de zinnige reacties, dat ten eerste.
Ze zijn vandaag aangekomen en hebben er een dag op zitten vandaar dat er meer inzicht is over de ''eet/-drank kosten'' op Mallorca;
Terrassen genoeg om te lunchen ( 7,50 salade met stokbrood bv ) en s avonds te eten ( rond de 20 euro volledige maaltijd met 2 rode spa ) De prijzen zijn natuurlijk bij benadering aangezien niet iedereen evenveel eet of nodig heeft

Volgens mijn dochter is het eten niet duur maar ik ben mij bewust dat dát een betrekkelijk begrip is.
En inderdaad supermarktjes genoeg om water/fruit en wat brood of snacks te kopen i.p.v elke dag gaan zitten lunchen.
Mijn dochter rookt niet, en is een matige drinker, alleen op feestjes en partijtjes dus daar zal het geld niet aan op gaan.

Wellicht zou zij met 30 euro p/d genoeg hebben, maar ik heb haar op het hart gedrukt vooral niet te beknibbelen op eten, ik vind het belangrijk dat ze ontbijt ( inbegrepen ) luncht en s avonds eet.
Vanavond hebben ze met elkaar op hun balkon gegeten wat zij die dag eerder in een supermarkt gekocht hebben.

Er zijn meiden die een cocktail besteld hebben vanmiddag voor 9,00 euro per glas, dit om even de prijzen aan te geven.

Tot slot, ook niet onbelangrijk als je met een groep jonge meiden op stap bent, is om af te spreken dat ieder voor zich betaald of anders in iedergeval de drank die genuttigd wordt voor eigen rekening te nemen.
N.B : Mijn dochter heeft wat kunnen sparen van haar zakgeld en kleedgeld dus de '' buffer '' heeft zij zelf.

Nogmaals dank allemaal voor jullie aardige reacties !
X Joe

joe

joe

23-05-2019 om 22:31

aan Thursday Next " andere vraag "

google even Rijksoverheid met jouw vraag. Ik heb gedaan voor je en zal hetzij deze hier kopiëren :

Moet ik toestemming geven als mijn kind alleen naar het buitenland reist?

Reist uw minderjarige kind (jonger dan 18 jaar) zonder ouder of andere volwassene naar het buitenland? Dan moet uw kind kunnen aantonen dat het toestemming heeft van de gezaghebbende ouder(s). U kunt hiervoor het formulier ‘Toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland’ gebruiken. U kunt dit formulier aanpassen. Een alleen reizende minderjarige zonder begeleider hoeft geen begeleider in te vullen. Dat vak mag u doorstrepen.

Groet Joe X

Emmawee

Emmawee

23-05-2019 om 22:35

Oh jee! "Andere vraag"

Onze zoon vertrekt morgen naar Noorwegen. Met 3 vrienden. Allemaal 16 jaar. Ik heb daar nooit aan gedacht.

joe

joe

23-05-2019 om 22:39

aan Emmawee

Als je googled naar Rijkswaterstaat ' alleen reizend kind '' heb je volgens mij de mogelijkheid om een formulier online in te vullen, dus no panic

Prettige reis aan de jongens gewenst !
X Joe

joe

joe

23-05-2019 om 22:45

aan Thurday Next berichtje 2

Bedankt voor het stellen van je vraag, je hebt Emmawee daar een dienst mee bewezen !

Joe

Emmawee

Emmawee

23-05-2019 om 22:51

Beiden bedankt!

Joe en Thursday Next, we gaan t regelen.

Emmawee

Emmawee

23-05-2019 om 22:55

Niet verplicht

Staat op het formulier. Dus... Ik zie nog wel even wat ik doe.

joe

joe

23-05-2019 om 23:03

aan Emmawee '' niet verplicht''

https://thenewfathers4justicenederland.files.wordpress.com/2013/08/voorbeeldverklaringtoestemreizenkind.pdf

Voor de zekerheid een link om toestemming te geven als ouder om je minderjarige kind te laten reizen.
Succes !

X Joe

Emmawee

Emmawee

23-05-2019 om 23:25

Toch maar even doen morgenochtend.

Mette

Mette

24-05-2019 om 06:51

Dochter

Van 17 jaar vloog gister naar Valencia. Ze had de formulieren met kopie van ons paspoort bij zich.
Er is niet naar gevraagd.
Maar kleine moeite - ik zou t voor de zekerheid wel meegeven tot 18 jaar.

Dees

Dees

24-05-2019 om 07:01

Joe

Maar je dochter is 17 dan kan ze toch geen matige drinker zijn.

Emmawee

Emmawee

24-05-2019 om 07:17

Dees

Want? Niks 18 is de norm dacht jij? En de rest bestaat niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.