Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Nmd

Nmd

18-03-2018 om 19:15

Feestje

Mijn dochter van 14 wilt naar een feest van een vriendin van haar vanwege haar verjaardag (ze is 16 geworden), maar het feest eindigt pas om 1 uur s'nachts. Er is komt geen alcohol bij te pas, en onze dochter drinkt ook geen alcohol. Verder fietst ze met een vriendin mee terug naar huis. Ik weet echter niet of 1 uur te laat is. Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen? Ze gaat voor de rest nooit 'op stap' en haalt goede punten op school.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-03-2018 om 19:23

Kan wel

Als het een keertje is vind ik dat prima. Wonen de meiden heel dicht bij elkaar? Ik zou niet willen dat ze alleen naar huis fietst, dus dan liever gaan halen.

Lente

Lente

18-03-2018 om 19:25

Tijd lijkt me geen probleem

het feestje ook niet gezien je beschrijving.
De enige zorg lijkt me of ze veilig thuis kan komen. En dat hangt af van de vriendin, hoever fietst ze alleen, etc. En dat zou je kunnen oplossen door haar op te halen.

Nmd

Nmd

18-03-2018 om 19:34

Dank jullie

Dank jullie wel, ze wonen heel erg dicht bij elkaar (3 minuten en ze is al thuis) haar vriendin is ook heel erg verantwoordelijk dus dat is geen probleem.

Angela67

Angela67

18-03-2018 om 20:02

wat wil je vanaf nu / na dit feestje?

als dit het eerste feestje van z'n soort is, en volgende maand of over 2 maanden is er weer een feestje, wat vind je dan?

Dit is wel het moment om - denk ik - in het algemeen dingen te gaan bespreken met haar. Waarom is dit tijdstip laat en vind je het eigenlijk té laat? Waarom wil je het nu het plezier doen wel te kunnen gaan? Ze kan hiermee bijv. aantonen dat ze verantwoordelijk met de tijd en met mogelijke drank omgaat. Dat ze haar telefoon bij zich heeft en opgeladen heeft. Dat ze je appt als ze wegfietsen bijvoorbeel.d En waarom je dat van haar verwacht. Dat het voor jullie allebei (en haar vader eventueel, weet niet of hij in beeld is) wennen zal zijn dat ze naar zo'n feestje gaat en zo laat thuis komt dus dat het prettig is om daar afspraken over te maken. Niet om haar te beperken, maar juist om haar en jezelf te wennen. Dan heb je dit gesprek maar alvast gehad .

gr Angela

Tango

Tango

18-03-2018 om 21:58

Welke dag?

Ik neem aan dat het op een vrijdag of zaterdagavond is, maar dat schrijf je niet. Dat maakt zeker uit lijkt mij. Ik zou op vrijdag of zaterdagavond geen probleem vinden. Op een doordeweekse dag wel. Als ze inderdaad samen naar huis fietsen zou ik het goed vinden. Let wel op dat dit goed wordt afgesproken.
Zoon van 13 had laatst ook een feestje dat tot 13.00 u. duurde. Hem had ik wel weggebracht want was aan de andere kant van de stad. Hij moest ook vroeg naar huis want hij had heel vroeg een voetbalwedstrijd de volgende dag, maar anders had ik hem laten bellen wanneer hij opgehaald wilde worden.
Feestjes horen erbij op die leeftijd, is vooral leuk. En ze leren er inderdaad veel van, dingen goed afspreken, wat als het niet goed gaat, etc.

Nmd

Nmd

19-03-2018 om 13:26

De dag

Is op een zaterdag. Als het op een doordeweekse dag was dan had het me zeker wel uitgemaakt. Natuurlijk wil ik niet dat ze elke keer tot 1 uur blijft maar voor en keertje is dit inderdaad niet zo'n groot probleem. Ik zat er vooral mee omdat ik haar nog te jong vindt, maar ze moet ook dingen kunnen beleven en daarvan kunnen leren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.