Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Carolientje

Carolientje

31-10-2010 om 18:14

Feestje voor 12-jarige?

Wat is bij jullie gebruikelijk? Geeft jouw brugpieper nog een feestje voor vriendinnen/vrienden of is dat passé?
En wat kun je zoal doen behalve discozwemmen, bowlen en naar de film?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

31-10-2010 om 20:47

Dochter

Onze dochter is laatst gaan lasergamen, op het feestje van een 14-jarige. Leuk hoor, maar ik vind het zooo overdreven.
Onze regel is: als ze na de lagere school mensen willen uitnodigen voor een feestje, is dat (na overleg) prima, en ik wil best een kleine tegemoetkoming doen in de kosten (fles cola, zak popcorn, zak chips). Maar ik ga er verder geen gedachte aan wijden. Ze mag het zelf allemaal bedenken en organiseren.

Annet

Annet

31-10-2010 om 21:31

Ervaring hier

Oudste is net 13. Vorig jaar in de brugklas heeft ze een feestje gegeven voor alle meiden uit haar klas. Dat zijn er 10. Het was herfstvakantie dus gelukkig konden er drie niet.
Ze hebben samen gegourmet en daarna een film gekeken.
Omdat de situatie zo nieuw was, heeft ze nieuwe klas en oude vriendinnen niet gemengd. Een paar dagen later heeft ze met een groepje vriendinnen samen gekookt en ook film gekeken.

Dit jaar heeft ze de groep wel gemengd. Ze waren met 8 meiden. Ze hebben eerst spelletjes gedaan en daarna pizza gehaald bij de supermarkt. Die hebben ze gebakken en gegeten. Daarna nog film gekeken.

Ze heeft bij andere meiden ook een paar feestjes gehad, meestal eten en film kijken, 1x discozwemmen, 1x bioscoop.

Maylise

Maylise

01-11-2010 om 02:35

Brugklas

Mijn dochter zat vorig jaar in de brugklas en er waren regelmatig feestjes. Bowlen was erg geliefd (hier ook gedaan met na afloop pizza eten bij de pizzeria), lasergamen, zwemmen, bioscoop, schaatsen, sleepover parties met films kijken en heel veel snoep, parfum maak workshop met na afloop gourmetten hebben allemaal de revue gepasseerd. Eigenlijk redelijk hetzelfde als op de basisschool dus. Er waren ook meisjes die geen feestje met activiteit gaven maar bijvoorbeeld wel klasgenoten uitnodigden om op de verjaardag te komen eten of iets dergelijks. Mijn dochter heeft zeker zo'n 10 feestjes gehad dus een feestje was in die klas redelijk normaal.

soepstengel

soepstengel

01-11-2010 om 20:12

Dochter

was een van de eersten, die is aan het eind van eht schooljaar jarig. We hebben een high tea gedaan met 12 meiden en het was erg leuk. Naderhand waren er nog meer feestjes en die waren eigenlijk ook allemaal thuis met film etc.

Rembrand

Rembrand

02-11-2010 om 08:51

Hier geen feestjes

Ik heb twee jongens die op de middelbare school nooit feestje gegeven hebben, en voor zover ik weet was dit in hun klas ook niet gebruikelijk. In ieder geval niet bij de jongens.
Mijn jongste zal over een paar weken zijn laatste feestje geven ( groep 8).
Het is hem om het even of hij een feestje geeft, dus ik denk niet dat hij volgend jaar de wens heeft om dit nog voort te zetten.
M.

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 10:33

Film

Mijn jongens gaan met een of twee vrienden een avondje naar de bios, of organiseren een filmavondje thuis, als ze jarig zijn. Dus inderdaad geen echt feestje meer.

Yta Chalne

Yta Chalne

02-11-2010 om 16:07

Nee zeg

Aan alle goede dingen komt een eind. Vooral aan dingen die door mij geregeld en betaald moeten worden. Verjaardagen vieren we hier heel uitgebreid, en alle vrienden en vriendinnen zijn van harte welkom maar echt geen partijtjes meer na de basisschool. Om eerlijk te zijn ben ik blij dat dat een keer stopt.

En hier

hier mogen ze tm de basisschool een apart feestje geven.
vanaf de middelbare nodigen ze vrienden en vriendinnen gewoon uit op de verjaardag zelf,gelijk met de familie.
In de brugklas bij mijn jongste (vorig jaar) zag ik veel verschillen,van geen feestje geven tot slaapfeestjes tot complete weekendjes weg.

Wel feestjes

Zoon zit in de 2e en heeft zowel vorig jaar, als dit jaar regelmatig nog feestjes gehad. Lasergamen, film, barbecuen, zwemmen, etc. Hartstikke leuk. Waarom zou dat als je 13 bent opeens overdreven en niet leuk meer zijn?

Geen

Hier ook geen feestjes, zoon zit in de 2e. Hij geeft zelf geen feestje en wordt ook niet uitgenodigd.

Jujube

Jujube

03-11-2010 om 17:05

Ja hoor

Hier nog steeds feestjes op het VO. Zoon heeft in klas 1 en klas 2 een feestje thuis gegeven met film kijken, cola drinken en chips eten. Nu is hij 17 en komen vrienden hier thuis wat drinken waarna ze uit gaan. Dochter van 14 (nu 3e klas) geeft ook nog steeds feestjes. Dan gaan ze bijvoorbeeld naar de bios of laserquesten, daarna eten ze hier en gaan ze film kijken oid en blijven hier slapen. Jongste zit in de brugklas en is net jarig geweest. We zijn met 14 meiden gaan bowlen, daarna hier eten. Vervolgens hebben ze zich allemaal volledig opgemaakt en zijn ze een disco in de huiskamer gaan houden.
Het voordeel is dat ze alles zo'n beetje zelf regelen. En een feestje blijft toch altijd leuk, vinden mijn kinderen. En gelijk hebben ze
Groet,
Jujube

janneke

janneke

06-11-2010 om 14:52

Hier vanavond

Zoon is 12 geworden vorige week , houdt van avond zijn "feestje". Er komen ong 7/8 jongens, ze gaan film kijken, en ik heb nog zo'n leuk chocoladefontein, ik vroeg of ie dat leuk vond, ja dus. Dus ze gaan chocolade fonteinen, met cake, soesjes, spekjes, banaan ed. film kijken, en denk ook nog wel even als het weer toelaat naar buiten , voetballen of auwehoeren. dan nog zakken chips op tafel, en denk dat het rond 22.30/22.45 afgelopen is.
Leuk toch!!

Carolientje

Carolientje

10-11-2010 om 14:20

En het is geworden...

... schaatsen en daarna thuis pizza's maken. Na het eten nog een film kijken en dan klaar.

En ik maar denken dat feestjes alleen door basisschoolkinderen gegeven werden!

Bedankt voor jullie ervaringen en tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.