Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Amélie

Amélie

13-03-2012 om 20:25

Foute foto

Mijn zoon kwam vorige week met dit verhaal thuis. Ze hadden een etentje met de jongerenraad van school. Een van de andere jongens liet een foto (op mobiel) zien van een docent. De betreffende docent at een ijsje maar dit ijsje was gephotoshopt in een dildo. Iedereen mocht de foto zien ook een (andere) aanwezige docent.
Ik was nogal geschokt toen ik het hoorde en vroeg hoe de aanwezige docent had gereageerd. Deze had alleen gezegd dat de foto verwijderd moest worden en daarmee was het klaar. Zoon vertelde ook nog dat deze foto al langer op school circuleerde, kinderen sturen het naar elkaars mobiel. Blijkbaar had weer een andere docent deze foto ook al eens gezien tijdens een les en hier alleen maar om gelachen.
Eerlijk gezegd vind ik die reakties nogal slapjes. Als ik docent was geweest had ik hier wat meer werk van gemaakt. Wat ik bovendien nogal schokkend vond is dat deze leerling de foto ook aan zijn docenten laat zien en dus blijkbaar denkt dat het binnen de norm is.
Of overdrijf ik?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja en nee

Aan de ene kant is zo'n foto natuurlijk heel vervelend en gaat het absoluut een grens over, aan de andere kant heb ik ook wel begrip voor de reactie van de docent. Wat had hij moeten doen? Enorme stennis schoppen op dat etentje over een foto die al langer circuleert? Die jongen heel hard aanpakken over een foto die al verspreid is, terwijl hij niet weet wie het gedaan heeft?

Dat de docent er op dat moment naar jouw idee onvoldoende actie heeft ondernomen, dat er helemaal niets gebeurd is. Misschien heeft hij het wel hogerop gemeld en wordt vanuit daar uitgezocht en gehandeld. Misschien was het al lang hogerop bekend en werd er al lang actie ondernomen en is de docenten meegedeeld er niet al te veel op te reageren, want hoe meer stampij je om zoiets maakt, hoe interessanter het voor de leerlingen wordt.

Ik vind overigens niet dat je overdrijft, maar dat je misschien wel wat te snel conclusies hebt getrokken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.