Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Syl

Syl

06-01-2015 om 23:11

'hang'feestje voor bijna 13 jarige?

Zoon wordt binnenkort 13 en hij wil een 'hang'feestje: nergens heen en geen thema (te kinderachtig) maar thuis gewoon 'hangen' zeg maar: muziek, drankjes, hapjes en wat kletsen.
Op zich heb ik hier geen problemen mee, maar mijn zoon heeft maar een enkele vriend. Met z'n vieren lijkt me zo'n feestje niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Ik ben bang dat het een suffe bedoening wordt, waarbij de anderen zich gaan vervelen. Hij heeft maar 1 vriend op zijn huidige school (brugklas) en nog 2 jongens die nog op de basisschool zitten. Of die laatste 2 al klaar zijn voor zo'n 'hang'feest, betwijfel ik eerlijk gezegd.
Weet iemand activiteiten die het feest wat meer schwung kunnen geven?

Angela67

Angela67

06-01-2015 om 23:16

combi met film

beamer huren, paar leuke films klaarleggen.
hen zelf op pad sturen om eten te halen (pizza, friet, chinees)
gr Angela

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-01-2015 om 23:16

Bios

Mijn zoon wordt binnenkort 14 en gaat zijn verjaardag net zoals de voorgaande paar jaar vieren: met een stuk of drie, vier beste vrienden naar de bios. Daarna naar de Mac. Alle jongens vonden en vinden dit leuk; ook toen een aantal nog in groep 8 zaten en een paar op de middelbare school. Misschien een idee?

Lou

Lou

07-01-2015 om 10:20

Nee

Alleen maar hangen, op die leeftijd en met zo'n kleine groep, lijkt mij ook niet geslaagd. Goed dat je er een activiteit ingooit. Minstens een film. Daarnaast kunnen ze misschien zelf hun avondeten maken of wat mijn dochter (ook 13) laatst had: ieder een eigen taart maken met fondant, om mee naar huis te nemen. De combi bioscoop/mac kan ook goed uitpakken.

Barvaux

Barvaux

07-01-2015 om 10:27

met eten

Met het eten kun je ze laten gourmetten, geef ze dan ook pannenkoekenmeel of iets dergelijks, ben je zo weer een klein uurtje verder.

Of gamen

Of spelletjes, monopoly of Catan ofzo, iets wat lang duurt en ook leuk is

Karin

Karin

07-01-2015 om 11:42

Filmavondje

Ik vind een avond doorbrengen met een klein groepje juist wel geschikt. Varianten van film(s) kijken thuis of in de bios gecombineerd met het eten van mac of pizza zijn(waren) geliefde avondjes bij mijn zoons en vrienden in de leeftijd groep 8 / brugklas / tweede klas.
Je wilt immers niet dat de kinderen op deze leeftijd op straat 'hangen' en een georganiseerd feestje in aanwezigheid van een van de ouders is ontzettend kinderachtig, vonden zij. Dus: films huren, of downloaden of iemand laten meenemen en zelf Domino's laten bellen/betalen/open doen. Ook met het kleine groepje met wat geld om de hoek naar de supermarkt (voor limonade en chips voor tijdens de film) hoorde erbij. Wij zijn dan wel thuis, maar in de woonkamer met de afspraak, op hun verzoek, dat we ons vooral nergens mee bemoeien. Enige afspraak hier was de (ongeveer) eindtijd die dan samenhing met de duur van de film.

Syl

Syl

07-01-2015 om 12:39

Server

Dank voor alle reacties! Film kwam ook als eerste in mij op, maar dat wil de jarige dus niet. Gourmetten of zelf eten laten halen zal ik met de jarige bespreken. Leuk idee in ieder geval.

De jarige zat zelf ook te denken aan een soort van spelletjes avond met allerlei bord en computerspellen en een Wii, die hij hoopt te krijgen voor zijn verjaardag
Voor hem is dat heel speciaal en feestelijk, alleen het feit al om met andere kinderen te kunnen spelen (hij is enig kind), maar zou dat voor de anderen niet een beetje te gewoon zijn?

Zit nu te denken aan een soort server te maken voor de avond zodat ze met z'n allen een computergame kunnen spelen. Geen idee of dat een beetje eenvoudig te realiseren is?

Evanlyn

Evanlyn

07-01-2015 om 12:47

Server

Dat lijkt me echt top! Ik neem aan dat jij handig bent met computers. Hier gamen ze ook vaak samen in dezelfde game, maar dat is een heel gepruts en gedoe. Als jij het zo kan opstellen dat het echt werkt, trekken ze voorgoed bij je in

Annet

Annet

07-01-2015 om 12:53

Game-avond is hier favoriet

Dat is ideaal met vier jongens. Bij jongste gebeurde dat ook vanaf groep 8.
Soms moet hij een laptop meenemen, andere keren hoeft dat niet.
Ideaal als je dat zelf kunt regelen, die server.

Spelletjes

Is juist niet gewoon, kinderen spelen niet zo heel veel spelletjes meer, wordt hier altijd erg gewaardeerd!

topfeestje

Klinkt als een gezellig feestje. Lekker eten film kijken en/of spelletjes doen.

Sawo

Sawo

07-01-2015 om 14:15

leuk

Juist leuk, onze al wat oudere kinderen doen dit graag op feestjes.

Misschien wel leuk om een geschikt spel te kopen. Ga naar een goede spellenwinkel en laat je voorlichten. Hier zijn favoriet kaartspel met dieren (ben de naam kwijt maar je moet een bepaald geluid maken als je dezelfde kaart hebt) en nieuwe raadspellen bv samen een moord oplossen, hiervan weet ik ook de naam niet meer maar als je wilt kan ik het navragen.
spellen zijn niet duur kosten tussen de 10 en 15 euro.

succes

saar

Syl

Syl

10-01-2015 om 21:26

Cluedo?

Dat hebben wij nl sinds kort in huis en vindt m'n zoon echt geweldig. Dat van die dieren zou ik ook niet zo weten.
Leuk trouwens, die enthousiaste reacties op een spellen-feest! Gaan we dan ook maar gewoon doen. Qua server reken ik wel een beetje op de handigheid van m'n echtgenoot We hebben nog even om dus genoeg tijd om het voor elkaar te gaan krijgen.

Sawo

Sawo

11-01-2015 om 12:52

Party animals

Hoi Syl

Het spel heet party animals
Groet
Saar

Syl

Syl

16-01-2015 om 15:21

Saar

Dank je! Ken het spel niet. Zal kijken of ik het ergens kan vinden.

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2015 om 17:01

Ja hoor

Dat soort feestjes zijn hier altijd een succes, beetje kletsen, hangen, pizza laten bezorgen, films kijken, de slappe lach hebben...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.