Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Liz

Liz

25-10-2015 om 10:25

Hoe kies je een goede rijschool

In het verlengde van mijn andere draadje over het betalen van de rijlessen: hoe kies je een goede rijschool? En natuurlijk bij voorkeur goed, maar niet te duur . Wie heeft tips?

Ik ken 1 persoon waarvan een kind rijlessen heeft gehad hier in de buurt, dus die ga ik natuurlijk naar de ervaring vragen, maar wil me toch iets breder oriënteren.

Miranda

Miranda

25-10-2015 om 12:37

lastig

Wij hebben kind veel laten rondvragen en hebben op deze site gekeken, http://www.rijschoolgegevens.nl/

Marjoleine64

Marjoleine64

31-10-2015 om 20:31

Via-via

Wij hebben uiteindelijk veel rondgevraagd en zelf op internet georienteerd. Prijzen ontlopen elkaar niet veel volgens mij. Oudste is hopelijk bijna klaar (is 1e keer gezakt, gaat nu voor 2e keer op). Jongste begint komend voorjaar.

Violetta

Violetta

01-11-2015 om 19:17

Rondvragen

Inderdaad rondvragen aan vrienden, familie en klasgenoten. Kijk ook wat het beste bij je kind past, een man of een vrouw, iemand die best streng is of meer iemand met een zachter karakter.

bieb63

bieb63

02-11-2015 om 21:57

Vooralsnog

zijn wij blij met de ANWB (de tijd zal het leren....). Maar het is wel duidelijk wat je krijgt. En wat ook fijn is, dat als het voor het kind niet klikt met de instructeur, hij zonder pardon dat kan aangeven en een ander krijgt.

Leida

Leida

15-11-2015 om 02:26

Prijzen

Vaak zegt de prijs van de les heel wat over de kwaliteit. Meestal is het beter om lessen te kiezen die minstens 40 euro per keer kosten dan lessen van 30 of 25 euro. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, duurdere lessen zijn soms ook niet goed, maar als ik naar de gegevens van cbr kijk zie ik dat deze vuistregel in principe wel klopt.
Een kennis van me had haar zoon bij een goedkope rijschool laten lessen en de instructeur daar was bijna alleen met zijn telefoon bezig, totaal niet met leren autorijden. Na een switch naar een duurdere rijschool was het duidelijk te merken waarom er zoveel verschil is in de prijzen van diverse lesscholen. (25 tot 45 euro)

Injel

Injel

15-11-2015 om 09:18

zelf oefenen

ik vermoed dat wij zelf vooraf al flink zullen oefenen op parkeerplaatsen

Wat Leida zegt, vind ik wel belangrijk trouwens: als je het gevoel hebt dat de rijlessen niet genoeg opleveren, stap dan over op een andere rijschool. Niet te loyaal of te beleefd zijn, je bent niet met die rijschoolhouder getrouwd!

Jamie

Jamie

15-11-2015 om 09:31

injel

Mijn vader was rijschoolhouder in de jaren zestig waar het normaler was dat mensen les kregen op een parkeerplaats. Hij was meer tijd kwijt om ze het fout geleerde weer af te leren en met 1 tot 2 lessen had hij iemand die niets had geleerd op hetzelfde beginniveau. Verder mag zoiets alleen op eigen terrein niet op een p. Dus voor max 100 euro neem ik geen risico...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.