Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe vaak logeetjes?

Hoe vaak mogen jullie pubers logeren of logeetjes hebben?
Dochter van 12 is er dol op.
Aangezien ze standaard afgedraaid is na zo’n avond/nacht (onhandig bij veel leer- en huiswerk in het weekend),
omdat ik het zelf niet heel leuk vind om logees te hebben (als ze er zijn maak ik het natuurlijk leuk voor ze),
ik rust in het weekend ook belangrijk vind
en nu het nog kan gezellig met het gezin wil zijn,
mag er max 1 a 2 keer per maand een logeetje of gelogeerd worden.
Volgens haar mogen haar vriendinnen dit natuurlijk veel vaker Ook doordeweeks. Ik vind het prima zo, maar hoe is het bij jullie?

Half a twin

Half a twin

23-11-2017 om 21:59

Alleen in vakanties

Op de basisschool ook wel eens een weekend maar nu op de middelbare echt alleen in vakanties. Huiswerk, sport, familiedingen dan vind ik een logé niet handig. Scheelt ook dat de logeetjes niet meer om de hoek wonen, school is 10 km fietsen.

Ook vakanties

Hier twee pubers en logeren doen we eigenlijk alleen in vakanties. Maar ik heb wel twee pubers met ‘iets’ waardoor een rustmoment in het weekend erg belangrijk is. En er is altijd wel huiswerk en sport. Oh ja en ik hb zelf ook rust nodig in het weekend

Ely

Ely

23-11-2017 om 22:55

Als je de dag erna vrij hebt

Qua werk en school dan. Sport en logeren wordt nog al eens gecombineerd en dat vind ik prima zolang er goed geslapen wordt. Gewone schoolweken hooguit één keer per weekend maar in vakanties hebben ze geregeld het heen en weer. Ik vind het wel gezellig, dat scheelt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-11-2017 om 23:09

Oh echt

Ik denk dat ik twee keer per jaar een logee heb. De laatste jaren komt alleen mijn nichtje. Met vriendjes/innetjes hebben we een paar keer heel vervelende logeerpartijtjes gehad, nachtbraken of om 6 uur door het huis struinen, dus dat wil ik gewoon niet meer.

Lou

Lou

23-11-2017 om 23:28

Als ze het aankan

Als je dochter zo afgedraaid is na een logeerpartijtje, kun je het haar ook wel uitleggen dat het dus niet altijd kan.

Toen mijn dochter 12 was, mocht het alleen voor een vrije dag en niet twee nachten achter elkaar. En: ze moeten wel echt genoeg slapen. Dan is het de volgende dag ook nog gezellig.

Eigenlijk is dat nu met 16 nog steeds zo. Maar nu blijft alleen vriend af en toe slapen en daar merken we nauwelijks iets van. Vroeger waren het vaker vriendinnen. Wel vond ik dat zelf altijd heel leuk, wij hebben één kind en dan kan ik dat gekwebbel en gegiebel van twee meisjes bij elkaar wel erg waarderen.

Vakanties en lange weekeinden

Hier mag het in vakanties en lange weekeinden. Ze slapen gewoon veel minder tijdens een logeerpartijtje en dat breekt ze op tijdens de schoolweek. Laatst heb ik het toch weer een keertje in het weekeinde gedaan omdat brugpieper zo graag wilde en toen was hij toch echt wel erg moe in de week erop. Dus dat doen we niet meer. De oudste blijft regelmatig ergens slapen na een feestje. Dat is dan wel in een normaal weekeinde, maar dat kan hij wel aan. Ook komen vrienden van hem wel eens bij ons logeren, maar dat is eigenlijk altijd wel in de vakanties of als ze een extra dag vrij hebben.

Ik heb er zelf totaal geen last van. Ik ga lekker mijn gang en laat de kinderen ook hun gang gaan. Ik vind het wel gezellig en altijd leuk om te horen als ze samen zoveel lol hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2017 om 08:54

Niet meer aan de orde hier

maar voornamelijk in vakanties, een enkele keer in een weekend, tijdens school niet doordeweeks.

Diep in mijn hart vond ik het ook niet zo prettig, maar ja alles voor de kinderen hè!? Nachtbraken hoort erbij, vandaar ook alleen in de vakanties of weekenden. Door het huis struinen zou van mij niet mogen, tenzij voor de wc. Als daar niet naar wordt geluisterd, zou ik daar ook wel een voorwaarde van maken. Niet.. anders volgende keer geen logeerpartij.

Ik ben in de fase van een ander soort logeerpartij'tjes' gekomen, met dochter en vriend samen. Vriend vindt logeren hélemaal niet prettig. Bij je schoonouders... stel je voor! Liever naar een hotel! Dus dochter moest laatst praten als Brugman, met succes. Hij lachte de volgende dag nog steeds dus ik denk dat het meeviel .

Tine Winkel

Tine Winkel

24-11-2017 om 09:15

logeerpartijtjes erg leuk

maar wel voor een vrije dag, dus op vrijdag of zaterdag of in vakanties.
Mijn oudste had een vaste logee, en dan was het maximaal eens in de 2 weken logeren, dus eens per maand bij ons. Maar die meiden gingen ook gewoon slapen, hooguit een half uur later dan anders. Dus de volgende dag waren ze ook gezellig.
Ondertussen zijn ze oud genoeg om het principe 's avonds een vent, 's morgens een vent te begrijpen. Kortom, logeren is leuk, maar ik wil dat ik daar geen last van heb agv chagrijn in huis. Over het algemeen gaat dat heel goed.

Logeren van andere kinderen dan die ene vaste logee vond ik niet zo fijn. Het ontaardde vaak in lang kletsen, kort slapen en korte lontjes de volgende dag. Dus nee, dat gebeurde niet zo vaak.

Jasmijn

Jasmijn

24-11-2017 om 09:18

zo min mogelijk ja

Hier ook denk ik maar 2 tot 3 keer per jaar. Ik hield er niet van, die logeetjes. Herrie in huis, soms wilde er eentje toch ineens naar huis om 00.00 uur, en dan in de ochtend meteen weer zoveel 'aanwezigheid'. Mijn dochter deed ook heel anders, veel meer hyper met zo'n meisje extra erbij. Veel overdrevener gedoe. Dus nee, ik hield het altijd af.
Verder was ik erg makkelijk met alles, iedereen mocht ook altijd wel blijven eten of ander gedoe, maar mijn nachtrust is me wel heilig.

Half a twin

Half a twin

24-11-2017 om 10:37

bij nood en dood altijd

Heb hier een vriendje van zoon een keer in bed gestopt op een doordeweekse woensdag. Zijn ouders waren met oma naar een begrafenis aan de andere kant van het land. Verkeer zat enorm tegen, regen en wind, file.
Dan ben ik soepel en wordt er gewoon gelogeerd, de volgende dag brak naar school dat is dan niet anders.

Li

Li

24-11-2017 om 12:55

Ook weekend en vakantie

Klein huisje met veel kinderen, dus 1x per maand vind ik prima. En in de praktijk is dat ook ongeveer wat de dames willen. Hun eigen ouders willen ze af en toe ook nog wel eens zien...

linda75

linda75

25-11-2017 om 20:02

huis zoete inval

Bij ons staat de deur voor iedereen open dus ook vaak logeetjes. ik vind het heerlijk.. ze moeten we de volgende dag vrij zijn dus of op vrij of za of in het weekend. soms heb ik er wel eens een die de dag erop vraagt of ze nog een nachtje mag slapen... tuurlijk geen probleem als het van de ouders mag. Het komt denk door mijn eigen jeugd.. daar mocht niks.. ik compenseer het denk ik haha maar goed vooralsnog hebben wij denk 3 x.pmnd wel een logee... heerlijk

Soms

In de vakanties mag het altijd wel een keertje. In het weekend wat minder vaak. Het hangt ook van de leeftijd af. Mijn oudste kinderen hebben regelmatig logees maar zij zijn ook wat ouder. Ze maken zelf de bedden op voor de gasten en halen ze af in de ochtend. Ze gaan ook niet veel later slapen dan normaal. Ik heb er weinig extra werk van. Ze zitten op een school met een regio functie en wij wonen redelijk dicht bij de school. Het is dus soms handig voor klasgenoten om te blijven slapen als er bijvoorbeeld een schoolfeest is of een vroege start vanwege een uitje.

Bij de jongere kinderen vind ik het niet zo leuk. Mijn pleegdochter vindt logees heel gezellig. Maar het is een stuk vermoeiender voor ons als ouder. Zij kan dat echt niet zelf organiseren. Dus dan moeten wij alles doen. Ze gaan ook niet gelijk slapen dus de volgende dag zijn ze moe, zeker omdat mijn pleegdochter vaak super enthousiast is over alles en dus een stuk drukker dan normaal. Ik weet dat ze het leuk vindt dus in de vakantie en lange weekenden maken we er wel tijd voor maar zeker niet elke week.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-11-2017 om 11:32

Liever niet

Hier alleen logees als er een goede reden is. Dus na een concert oid als vervoer naar huis niet meer kan. Of in noodsituaties.

Verder is het hier alleen logeren zonder slapen. Dus wel in pyjama, film kijken, chips ed. Tot lekker laat. Maar daarna lekker naar je eigen bed. Alle logeer-ingrediénten, maar dan zonder het (weinig) slapen en het bijbehorende ochtendhumeur.
Allebei mijn kinderen vinden dit het prettigst en ik ook.

goed om te lezen

Goed om te lezen dit. Ik kreeg van mijn kinderen al het idee dat ik een moeilijke moeder was.

Hier gaat het zo:
In de vakanties mag het vaak wel een keertje, maar ook niet de hele vakantie door. En in de weekends mag het soms, want ze zijn daarna zo vermoeid! Ook een beetje afhankelijk van het programma die week erna.

En als er maar eentje komt en ik ken het logeetje een beetje (en ik weet of hij/zij beetje aan te spreken is), dan vind ik het sneller goed, dan maak ik gewoon goede afspraken, waar dan gewoon naar geluisterd wordt.

Hemf

Hemf

27-11-2017 om 22:13 Topicstarter

Madeliefste

Ja dat gevoel gaf mijn dochter me ook wel qua logeren Nu is het ook lastig opboksen tegen de moeder van haar vriendin waar regelmatig iemand doordeweeks mag blijven logeren, of een heel weekend lang.

Geweldig dat logeren

Hier is er altijd veel gelogeerd. Omdat wij op een dorp woonden en veel school/atletiekvriendinnen in de stad, was dat vaak ook handig.

Maar ook later op de middelbare school waren er veel logeerpartijen (meest in het weekend en vakanties - heel af en toe door de week)
Niet alleen bij ons maar ook bij de diverse vriendinnen. Eigenlijk nooit meegemaakt dat dat niet kon of dat ouders daar geen zin in hadden. Juist doordat het niet altijd op 1 plek was, was het misschien mooi verdeeld en voelde het goed voor de meeste ouders.

Laatst met inmiddels studerende dochter een dag op pad geweest en toevallig kwamen ook toen die logeerpartijen als erg goede herinneringen naar boven. Zij, maar ook wij kijken er met plezier op terug. Was ook een perfecte manier om vrienden/vriendinnen goed te leren kennen.

Li

Li

28-11-2017 om 14:37

school

En als je dan op school komt voor een gesprek, vliegt de hele meute je zowat om je nek, tot grote verbazing van langslopende leerkrachten. Dat is best leuk!

A zorac

A zorac

05-12-2017 om 10:44

Verhelderend

Ik dacht dat ik een onhartelijke moeder was omdat ik diep in mijn hart een hekel heb aan logees. Niet aan de logees zelf, maar aan het gedoe eromheen, gesleep met matrassen, extra lakens wassen, niet in je blote kont door het huis. Terwijl ik eigenlijk een hartelijke moeder wil zijn die logees verwent met een uitgebreid ontbijt.
Wij wonen midden in de stad en veel vrienden in het buitengebied, dus wij zijn lastminute crash optie. In vakanties vind ik het geen enkel probleem. In de weekenden alleen op vrijdag en zaterdag, maar eigenlijk liever niet. Ik denk dat we met die regels in totaal toch nog maar op zo'n vijftien logeerpartijen per jaar zitten, dus dat valt reuze mee.
Dat komt ook omdat we een beetje remmen, omdat één kind heel makkelijk vrienden naar huis haalt en de andere twee niet, een ervan heeft zelf zelfs een beetje een hekel aan logees. Die incongruentie vind ik moeilijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.