Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Stickertje

Stickertje

24-05-2018 om 12:24

Hoody, de puberknuffel?

Een jaar of 10 geleden voerden we hier felle discussie (voor zover mogelijk met een peuter en kleuter) over het in de was doen van de allerliefste knuffel. Dat mocht niet maar meestal kreeg ik het na een paar pogingen wel voor elkaar, met een heel ritueel dat Kwak en Krul toch een rondje mee gingen draaien in het waterpretpark, voor het deurtje "uitgezwaaid" en veel plezier gewenst door de eigenaar en eigenaresse van Kwak en Krul.

Inmiddels zijn de peuter en kleuter allebei puber en verzot op hun hoodie. Ze wonen erin en ik moet ze aansporen dat ding eens aan te bieden voor de was. Als het te lang duurt ontvoer ik de hoodies en laat ze een rondje draaien in de wasmachine. Ze hebben allebei meerdere van die dingen maar 1 is favoriet.

Vroeger vond ik het al heel smerig als er hier een kindje kwam spelen, letterlijk vastgeplakt aan zijn knuffel die ooit lichtgeel was geweest maar nu een onbestemde bruine kleur had en rook als 3 pakken zure melk.
Nu komen er soms andere pubers hier binnen in vormeloze hoodies die net zo ruiken als die knuffels vroeger.

Ontvoer jij de hoodies van je pubers naar de wasmachine of laat je de puber erin lopen en is die zure lucht die hij verspreidt zijn eigen schuld?

Er zit nu een niet eigen puber met zure hoodie op de kamer van mijn zoon met zoon te werken aan project aardrijkskunde. Yek, zal blij zijn als hij naar huis moet.

Lou

Lou

24-05-2018 om 12:49

Haha

Ik lach me rot om je verhaal! Puberdochter hier gooit het liefst elke halve dag haar volledige outfit in de wasmand.... ook weer niet de bedoeling.

Stickertje

Stickertje

24-05-2018 om 13:02

Buiten lunchen.

Puberdochter gaat beter, die doet ook wel vaker iets in de was, ook omdat ik anders de "juiste combinaties" uit elkaar trek. Is het roze shirt wel schoon en de blauwe hoodie die daarbij hoort niet.
Van bezoekende pubermeiden heb ik het ook nooit zo gemerkt. Na 10 km fietsen heen en terug roken die meiden niet naar viooltjes maar het was nog te doen. Die knullen die met zoon meekomen (ongeveer 14 jaar nu) ruiken na 10 km heen en terug fietsen echt zuur.
Ik zou om 1 uur lunch maken. Die ga ik aan de tuintafel serveren, die is lekker groot dan hoef ik er niet zo dicht bij te zitten.

Tango

Tango

24-05-2018 om 13:13

Geen hoodies

Geen ervaring met hoodies hier, maar daar is het naar mijn idee nu ook niet te tijd voor. Wel met stinkende pubers. Afgelopen maandag liepen hier 2 vrienden van zoon rond die behoorlijk zweterig roken. Kon na hun bezoek echt wel zijn kamer luchten. Ze zaten ook een tijd beneden, maar daar stond de deur naar buiten open dus rook het niet zo erg.
Zoon gooit over het algemeen zijn shirts e.d. na 1 dag dragen in de was en anders doe ik het. Broeken kunnen best langer, maar t-shirts niet vind ik.
Ik zou die hoodies van jouw kinderen dus ook gewoon na een dag of 2/3 in de was mikken. Gewoon uit hun kamer plukken als ze naar bed gaan.
Meiden zijn inderdaad wel anders hierin. Die maskeren gewoon alle geurtjes met parfum of deodorant. Van dochter heb ik zelden iets in de was dat zweterig ruikt, alleen geparfumeerd. Ook bij haar pluk ik regelmatig wat uit haar kamer als ik toch ga wassen. Anders legt ze het precies in de was als ik net gedraaid heb. Vind ik weer niet zo handig.

Stickertje

Stickertje

24-05-2018 om 13:25

Puberuniform

Je begint de dag in spijkerbroek shirt en hoodie. Met of zonder rits.
Einde lesuur komt hier van de school net een hele rits pubers voorbij, uniform gekleed in broek shirt en hoodie. Het is een heerlijke verstopplek. Handen in de zakken, capuchon over je hoofd en je bent "weg" anoniem opgegaan in de massa.
De een net wat meer walm dan de ander. Mijn eigen pubers maak ij de hoodie echt na 2 of 3 dagen wel afhandig hoor.
Helaaa heb ik geen zeggenschap over de hoodies van het bezoek.

Pirata

Pirata

24-05-2018 om 13:26

Nou nee

Van mijn blinkende 15-jarige zoon moet alles meerdere keren per week gewassen worden, bij voorkeur op een idioot/onmogelijk tijdstip. Stel je voor dat je met een microscoop een vlekje op zijn kleding kan ontdekkken!! 😊

Dora

Dora

24-05-2018 om 13:39

kleding

Hier blinkt de kleding wel, maar zelf de badkamer vinden is kennelijk een stuk lastiger dan een hoopje kleding in de wasmand droppen. Ik vraag me af of onze ouders nou ook achter dat douchen aan zaten. Ik kan het me niet herinneren.

vlinder72

vlinder72

24-05-2018 om 15:43

Elke dag

Puber zoon hier gooit het liefste kleding al na een halve dag in de was. En dan wil hij het liefste ook dat ik het gelijk was.

Ik haal het nu 's avonds uit de wasmand en als het niet te erg naar Axe deo ruikt dan hang ik het zo aan de waslijn en app ik hem dat ik zijn was gedaan heb en hij het morgen van de waslijn af kan halen. Hij heeft nog niks door.

Pirata

Pirata

24-05-2018 om 15:46

haha vlinder72

Hier ook een truukje.
Wasgoed dat door mijn zoon op een rare plek is neergegooid, doe ik tegenwoordig bij zijn wasgoed op de stapel. De schóne was welteverstaan. Na die kleding 3 uurtjes gedragen te hebben, merkt hij ook geen verschil.

Stickertje

Stickertje

24-05-2018 om 17:24

Keurige pubers hebben jullie

Treft mijn puber dan "verkeerde" vrienden? De gast is naar huis, raam staat open en morgen kan het zomaar weer zuur ruiken naar een gast met ongewassen hoodie.

mijk

mijk

24-05-2018 om 17:31

Het zou de mijne kunnen zijn.

We werken er hard aan sorry!

Stickertje

Stickertje

24-05-2018 om 17:47

Gelukkig

Toch iemand die zich in mijn verhaal herkent. Ik heb tot nu toe nog steeds weten te voorkomen dat de pubers zo zuur ruiken. Maar zou het graag horen als anderen iets opvalt dan kan ik er aan werken. Proberen de puber bewust te maken. Puberella is zich al goed bewust. Op schooldagen dan,in de weekends gaat het nog wel eens mis. Ach dan is ze thuis dan kan het zegt ze dan.

Herkenbaar

Vroeger op scouting kamp met pubers, moesten die ook herinnerd worden aan tanden poetsen, schone onderbroeken, handen wassen voor het eten en af en toe douchen.

Uiteraard verschillen, maar meestal wel. En ja, jongens stinken meer dan meisjes

40er

40er

24-05-2018 om 18:26

Puber

Heeft een hoodie maar nooit aan, veel te warm! T-shirt gaat wel dagelijks in de was. Onderbroek ook, alleen die sokken....😑 Die slingeren echt overal!

(Wel heerlijk geschreven!)

Guera

Guera

24-05-2018 om 18:44

Hier andersom

Een bijna 13 jarig meisje dat stinkt maar zelf vindt van niet. Als ik niet oplet gaat ze zo 3 dagen niet onder de douche.
Zoon van 15 ruikt helemaal behalve zijn sokken....
Beide gooien heel snel kleding in de was. Dat leg ik weleens terug in de kast. Spijkerbroek kan makkelijk meer dan 1 dag.

Inanna

Inanna

24-05-2018 om 20:05

Ja die hoodies

Mijn zoon heeft een aantal hoodies enwisselt ze ook nog wel eens.. Hij doucht tegenwoordig ook op eigen initiatief en ziet het zelf als zijn haar vet is. Ik denk dat hij ook dagelijks iets doet met schoon ondergoed. Af en toe staat hij naast me en stinkt hij echt, dan moet ik hem even wijzen op zijn deo collectie, maar verder gaat het best goed tegenwoordig. Hij is bijna 17.

Dan mijn dochter (13), die heeft ook meerdere hoodies, maar je zou denken dat ze er maar 1 heeft. Ook het T-shirt dat ze er onder draagt gaat gewoon niet in de was, die kun je best meer dan een week dragen kennelijk. Sokken ook, geen probleem, behalve dan dat je moeder er over gaat zeuren. Ondergoed wisselt ze ook alleen in opdracht.
Fris gedoucht? Hopla, vieze kleren weer aan.
Douchen doet ze sowieso alleen maar na serieuze aansporingen van mijn man of mij.
Ze heeft het voordeel dat ze niet echt stinkt, na een paar dagen gaat haar haar muf ruiken, dat wel en dat ziet er ook vet uit tegen die tijd, dus dan realiseer ik me dat ze dringend moet douchen.
Ik hoop dat ook zij na een tijdje het licht ziet en dat ik niet iedere keer meer hoef te zeggen dat ze schone kleren aan moet en moet douchen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-05-2018 om 09:53

Gek

ik geloof dat mijn jongste wel een hoodie heeft, maar het is zeker geen standaard kledingstuk. De bijbehorende lucht zit echter ook gewoon in vestjes en shirts Van mij mag ze maximaal twee dagen hetzelfde shirt dragen, dat is nog net te doen. Aangezien ik een bovengemiddeld reukvermogen heb krijg ik ook regelmatig twijfelgevallen onder mijn neus geduwd, dus ze let er zeker wel op.

Juist andersom

Mijn ervaring is juist andersom. Toen mijn oudste kinderen klein waren moest ik ze echt aansporen elke avond om te douchen. Dat 'vergaten' ze anders. En als ze me beloofden de volgende ochtend te douchen dan 'vergaten' ze dat ook. En als ze de kans hadden gehad dan zou zeker mijn dochter de hele week in dezelfde lievelingskleren hebben gelopen.

Sinds ze een jaar of 12 zijn is het juist helemaal omgeslagen. Elke dag uitgebreid douchen, liefst elke dag alle kleren in de was, als er iets speciaals is 's avonds nog 1x douchen, een kast vol met lotions/deos/gels...

@nnemoon

@nnemoon

25-05-2018 om 13:48

Gelukkig niet herkenbaar!

Hier een zoon van 13 met een hoodie. Hij draagt truien, shirts en hoodie maar één dag in verband met zweten. Spijkerbroek en/of trainingsbroek gaan gelukkig langer mee. Hij stapt zonder problemen ieder ochtend onder de douche. Ik heb liever dat hij twee keer per dag iets schoons aandoet in verband met het zweten dan dat iemand hem vindt stinken.

Hij heeft op school kleding voor techniek, een zwarte broek en een zwarte polo. Hij heeft 10 uur techniek, 2 x 4 uur en 1 x 2 uur per week. Als hij nog maar twijfelt neemt hij gelukkig de polo mee voor de was. In het weekend de hele set. Ik ben blij dat ik geen techniek geef in een klas met die zwetende pubers met één shirt.

Kaori

Kaori

25-05-2018 om 13:57

@nnemoon

wat dacht je van sporttraining in een hete hal: 40 kinderen x 2 uur voluit of een sporttoernooi van 2 dagen (8:30 -21:00) en dan niet willen wisselen van shirt want je maatje speelt bij een andere vereniging en alleen het shirt van de trainingsschool heb je het zelfde......

@nnemoon

@nnemoon

25-05-2018 om 15:12

Kaori

Ja lekker die sportkleding. soms ruik je het al als je een sporthal binnengaat.

Stickertje

Stickertje

25-05-2018 om 22:43

vandaag alleen eigen pubers

Na gym en 10 km fietsen ook niet meer helemaal okselfris maar dat kan ik neter hebben. Geen vreemde luchten. Ik ga nu ook maar even badderen. Ook 10 km gefietst voor een paar boodschappen.

Mams

Mams

25-05-2018 om 22:57

haha!

Hier nog geen pubers, de oudste wordt 11 komende maand. Hij doucht soms dagelijks en soms zo 2 of 3 dagen niet. Dan moeten we hem even herinneren. Niet omdat we m ruiken maar omdat ie er smoezelig uitziet. Kleding gaat de ene keer na 2 uurtjes dragen in de was en de andere keer dagen lang niet. Loopt ie opeens in een broek met grasvlekken of een trui met etensvlekken. Als we m daarop wijzen trekt ie wel direct iets anders aan. Want meneer is best ijdel....

De jongste van 8 is,wat dat betreft, lekker makkelijk: Wij bepalen wanneer ze doucht en ook wanneer iets in de was gaat. Lekker overzichtelijk 😊

Blondie

Blondie

15-06-2018 om 13:37

Leuk draadje!

Dochterlief (15) is erg schoon op zichzelf en wil absoluut niet naar zweet ruiken!
Ze hoeft dus zeker niet te worden herinnerd aan schone kleren, douchen of deodorant en gedragen kleding stopt ze keurig in de wasmand. Ze vergeet alleen wel eens haar gymkleren uit haar schooltas te halen en dat ruikt dan wel eens wat minder fris.

Ze is wel een fan van haar hoodies. Maar alleen in de winter of 's avonds op kamp. En ook die gaan regelmatig in de was.

eenmoeder

eenmoeder

11-07-2018 om 00:05

Bergen was

Mijn 14 jarige zoon mag 4 liedjes lang douchen. Anders staat ie er een hele cd onder.

Waarom hij zoveeeeeel onderbroeken in de was mietert is mij een raadsel. Hij verstopt ze ook. Heel vreemd. Hij denkt dat zijn moeder dat niet doorheeft.

Gelukkig kam hij nu de witte was van de bonte was onderscheiden, dit heeft echt wel wat jaren geduurd.

Broeken leg ik soms ook terug. Heeft niks door. Alles gaat maar een dag aan want stel je voor! Hoodies daarentegen niet. Die draagt hij dagen achtereen. Maar omdat ze allemaal zwart zijn, zie ik geen verschil meer.

Zolang ik mijn zoon niet ruik vind ik het nog oké. Laatst was hij hier met zijn clubje vrienden.... ik moest de kamer serieus luchten. Niet te harden die zweetgeur. Was gewoon geschokt! Ruiken die moeders dat dan niet?! Onder de douche jij en ook goed wassen die boel!

Hoe schoon hij ook is.... de tandenborstel is vaak ‘kwijt’. Gelukkig heb je daar kauwgum voor. De ortho is minder blij.

Sokken is een verhaal apart. Kwijt, vies, kapot...
En een mega lucht.

Gelukkig heb ik nog een heel klein dochtertje in huis die ik nog zo lekker kan knuffelen en nog naar Zwitsal ruikt..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.