Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 16:08

Ik ben een jongen van 16 Ask Me Anything

Ik ben een doodnormale puber en ik heb ongeveer elke discussie gehad met mn ouders die er is dus ik kan veel antwoorden geven vraag maar raak

tante Sidonia

tante Sidonia

24-08-2017 om 16:29

nou,

twee vragen dan
Waarom denk je dat je doodnormaal bent en wat betekent dat eigenlijk?
Wat denk je dat we van jou kunnen leren?

Bosbes

Bosbes

24-08-2017 om 16:36

klopt het...

...klopt het dat veel jongens van 16 heel veel met zichzelf bezig zijn? (deze vraag heb je eigenlijk al beantwoord)

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 16:36

naja gewoon een jongen die naar school gaat een bijbaantje heeft met vrienden ront hangt ect ect

Ik bedoel het gewoon als iemand een vraag heeft voor een puber (zoals ya boy)
en hem niet durft te vragen aan uw eigen kind dan kan ik dat doen

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 16:38

@bosbes

In welke context bedoelt u het?

Ariane

Ariane

24-08-2017 om 16:43

vergeten...

Oké ik heb een vraagje; waarom vergeten jongeren (van ongeveer 16) meestal hun opgedragen klussen te doen? Zoals bed afhalen en in de was doen, of de vuilnisbak even buiten zetten en (uit jezelf) weer ophalen om binnen te zetten enz. enz. Het is hier altijd discussie en gezelliger wordt het er dan niet op, het is ook niet zo dat na de discussie mijn zoon ineens die vuilnisbak niet meer buiten hoeft te zetten,dus ik vraag me wel eens af waarom er dan aldoor zo'n gedoe om maken en het niet gewoon even doen?

Bosbes

Bosbes

24-08-2017 om 16:54

nou

Nou, je vraagt aandacht voor jezelf.
Het is niet raar dat iemand geinteresseerd in jou is natuurlijk, want er is vast wel iets leuks of bijzonders aan jou.
Maar waarom zou 'zomaar iemand' (meestal een ouder, in ieder geval iemand die op dit forum leest) geinteresseerd zijn in (voor ons) 'zomaar een jongen'?

Je stelt de vraag om aandacht te krijgen. Als ik jou was zou ik dat in anderen zoeken.

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 16:56

@ariane

Dit dee ik vroeger ook altijd waarom het precies is denk ik omdat het voor ons niet echt uitmaakt of we in een opgemaakt bed liggen of niet en als iets je niet echt interesseert is de kans groot dat je dit vergeet

Mijn advies is gewoon blijven zeggen dat hij/zij dit moet doen en uiteindelijk komt het goed (Bij mij werkte het ook )

En als het nog steeds niet werkt zou ik gewoon maatregelen gaan nemen

Bosbes

Bosbes

24-08-2017 om 16:57

correctie

Ik schreef: "Als ik jou was zou ik dat in anderen zoeken." maar ik bedoelde: als ik jou was zou ik dat bij bekenden zoeken.

Want dat lijkt me uiteindelijk bevredigender voor jou.

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 16:57

@bosbes

I'm just tryna help

Bosbes

Bosbes

24-08-2017 om 16:59

Engels, OK, maar...

Prima hoor, als het 'cool' is om over te schakelen op het Engels, maar leg me even uit wat je bedoelt met 'tryna'?

(ik denk 'trying to', maar ik heb echt nog nooit van tryna gehoord, ik zal dus wel oud worden of zo?)

All the best!

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 17:02

@bosbes

Haha ja inderdaad het is een afkorting van trying to

U wordt niet oud hoor er komen per dag honderden nieuwe woorden bij dus het is begrijpelijk om het niet allemaal te weten

Bennikki

Bennikki

24-08-2017 om 21:19

Haha een ama!

Een leuk idee! Eens even denken.
-Heb je, op deze leeftijd, al een idee over je toekomst, of bekijk je het met de dag?
-waar beleef je het meeste plezier aan in je leven?
-houd je van je ouders, en zo ja, laat je ze dat wel eens weten?

Triva

Triva

24-08-2017 om 22:27

ja en dan

maatregelen nemen? Welke en hoe houd je je puber daar aan dan?

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 23:14

@Bennikki

Uno:
Ik heb wel een redelijk idee of meer een "schets" van hoe en wat ik wil gaan doen met m'n leven (altijd fijn) maar het meeste is dag bij dag bekijken.

Dos:
Het meeste plezier in mijn leven krijg ik door m'n vrienden ze zijn er altijd voor me en ik kan alles bij hun kwijt ook al schaam me ik er kapot voor.

Tres:
Ik hou zielsveel van mijn ouders en nu je het zegt realiseer ik me dat ik wel wat vaker zou kunnen laten weten dat ik van ze hou want dat gebeurt niet zo vaak

gianterrr

gianterrr

24-08-2017 om 23:22

@Trivia

Ligt eraan alle technologie uit de kamer of huisarrest zeg t maar

Het gaat erom dat ze weten Actie = consequentie en doordat het deel van het brein dat over consequenties gaat nog niet volgroeid is kan dat soms moeilijk zijn

Zie link als je meer wilt weten

http://bit.ly/2xwxivF

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.