Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik mag niet bij mijn vriend slapen

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats op een forum, omdat ik graag advies zou willen krijgen over iets. Ik ben 16 en mijn vriend is 20. Mijn ouders vinden dat ik zelf keuzes moet maken en vinden dat ik bij hem mag slapen. Alleen zijn ouders vinden het niet goed, omdat ze mij te jong vinden eigenlijk voor hun zoon. Ik begrijp dit ergens wel, maar soms voel ik zelfs bij mijn eigen vriend nog dat hij het best moeilijk vind dat we leeftijdsverschil hebben. Heeft iemand tips hierover? Alvast bedankt!

V@@s

V@@s

10-08-2018 om 11:34

geduld hebben

Eerst laten zijn aan zijn ouders dat jullie verkering serieus is. Dan komt die toestemming om te slapen vanzelf wel.

Koffiekop

Koffiekop

10-08-2018 om 12:13

Tja

Ik sta er een beetje dubbel in eerlijk gezegd. En op een paar manieren.
Aan de ene kant vind ik dat leeftijdsverschil er niet zo toe doen, ik scheel ik 4 jaar met mijn man en was 17 (bijna 18) toen wij elkaar leerden kennen. Aan de andere kant is als je 16 bent een verschil van 4 jaar wel een kwart van je leven, dus relatief veel. Kan me dus best voorstellen dat zijn ouders daar moeite mee hebben. En achteraf snap ik nu ook dat mijn ouders niet stonden te springen.
Dan het aspect blijven slapen. Aan de ene kant vind ik dat met 16 en in een serieuze relatie seks min of meer vanzelfsprekend is. Dus of je nou wel of niet bij je vriend blijft slapen, dat zal toch wel gebeuren. Aan de andere kant vind ik dat ik dat als ouder niet hoef te faciliteren. Ook dat snap ik wel van de ouders van je vriend. Bij ons heeft het ook nog wel een ruim half jaar geduurd voor we samen sliepen. En dat was ook nog omdat ik toen het huis uit ging. Ik was toen dus ruim 18.
En tot slot is er nog het aspect van de privacy. Ik ben sowieso niet zo heel erg gesteld op logé’s. Dat heeft dan dus niet eens zozeer met de relatie te maken, maar gewoon met dat ik me dan niet vrij voel in mijn eigen huis. Dat zou ook nog mee kunnen spelen.

Dus, ik snap dat je graag met je vriend samen slaapt. Maar dat kun je niet van je ‘schoonouders’ eisen. Het is hun huis. Maak er geen punt van, en zoek andere mogelijkheden om samen te zijn.

En je vriend snap ik ook. Zoals ik al zei 4 jaar is op jouw leeftijd heel veel. Ik neem aan dat jij nog op de middelbare school zit, hij zal een vervolgopleiding doen. Dat is een andere levensfase. Net zoals dat een relatie tussen 2 culturen uitdagingen met zich medebrengt doet een relatie met een leeftijdsverschil dat ook. Alleen is die 4 jaar uiteindelijk makkelijk te overbruggen, daar merk je later veel minder/niks meer van. Maar nu nog wel. Jullie levens lopen nog niet parallel. Maar als je echt verliefd bent komt dat wel goed. Belangrijk is dat jullie elkaar ruimte geven voor een eigen leven en vriendenkring en hobby’s, en dat je daarnaast leuke dingen samen doet. En vergeet school/werk niet.

Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.