Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
bloempje

bloempje

08-02-2009 om 11:57

Late puber?

Mijn zoon is vorige week 14 geworden en zit in 2 VWO. Hij is eigenlijk al ruim 1 jaar niet gegroeid (nu 1.62 m) maar komt wel aan in gewicht. Hij was altijd een magere spriet maar weegt nu 52 kilo, hij heeft zelfs een klein laagje vet op zijn buik en borst. Hij snoept niet veel, heeft geen geld om op school vette happen te kopen hij geeft daar ook niets van) maar het is ook niet zo dat hij héél mager eet. Gewoon eetpatroon dus. Verder heeft hij ook geen schaamtegevoelen en dus zie ik in de badkamer dat hij lichamelijk eigenlijk nog niet aan het puberen is. Ik vraag mij af of dit vaker voorkomt? Verder is hij erg aanhankelijk, weinig zelfstandig en snel bang voor 'nare' dingen. Op TV kijkt hij alleen maar naar feel-good serie's. Niet dat ik dit allemaal erg vind, natuurlijk, maar soms vraag ik mij af of dit leidt naar een meer zelfstandige puber. Verder is hij wel, als een echte puber, lekker lamlendig op zijn tijd, etc. Hij is de oudste thuis, hij heeft nog een zusje van 9. Wie herkent dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-02-2009 om 12:14

Ja, hoor

Ik werk al jááren met kinderen van de leeftijd van jouw zoon en zie enorme verschillen: terwijl de een al bijna volwassen lijkt, speelt de ander nog met lego en is nog helemaal kind. Dit gaat voor jongens wat vaker op dan voor meisjes, al heb je daar ook enorme verschillen in. Een paar jaar later zie je het verschil in leeftijd nauweljks meer. Gewoon lekker genieten van je feelgood-kind!

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2009 om 19:46

De mijne

is net zo. Maar die is bijna 15 en zit een klas hoger.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.