Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

manipulatie

hallo,

ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Is het normaal dat een kind van 17 dreigt weg te lopen wanneer een ouder iets doet wat zij niet wilt?
Volgens mij is dit manipulatie?
Kind bemoeit zich met de relatie van de ouder. Dreigt als deze doorgaat dat zij wegloopt.
Hoe hiermee om te gaan?

groet
sonja

weinig info

Ja dat kan manipulatie zijn, maar als dochter echt een serieus probleem heeft met de (nieuwe?) relatie van een ouder, dan is het ook wel zaak haar probleem serieus te nemen. Mogelijk ziet ze echt geen andere oplossing dan weggaan als er niets verandert.
Kortom: ga in gesprek!

Marrie

Marrie

08-05-2019 om 11:51

Even kort door de bocht

ik vind dat je kind altijd voorrang heeft of moet hebben op een nieuwe relatie van een van de ouders. Maar natuurlijk kan je kind niet bepalen of jij wel of niet een nieuwe relatie hebt of krijgt. Je kunt haar wel tegemoet komen door afspraken te maken over wanneer die nieuwe relatie wel of niet in jullie huis is. Je kunt ervoor zorgen dat dochter en nieuwe relatie elkaar niet zien.

Dreigen met weglopen is inderdaad manipulatie, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je dochter die nieuwe relatie echt niet ziet zitten, maar geen manier weet om er mee om te gaan. Dus eens met Jippox, ga (open en rustig) met haar in gesprek. Vertel haar rustig dat zij niet over jouw leven en relaties gaat, maar dat je wel rekening met haar (gevoelens) wil houden. En doe dat ook. Ze is 17, bijna volwassen dus. Benader haar dus ook als een volwassene. Binnenkort is ze de deur uit, dan hoef je geen rekening meer met haar te houden.

Hou in je achterhoofd dat de relatie met je dochter de rest van je leven duurt. Deze nieuwe vlam kan ook een passant blijven...

mirreke

mirreke

08-05-2019 om 13:43

Ik zou nog verder teruggaan

Verdiep je in wat haar beweegt. Wat is de reden dat zij hiermee komt en jou voor dit ultimatum stelt?

Maar nu ik het nog eens lees, denk ik dat jij de ouder niet bent, maar de nieuwe vriendin. Klopt dat?

Ik weet niet waarom je deze vraag stelt. Dit ligt bij de ouder en speelt zich af tussen ouder en kind, en niet tussen iemand anders.

Maakt het wat uit?

Maakt het uit of het manipulatie is of een uitroep uit frustratie? In beide gevallen voelt je dochter zich duidelijk niet gelukkig met de situatie en dat zou je serieus moeten nemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.