Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn kinderen s'nachts samen

Ik heb 3 kinderen, een zoon van 12, en 2 dochters van 15 en 18. Mijn dochter van 18 gaat binnenkort op zichzelf wonen en slaapt nu regelmatig bij een vriend. Mijn zoon van 12 en mijn dochter van 15 slapen samen in een 2-persoonsbed wat uit 2 losse bedden bestaat. Dat samen slapen gaat best prima, maar toen mijn vrouw vorige nacht een kijkje kwam nemen in de slaapkamer zaten ze allebei naakt te slapen. We hebben ze vanmiddag verhaal gehaald en vertelden ons dat ze het heerlijk vinden om samen naakt te slapen. Ik en mijn vrouw vinden dit geen goed idee. Moet ik ze dan los halen uit de kamer? Of alleen het bed uit elkaar halen? Of kan dit wel? Ik hoor graag van u.

Ookevenvervelenopvrijdagavond

Ookevenvervelenopvrijdagavond

30-11-2013 om 00:09

Niet mee bemoeien.

Lijkt me helemaal prima zo, lekker zo laten. Broer en zus in de puberleeftijd die fijn naakt samen slapen, gezellig toch? De ene puber ligt nog met een knuffel in bed, de ander met zijn/haar verkering en jouw kinderen houden het gezellig binnen de familie.
De bedden "uit elkaar" halen? Zou ik niet doen, voor je het weet ben je enkele schroeven kwijt en dondert het bed uit elkaar. Grappig ook dat ze "zaten" te slapen, de meeste mensen liggen in bed. Of je ze "los moet halen" uit de kamer vind ik een lastige vraag. Heb je ze opgesloten? Of bedoel je ieder een eigen kamer? Dat laatste zou ik niet doen. Ze vinden het samen zo prima, dus fijn zo laten.

Dalarna

Dalarna

30-11-2013 om 09:31

Vreemde constructie

Ik zou vanaf een jaar of 10 nooit een jongen en een meisje in 1x kamer laten slapen, gewoon omdat ik vind dat ze hun privacy moeten hebben en helemaal als je twee dochters in huis had.

Hoe zijn jullie tot die constructie gekomen?

Knurf

Knurf

30-11-2013 om 09:31

beetje laat, vind je niet?

'Mijn zoon van 12 en mijn dochter van 15 slapen samen in een 2-persoonsbed wat uit 2 losse bedden bestaat. Dat samen slapen gaat best prima, maar toen mijn vrouw vorige nacht een kijkje kwam nemen in de slaapkamer zaten ze allebei naakt te slapen.'

Wat een rare posting. Ik neem aan dat je bang bent dat ze sexuele handelingen verrichten samen? Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom je naakt slapen vervelend vind. Maar dan kun je je dan beter afvragen waarom je het sowieos goed vindt dat kinderen van die leeftijd nog bij elkaar in bed slapen. Zou je geruster zijn als ze wel sex zouden hebben maar daarna braaf hun pyjama aantrekken?

trol?

Ik kan mij niet voorstellen dat dit een serieuze posting is.
Maar goed, mijn mening. Ik vind dat je pubers van die leeftijd elk een eigen bed geeft.

Gezien het taalgebruik

vermoed ik dat buiten Nederland woont.
Ik begrijp dat deze situatie zo gegroeid is in de loop van de jaren.
En ik denk dat het wijs zal zijn om hier verandering in te gaan aanbrengen.

Ookevenvervelen

Ookevenvervelen

30-11-2013 om 22:08

Oeps

Dit was toch geen serieuze post? Zo ja,dan excuses voor mijn lollig bedoelde reactie.

Nog nooit gehoord

Broer en zus van 12 en 15 op een kamer. Kan me niet voorstellen dat dit een serieuze vraag is. En dan ook nog in een tweepersoonsbed.

Wat doet dochter van 18 nou eigenlijk in dit verhaal ?

dochter van 18

Het is een puzzeltje. Als de dochter van 18 de deur uit gaat kunnen de jongere broer en zus een eigen kamer krijgen.

waarom

slapen de dochters niet al sinds ze jong zijn bij elkaar. Is veel logischer. Maar goed, nogmaals, volgens mij is dit een trol

Trol

Nee joh, dit is gewoon een trol. Laten gaan...

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

01-12-2013 om 16:13

serieus...

dit hoeft geen trol te zijn. Het is in sommige culturen heel normaal om met allerlei famileden in een bed te slapen. Vandaar toch wat mij betreft een serieus antwoord:

Of je vraagt aan mensen van je eigen cultuur hoe ze met dit soort zaken omgaan en volgt die adviezen op.

Of als je het mij persoonlijk vraagt: 'haal ze uit elkaar. Kinderen van die leeftijd bij elkaar laten slapen, in een tweepersoonsbed nog wel, is vragen om moeilijkheden! Voor je het weet heb je een zwangere dochter. Incest, of het nu wel of niet vrijwillig is, is van alle leeftijden en culturen.

Knurf

Knurf

02-12-2013 om 07:34

Polletje

'Het is in sommige culturen heel normaal om met allerlei famileden in een bed te slapen'

Als het een cultuurdingetje is, weet famoevers toch zelf wel hoe dat in haar jeugd is gegaan?

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

02-12-2013 om 11:59

knurf...

in dat geval hadden wij ook geen vragen over de opvoeding van onze kinderen ....

Misschien had ze wel niet de combinatie jongen/meisje...? Of meer ruimte, of weet ik wat...

Kan wel

Ik vind dat het gewoon kan, hoor. Ik heb wel eens met mijn zusje in dezelfde kamer geslapen (op vakantie bijvoorbeeld) en dan sliep ik vaak bloot. We hebben als jonge tieners ook wel eens samen in bad gezeten en we hebben nooit rare dingen gedaan. Je bent toch familie?

shocking

Ik vind dit verhaal shocking, en ontstellend naief. Onmiddellijk beide een eigen kamer geven en duidelijk maken dat samen naakt slapen niet normaal is tussen broer en zus.

edecc

edecc

18-11-2018 om 14:42

ondzettend dom

Ga naar het ziekenhuis of naar de dokter ofzo straks heeft die dochter van 15 nog een kind in haar buik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.