Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
zondernaamvandaag

zondernaamvandaag

19-01-2009 om 23:28

Naamswijziging

Dochter van 16 wil graag de achternaam van haar stiefvader (en 2 jongere 'half'zusjes) dragen. Ons idee daarover was altijd dat zij daarmee tot haar 18e zou wachten, maar dochter wil zo lang niet meer wachten. Contact met biologische vader is slecht te noemen en gaat eigenlijk steeds verder bergafwaarts. Ze ziet hem gemiddeld 1 keer per jaar. Stiefvader is sinds ze 2 is haar verzorger. Ze ziet hem als haar vader.
Bij mijn scheiding is biologische vader tot toeziend voogd benoemd, maar dat bestaat nu niet meer. Betekent dat nu dat we voor de wet gezamelijk gezag hebben? Moet hij nu ook zijn toestemming voor de naamswijziging geven? Boven de 12 jaar is de wil van het kind doorslaggevend. Zou dochter er op grond hiervan van uit kunnen gaan dat de naamswijziging toegewezen zal worden?
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons hier meer over vertellen?
Alvast bedankt....ook namens dochter.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

20-01-2009 om 12:06

Regels

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51716

Hier kun je lezen wat wel/niet kan.

Groetjes, Minet

zondernaamvandaag

zondernaamvandaag

20-01-2009 om 20:19

Reactie

Dank je. Deze site is een stuk helderder dan de sites die ik tot nu toe gezien heb.
Is er nog iemand die zelf ervaring hiermee heeft?

Tamara

Tamara

26-01-2009 om 22:44

Mijn dochter

mijn dochter wilde dat ook al heel veel jaren, ze had geen contact meer met haar vader (daar was een reden voor) ze schreef op school al atijd, of geen achternaam, of mijn achternaam. op haar twaalfde heb ik dus alles in werking gezet en een maand of acht verder was alles geregeld, haar vader heeft wel toestemming gegeven en idd volgens mij, al had hij dat niet gedaan, als een kind dat zelf heel graag wil, weegt dat zwaar mee.
een vraagje, heeft ze nog contact, want als het contact 5 jaar niet meer is, maakt het ook makkelijker, maar het is allemaal al een jaar of 5 geleden, dus ik weet het niet meer precies.
succes ermee

12 plus

Als je 12 geweest bent heb je zelf een grote inbreng. En kan ze dat zelf in gang zetten. Het zal wel even duren maar als ze zelf goed weet waarom ze dat wil is het mogelijk.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.