Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Nog maar eens: leuke puberuitspraken

Ik vraag aan zoon wat voor muziek hij op heeft staan?
Zoon: Oh, Pablo Casals doet een 'cover' van Bach.


69er

69er

21-01-2016 om 09:52

Wiet

Dochter vertelde dat iemand 's morgens om 7:30 in het bushokje al wiet stond te roken en dat stonk enorm.
-:" Mam, smaakt dat net zo vies als het ruikt?"
- :"Is dit een strikvraag? "

Lou

Lou

25-02-2016 om 18:26

saai

Dochter kijkt Masterchef of iets dergelijks, waarbij de functies van de koks in beeld komen maar niet worden uitgesproken. Een paar zijn kennelijk sous-chef van beroep. Dochter: "Saaie baan lijkt me dat. Alleen maar saus maken."

Machteld

Machteld

01-03-2016 om 15:15

pasta alles

Af en toe eten we pasta zonder klaargemaakte saus, waarbij ieder erop mag doen wat zoal in de ijskast ligt. De een eet het dan met kaas en/ of ketchup de ander met pesto.etc.
Mijn jongste zoon (13) gaf het een naam: Mam, eten we vanavond "Pasta Alles" ?

luguber

De laatkomer wilde ook nog wat warm eten, dus roep ik dat de kippenpoten in de oven staan.
Zoon: "Nou die staan niet meer, die zijn inmiddels...omgelegd.

Li

Li

03-03-2016 om 13:41

Silone

Ik zal nooit vergeten dat een hele soepkip bij mijn ouders thuis langzaam het deksel van de pan optilde met zijn poot. We stonden er allemaal naar te kijken en niemand had die avond veel honger meer. Dus ik zou maar nergens op rekenen met die beesten ...

Tók!

Echt? Da's pas luguber.

RageMain

RageMain

03-03-2016 om 15:47

Poetsdoek

Wij gebruiken een oude pyjama voor schoenen te poetsen, en ik vroeg mijn zoon die net klaar was met douchen of hij ook even de poetsdoek (pyjama dus) mee wounemen zodat ik de schoenen poetsen kon, en toen vroeg zoon, welke de handdoek (we gebruiken handdoek ook als poetsdoek) of de pyjamadoek? Heerlijk om te horen, dat zoon het als doek herkend.

smurf

smurf

03-03-2016 om 17:08

pffff

sommige mensen vinden ook alles grappig wat hun kind zegt.....

Angela67

Angela67

03-03-2016 om 17:55

ja leuk hè smurf

dan kan ik namelijk jouw zure reactie weglachen
gr Angela

ps zoek even verder, er zijn vast nog een paar draadjes waarin je lekker kunt vitten

RageMain

RageMain

03-03-2016 om 18:06

Grappig?

Ik vond de reactie niet perse grappig, eerder bijdehand en dom.

Astrid

Astrid

04-03-2016 om 00:27

het is een gave Moppersmurf,

om iemands plezier te vergallen en iemand voor schut te willen zetten. Iedereen mag meedoen.

mwoh

Ik heb het stukje van RageMain drie keer doorgelezen, maar ik snap hem ook niet hoor. Verschillende soorten van humor denk ik dan maar?

Puberende zoon van bijna 16 vergeet soms dat hij nors en verongelijkt hoort te zijn en dan hoor je af en toe gegrinnik vanonder zijn capuchon bij de woordgrapjes van zijn broers. Dát vind ik dan weer erg grappig, tja.

Astrid

Astrid

04-03-2016 om 10:21

dat niet alleen

maar laat mensen gewoon meedoen, we zijn geen puber meer.

Rozemarie

Rozemarie

04-03-2016 om 10:37

te laat

Dochter moet eerder op school zijn want de vorige dag te laat op school gekomen. Ik: moet jij niet een half uur eerder op school zijn? Dochter: Ik was maar 5 minuten te laat en ik vind dus dat ik maar 5 minuten eerder op school me hoef te melden.
Inmiddels mag ze zich 2 dagen een half uur eerder melden.

Stenna

Stenna

04-03-2016 om 18:26

zo jammer

Ik heb die van RageMain eveneens 3x gelezen en snap 'm ook niet, maar ga er dan toch vanuit dat het aan mij ligt. Of anders misschien gewoon ietwat ongelukkig opgeschreven ofzo. In elk geval geen redenom zo moppersmurfig te reageren.

Verder is het zo jammer dat zoon de absolute kampioen is in droge humoristische uitspraken op precies het juiste moment, alleen als ik ze hier wil opschrijven weet ik ze dan niet meer. Hebben jullie dat niet, moet ik alert zijn op vroegtijdige aftakeling??

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-03-2016 om 18:32

Och ja

De meeste grappige uitspraken zijn toch vooral leuk als je er bij was
Zoals deze van mijn dochter van 16. Ze kwam moe en chagrijnig uit school omdat ze een te laag cijfer (7,8) had gekregen voor een presentatie. Belachelijk was het, en de kinderen die de andere docent hadden hadden allemaal veel hogere cijfers. Ik doe dan altijd gewoon drinken en een koekje en haar laten uitrazen. Kwartier later snauwt ze me toe: 'Je hebt helemaal niet gevraagd hoe mijn wiskundeproefwerk ging'. Waarop ik vraag: 'Hoe ging je wiskunde', en zij antwoordt: 'Hmmm tja, ik weet het niet.'
Dat vind ik dan heel grappig.

Gast

Gast

19-03-2016 om 11:36

Gast

Ik (alleenmoeder) praat met mijn 15 jarige dochter over relaties. Ik beken dat ik zelf ook best wel een aardige vriend zou willen en dat ik misschien maar eens moet gaan zoeken naar zo iemand. Antwoord: "Ieuuwww, kom je thuis uit school, zit er zo'n gast op de bank".
Vast ook alleen maar leuk als je ons kent en als je erbij was

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-03-2016 om 16:38

Moeilijke woorden

Mijn prille puber (11) had vorige week een geschiedenistoets over WOII. Dochter is niet zo van het leren, dus dat was erbij ingeschoten. Een van de vragen was: 'Wat is een dictator?', waarop dochter had geantwoord: iemand die aantekeningen maakt tijdens een overleg. Geen punten voor gekregen, maar ik vind hem toch erg goed verzonnen
En net mijn oudste: 'Mam, wat is een magnaat?'. Dus ik zeg: 'Een zakelijk geslaagd persoon'. Haar (verontwaardigde) reactie: 'Oh, je bedoelt een succesvolle business persoon, waarom zeg je dat dan niet gewoon?'

Caesar

Caesar

28-03-2016 om 20:52

Vesper (OT)

Alleen is dat geen accurate beschrijving van het woord magnaat. Zakelijk geslaagd is nog niet genoeg om magnaat te zijn.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-03-2016 om 20:56

Caesar

Klopt, maar het is wel een belangrijk bestanddeel van de omschrijving.

Vesper

Nog mazzel dat ze bij dictator niet 'mijn moeder' invulde, als prille puber.

skik

Leen13

Leen13

15-04-2016 om 00:56 Topicstarter

I packed your lunch son

http://imgur.com/gallery/yA11A

Kwam zoon mee aan van facebook.

Stenna

Stenna

16-04-2016 om 11:44

oefenen

Misschien niet heel grappig maar wel vertederend (voor zijn moeder in elk geval):

Ik zit aan de keukentafel te werken, zoon komt binnen, begroet me uitgebreid en glimlachend, vraagt ook hoe mijn dag was en ook nog waar ik mee bezig ben. Ik kijk stomverbaasd op, waarop hij zegt: "Ik toon interesse ja! Ben op jou aan het oefenen".

Achtergrond: we hadden onlangs een serieus moeder-zoon gesprek over meisjes, relaties enzo en ik adviseerde hem toen wat minder op zichzelf gericht te zijn in gesprekken en wat meer aan anderen (meisjes) over henzelf te vragen"

Stenna

Stenna

16-04-2016 om 11:50

nog een

Kennis vraag aan zoon hoe het met zijn vriendin gaat. Zoon (niet zo gedient van dit soort vragen van deze persoon) antwoordt: "Toen ik vanochtend aan de kelderdeur luisterde nog goed volgens mij".

Elfje65

Elfje65

16-04-2016 om 17:08

Haha

Stenna, dat vind nou erg gevat! LOl

maria

maria

19-04-2016 om 11:02

belebberd

Dochter van 12 maakt vaak haar eigen woorden, of iig nog veel foutjes!
Ze moest een opdracht voor Frans doen met klasgenoten waarbij ze Frans moesten praten en dat opnemen. Ze vertelt erover en zegt wat nonchalant dat hun Frans 'echt belebberd was'.
Ik lag op de grond. Vooral de combi met het nonchalante toontje waarmee ze dan nieuwe woorden oefent.. 'dat is toch een woord, belebberd' protesteert ze dan nog verontwaardigd...

(ergens jammer dat die foutjes na 1 keer corrigeren altijd weg zijn)

Li

Li

19-04-2016 om 11:43

wiet

Tijdens alle schoolellende zei ik tegen puber: soms wou ik wel even een tijdje er gewoon helemaal niet zijn, even ergens anders zijn of zo. Dochter zegt droog: "Daar hebben ze nou wiet voor uitgevonden, mama!". Zelf dacht ik eerder aan een zonnige vakantie...zucht.

Prisca

Prisca

21-04-2016 om 14:19

Lectystisch ... nou en

Dyslectische dochter stuurt apje dat ze op school ongesteld geworden is. Ik vraag of het erg was. Antwoord: viel mee, gelukkig geen slachtveld.

En laatst liepen we langs de Heineken Music Hall: "OOO, ik dacht altijd dat het de Heineken Musical was!"

Ik vind dat zo vertederend om te ontdekken dat er nog steeds woorden verkeerd in haar hoofd zitten terwijl ze de kleuterleeftijd al lang achter zich gelaten heeft.

Tango

Tango

09-05-2016 om 14:03

Meiden en voetbal

Natuurlijk zijn er ook meiden die voetbal heel leuk vinden. Dochter van 15 vindt er niet zoveel aan.
Gisteren kwam ze thuis na een middagje zwemmen met vriendinnen en feliciteerde zoon hartelijk met het kampioenschap van zijn favoriete club. Dat had ze dan weer wel gehoord. Gisteravond zette man Studio Sport aan en zei zoon voor de grap: even kijken of Ajax nog kampioen wordt. Dochter keek hem heel verbaasd aan en vroeg: kan dat dan nog??? We moesten hier erg om lachen.

Li

Li

10-05-2016 om 10:56

Freek Vonk

Vader en zoon zijn aan het stoeien, zoon rent weg. Vader roept: "ik ga je vangen!" Zoon roept over zijn schouder: "De enige die mij kan vangen is Freek Vonk".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.