Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marieke

Marieke

05-05-2017 om 14:46

nu al inschrijven voor een kamer?

Dochter zit nu in 4 havo, weet al wat ze wil na de havo en misschien ook op kamers. Nu twijfelt ze nog heel erg, maar ik vermoed dat ze tegen die tijd echt wel op kamers wil. En dat is al over ruim een jaar. Ik moet er nog niet aan denken!
Maar is het verstandig om nu al in te schrijven bij de officiële kamerverhuur? Of heeft dan geen zin?

Is ze al 18?

https://www.woningnetregioutrecht.nl/Help%20en%20uitleg/Inschrijven/Veelgestelde%20vragen

Eerder kun je niet inschrijven. En weet je ook al waar ze dan op kamers wil? Misschien gaat ze wel naar een ander deel van het land.

V@@s

V@@s

05-05-2017 om 15:55

bij veel studentenkamers

Kun je juist wel voor je achttiende inschrijven, dat is ook logisch want lang niet elke student is al 18 voordat hij begint aan HBO of Universiteit.

Mbomam

Mbomam

05-05-2017 om 16:45

Jaaaaa

Zeker!
Sommige vragen een paar tientjes, andere zijn gratis en de leeftijd verschilt..... Direct doen.

Marieke

Marieke

06-05-2017 om 11:07

leeftijd

Dochter is 17 jaar als ze begint aan hbo (ervan uitgaande dat ze alles de eerste keer haalt, maar daar ziet het nu wel naar uit), de stad wordt Eindhoven. Tips?

Mbomam

Mbomam

06-05-2017 om 16:15

marieke

Vestide, de woningstichting die studentenkamers heeft in eindhoven heeft de spelregels wat veranderd. Inschrijven mag vanaf 15 zonder kosten. Was er eerst extra inschrijftijd vanwege reisafstand, rekenen ze nu met de reistijd. Het was 6 maand bij 35 tot 100 km en daarboven een jaar. Hoe het nu berekend wordt weet ik niet. Mijn dochter met een afstand boven de 100 km heeft haar extra punten gehouden en zoekt nu in Eindhoven. (Als iemand nog wat weet!?). Als je dochter zover is kan ze het een beetje van de daken schreeuwen en bijv. Kamernet in de gaten houden. Wij letten nu op alles en ik heb eigenlijk wel goede hoop dat ze met haar opgebouwde punten/ maanden wel iets gaat vinden. We vinden het lastig....via vestide heb je geen invloed op de keuze van je huisgenoten en ben je wel je punten kwijt als je een kamer accepteert. Zoek je particulier behoud je in ieder geval een deel van je punten om eventueel nig door te kunnen stromen naar een betere ruimte van vestide maar moet je deelnemen aan een "vleeskeuring".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.