Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Piercing, wanneer?

Mijn dochter is 13 en heeft echt een uitgesproken smaak. Ze is een flinke dame en ook erg volwassen voor haar leeftijd. Ze is erg modebewust, daar ook veel mee bezig, maar nu zegt ze al een tijdje dat ze een piercing in haar lip wil.

Ze zei laatst ook al dat ze zo'n oorbel wil, waarvan je van die grote gaten in je lellen krijgt, maar dat wil ik echt niet hebben.
Maar een piercing in haar lip....wat zouden jullie daarvan zeggen? Zou jullie dochter dat mogen als ze 13 is?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2012 om 21:03

Nooit?

Nee dat is flauw. Mijn regel was dat ze buiten oorgaatjes geen piercings en tattoos mochten tot hun 18de. Dat werd geaccepteerd.

Cersei

Cersei

09-11-2012 om 21:30

Van uitstel komt hopelijk afstel

Ze mogen qua kleding en haar echt alles, maar absoluut geen tattoo of piercing. Werd gewoon geaccepteerd door mijn toch enorm pittige kinderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wilma

Wilma

09-11-2012 om 21:31

Ik zou t eerder echt niet goed vinden. Oorbellen wel, maar ook niet van die met die grote gaten die steeds groter worden.

Nadasha

Nadasha

09-11-2012 om 21:35 Topicstarter

Het wordt wel geaccepteerd

Natuurlijk, ze moet wel. Als wij nee zeggen, gebeurt het niet en dat weet ze wel. Maar ze probeert het natuurlijk wel.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het zelf wel leuk vind, het past ook echt bij haar, vind ik. Maar ik wil niet dat ze later met die lelijke gaten loopt, waar ze dan spijt van heeft. Oorbellen waar je van die grote gaten van krijgt, gebeurt dus ook echt niet.
Zie je de gaatjes van een lippiercing goed als je er niets in hebt?

Kan niet

De piercing kan niet steeds uit want dan groeit het gaatje dicht. Ik zou een piercing in de lip niet goedkeuren, wel in de navel, wenkbrauw of boven in het oor. Ze zou van mij niet hoeven wachten tot haar 18e.

Snuggle's

Snuggle's

09-11-2012 om 23:35

Nep

Ik vind het ook wel leuk bij die meiden, maar dat gaatje wat je altijd blijft zien is de reden dat ik het zou verbieden tot 16 jaar ongeveer.
Maar er zijn heel leuke nep piercings, zoiets als dit. Misschien is dat leuk om mee te beginnen?

http://www.body-jewelry-shop.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=DD-6-5B&Store_Code=B&Category_Code=2620

Cersei

Cersei

10-11-2012 om 00:17

Reden

Lippiercing is heel slecht voor je gebit. Bij zo'n jong kind is bovendien haar gezicht nog in ontwikkeling, waardoor de rechte piercing nu met haar twintigste scheef zou kunnen staan. Bovendien sluit het hebben van gaten in je gezicht behalve in je oren wat beroepskeuzen uit, veel zal ze niet van onder de indruk zijn. Maar je kan bijvoorbeeld ook geen model meer worden.
Hier inderdaad veel gepraat, en ik vind ze ook mooi, bij volwassenen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2012 om 00:23

Wil

Vooral een navelpiercing is nogal bacterie en dus ontstekingsgevoelig. Ik vind het persoonlijk wel de leukste plaats voor een piercing, maar ook riskant (uitrukken). Ik ben zelf ooit aan een neusbel begonnen, maar na 5 weken heb ik hem er al weer uit geplukt. Ik vond het veel te irritant

16 jaar

Hier mocht het vanaf 16 jaar. Ik vind piercings niet echt mooi. Zeker in het gezicht niet. Een lippiercing lijkt mij eng.
Maar goed, vanaf 16 jaar mag het wettelijk zonder toestemming van de ouders. En mijn smaak/mening vind ik geen reden om dit dan nog te verbieden. Ik heb wel foto's van ontstoken piercings laten zien, maar dat had geen effect . Ik betaal er geen cent aan mee. Mijn man is de eerste keer meegegaan met dochter (die ook vanaf een jaar of 13 een piercing wilde) om te kijken of het wel netjes en hygienisch gedaan werd. Brrr.

Ook nee, nooit

Oudste heeft er een 'tijdje' over gezeurd. Ging om neuspiercing. Wij hebben het stelselmatig met 'nee' beantwoord, geen denken aan zolang wij 'verantwoordelijk' zijn niet. Toen was ze(denk ik) net 15. Gewoon afgewezen. Op haar vraag wanneer dan wel....? Gezegd dat we dát nog niet weten. Het waaide over op een gegeven moment.
Maar ik denk wel...áls ik eerlijk ben....dat als die wens er écht,écht is...en ze er naar mijn idee erg goed over nagedacht heeft en alle voors en tegens afgewogen dat ik er denk ik anders over zou denken en wel toestemming zou hebben gegeven. Dat het een weloverwogen beslissing is dus naar mijn idee. De voor en nadelen weet ze, dus dat is het niet. Maar ik vind zo'n piercing of tattoo of wat dan ook alleen iets als je daar goed over nagedacht hebt.
Het kwam wel dichter bij toen oudste's vriendin de diepe wens koesterde om een tattoo te laten zetten met de as van haar overleden vader. De moeder van die vriendin ken ik redelijk goed (woont vlakbij) en zij staat er ongeveer in zoals wij. Uiteindelijk is na lang wikken en wogen besloten dat het mocht. Dat begreep ik prima en zo zouden wij er ook mee om gaan. Toen was vriendin bijna 16. Gekregen voor haar 16de verjaardag en haar moeder ging mee. En oudste dus ook, als 'beste vriendin'. Erna was ik uitgenodigd om de tattoo te bewonderen, om het te 'vieren' (gebak meegenomen. Wat ik natuurlijk vol op heb gedaan. Voor oudste was het een hele belevenis dat tattoo zetten. Maar 1 ding weet ze zeker dát wil ze écht nooit. De moeder zei achteraf, liever met mij en naar een betrouwbaar adres, dan stiekum naar iets wat minder hygiënisch is. De vriendin is nog steeds vol trots op de tattoo en het is ondertussen al 3 jaar geleden. En het idee dat haar vader altijd bij haar is kan ik ook heel goed begrijpen. Zo vind zelfs ik het best 'mooi'.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

10-11-2012 om 10:18

Hier...

Mijn zoon mocht op zijn 14e een wenkbrauwpiercing. Dochterlief is 12 en wil ook, maar die mag fijn wachten want ze wil er een in haar lip, en dat vind ik toch net anders.

En hier

met 14 een wenkbrauwpiercing,met 16 een lippiercing en op haar 18e verjaardag een tongpiercing.alles is in goed overleg met ons gegaan.

Dieke

Dieke

10-11-2012 om 11:29

En hier

Zolang ze onder mijn dak wonen, geen piercings (tong, snakebites, septum, smileys etc), geen tattoos en al helemaal niet de oren stretchen (iew, die tunnels zijn helemaal erg). Ze mogen genoeg met kleding, haar etc experimenten maar niet met hun lichaam. Als ze op zichzelf wonen en als ze het dan nog steeds willen, dan doen ze het maar maar niet in de vorm van een puberbevlieging oid. Dochter heeft er heel extreem bijgelopen qua haar, make up, kleding maar daar is ze alweer veel rustiger in. Stel dat ze haar hele gezicht vol ijzer had gehad en daar nu ook milder in was geworden ... Ze heeft trouwens wel nepstretchers: oorbellen die door gewone gaatjes gaan maar stretchers lijken. Dat mag wel van mij.

Nadasha

Nadasha

10-11-2012 om 12:35 Topicstarter

Nep

Zo'n nep stretcher (aha, heet dat zo?) heeft ze al, omdat ze de echte niet mocht. Ik vind het heel mooi, het is echt een stijl die bij haar past.

Ik wist niet dat je voor je lip ook nep had, dat zal ik haar eens laten zien!

Een tattoo heb ik haar nog niet over gehoord, maar ik denk dat ze ook wel weet dat dat écht niet gaat gebeuren.

Jip

Jip

10-11-2012 om 13:02

Vreselijk

Persoonlijk vind ik het vreselijk, piercings, tattoo's of wat voor verminking dan ook. Vooral dochter loopt er ook apart bij (haar en kleding) maar wil gelukkig geen ijzerwaar o.i.d. Als ze dit wel zou willen zou mijn leeftijdsgrens 16 of 17 zijn denk ik.

Nadasha

Nadasha

10-11-2012 om 13:24 Topicstarter

Dieke

Dank je wel, die laat ik haar zien! Goede oplossing vind ik. Ik heb geen hekel aan piercings, vindt het zelfs wel mooi, maar ik ben bang dat ze later spijt krijgt van de gaatjes in haar gezicht, dus dit zou een heel goed idee zijn.

Jade

Jade

10-11-2012 om 13:39

Absoluut niet.

Dat doet ze maar als ze 18+ is en absoluut niet eerder. En al helemaal niet zo'n oorbel, die grote gaten in je lellen achterlaten.

13 en een uitgesproken smaak, prima......maar hier zou ik niet in meegaan. Vooral die oorbellen laten grote gaten achter, mocht je het niet meer mooi vinden. Je oorlellen zijn dan permanent verminkt.

Maylise

Maylise

10-11-2012 om 14:33

Met 18 jaar mogen ze dat soort dingen (piercings, tattoos).
De enige uitzondering zou zijn zoiets als het verhaal van de dochter van de vriendin van de Albana; als zo'n emotionele situatie speelt.
Maar in normale omstandigheden zeg ik wachten tot ze 18 jaar zijn.
Overigens ben ik niet helemaal zuiver in de leer want gaatjes in de oren voor meisjes zie ik dan weer niet als piercings en die hebben ze al veel eerder gekregen.
Die ear stretcher gaten vind ik echt heel lelijk dus dat wil ik ook niet voor ze 18 zijn en ik er (helaas) niks meer over te zeggen heb.

Mijn middelste dochter heeft een navel piercing genomen toen ze 18 of 19 was. Ik vind dat best leuk staan maar ze heeft wel een ontsteking gehad in het begin.

Fiorucci

Fiorucci

10-11-2012 om 16:02

Jade, over stretchen

Ik vind het ook niet goed, oren laten stretchen. Maar ik weet wel dat je inmiddels bij een shop in Den Haag op deskundige wijze een oorlel reconstructie kunt laten doen, met uitstekend resultaat.

Nadasha

Nadasha

10-11-2012 om 16:17 Topicstarter

Jade

De stretchers voor de oren kreeg ze al niet, dat had ik al gezegd. Puur omdat ik niet wil dat ze haar oren zo verminkt, verder vind ik het best leuk.

Die piercings vind ik ook wel leuk, vooral in de lip, maar ik wist dus niet in hoeverre je de gaatjes zag als ze ze niet meer zou dragen. Ze wil dan ook nog zo'n spiderbite, dus twee stuks.

Maar ik heb haar de site laten zien met de fakes piercings en daar was ze ook enthousiast over, dus dat probeert ze eerst maar eens uit.

neteret mut

neteret mut

10-11-2012 om 23:34

Nee

zou niet mogen. Gaatjes hebben beide dochters wel, gekregen toen ze 13 en 15 waren (of was het 12 en 14? ). Oudste dochter wil nu tweede gaatjes in haar oorlel, daarvan hebben we ook gezegd dat als ze dat wil dat ze dat dan maar moet doen als ze 18 is.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2012 om 01:04

Stretchers en pluggen

Ik vind sommige stretchers echt wel leuk om te zien, maar om eerlijk te zijn vind ik het fenomeen om de oorlel flink op te rekken zodat je er doorheen kan kijken 'bijzonder'. Wat is de volgende stap? Schoteltjes in de lip, nekringen? Flauw misschien, maar ik vind het ook wel eens jammer dat wij alles moeten hebben wat zo typisch is voor een bepaald volk. Voor mensen van zo'n volk lijkt het mij ook niet altijd ideaal om met een gerekte nek of schotellip door het leven te moeten, maar nou ja... dat is hun cultuur nu eenmaal.

Annamartha

Annamartha

11-11-2012 om 11:36

Cultuur-kaaskopje

Kk: "Voor mensen van zo\'n volk lijkt het mij ook niet altijd ideaal om met een gerekte nek of schotellip door het leven te moeten, maar nou ja... dat is hun cultuur nu eenmaal."
Wist je dat zijn begonnen om onverkoopbaar te worden voor slavernij? Bewust verminken dus, zodat ze geen slaaf hoefden te worden.

Klaartje

Klaartje

11-11-2012 om 13:40

Over dat stretchen

Mijn dochter heeft dat (ze wordt binnenkort 29, dus daar heb ik niks over te zeggen). Ze heeft ze bewust op een bepaalde grootte laten doen zodat als ze ervan af wilt, ze binnen een paar dagen weer "dichttrekken". Ze is natuurlijk wel op een leeftijd dat ze echt wel weet dat ze hier niet haar hele leven mee rond gaat lopen. Wat betref piercings, zij had ze een tijdje in haar lip, maar die heeft ze er uitgedaan. Dan zie je inderdaad een klein puntje zitten. Ook in haar oren heeft ze een tijdje een paar gaatjes van boven gehad en in het harde kraakbeen aan de voorkant van haar oor. (weet echt niet hoe dat heet). Na een operatie had ze deze laatste niet meteen weer ingedaan, en de volgende dag ging het niet meer. Wat ik persoonlijk wel op tegen ben is een tongpiercing, dat vind ik zo lelijk en ik vind dat je daar zo naar gaat praten.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2012 om 13:59

Annamartha

Voor ik zeg dat dat waar is ga ik er eerst meer over lezen. Ik betwijfel namelijk of je dat in zijn algemeenheid kunt stellen.
Maar dan nog: een mens die met een oorlel tot op zijn schouders loopt (even lekker overdreven), is mogelijk ook "onverkoopbaar" bij een loonbetalende werkgever.
Voor sommigen lijkt het een verslaving te worden. Een collega, wat een onuitputtelijke bron van nieuwe kennis zijn collega's soms, is zo'n voorbeeld. Hij weet in niets maat te houden. Hij moet elke maand een voorraad nieuwe kleding om zo bij te blijven met het nieuwste van het nieuwste. Hij móet na de vorige tattoo al weer snel een nieuwe, want hij is nog lang niet vol. Hij móet meedoen aan de nieuwste trends. Dat dwangmatige geeft hij ook toe. Het is een zeer fragiel gebouwde jongeman. Hij bezwijkt nog eens aan al die franje.
Ik ben niet tegen lichaamsversiering als piercen, tatoeëren en dergelijke, maar het slaat soms zo door. En dan denk ik toch 'bezint eer gij begint'.

Jade

Jade

11-11-2012 om 20:18

Nadasha,

ik heb alles niet gelezen, alleen een antwoord op jouw vraag gegeven.

Goed idee fake sieraden......dan vermink je je oorlellen niet en dan heeft ze wel iets wat bij haar past

Jade

Jade

11-11-2012 om 20:20

Fiorucci,

dat wist ik niet....maar vind het wél raar: ga je je oorlellen laten oprekken om ze vervolgens (als je de oorbellen niet meer mooi vindt) te reconstrueren

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2012 om 02:36

Annamartha

Ik heb het inmiddels opgezocht en de schoteltjes zijn inderdaad begonnen tijdens de slavernij. Dat wist ik niet, dus fijn dat ik dat nu geleerd heb Maar er zijn meer versiergewoontes ofwel verminkingsvormen bij bepaalde volken die niet terug te voeren zijn naar de slavernij, maar 'gewoon' traditie. Om onderscheid te maken tussen stammen en dergelijke.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2012 om 07:24

Kaaskopje aanvulling

Of omdat het gezien wordt als zijnde een versiering.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.