Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mina

Mina

04-07-2017 om 15:22

Plannen met pubers - Skur

Iemand ervaring met dit boek?

Ik zie het steeds op Facebook langskomen. Maar...om te voorkomen dat ik de zoveelste aankoop doe waar ik achteraf niks mee doe, hoor ik graag eerst ervaringen uit de praktijk.

Zoon gaat na de vakantie naar het V.O. en met zijn a.d.h.d. niet de beste planner. Dit boek beloofd veel.

Angela67

Angela67

04-07-2017 om 16:49

die ken ik niet, Skur

maar ik maak graag promotie voor de 1blik online agenda .
En daarbij is plannen wel een 'groot woord' moet ik zeggen. Een containerbegrip zullen we maar zeggen. . . Ik ben tot de conclusie gekomen dat als je niet eerst leert leren, je eigenlijk niet goed kan leren plannen. Ik denk dat dit vooral bij brugklas/onderbouw geldt. Je zult toch eerst moeten ervaren/weten 'hoe' je leert, wat je ergens voor moet doen en dan kun je gaan kijken hoeveel tijd je moet 'inplannen'. Het aardige is dat de 1blik online agenda daarvan uit gaat, het geeft je digitaal inzicht in hoeveel 'planmomenten' je hebt voordat de leverdatum is (dus huiswerk af, of toetsdatum etc). En dan kun je zelf invullen hoeveel dagen je wilt herhalen, je ziet wat er al op andere dagen staat dus of het realistsich is of niet.
Errug handig.
gr Angela

Mina

Mina

04-07-2017 om 16:55

Angela67

Zou je mij daar iets meer informatie over kunnen geven?
Klinkt nl ook erg interessant!

Angela67

Angela67

04-07-2017 om 17:25

website

https://www.1blikonline.nl/

3 weken gratis is inderdaad drie weken gratis en als je dan doorgaat dan blijft alle informatie die je ingevoerd hebt, ook gewoon erin staan. Je kunt via de filmpjes kijken hoe het werkt, en er is ook een filmpje van hetzelfde systeem maar dan op papier. Vind ik persoonlijk minder handig.
Dus ja ik kan erover vertellen maar de informatie op de website is echt goed om mee te beginnen, zou ik doen. Als je dan meer wilt weten, vertel ik graag hoe het hier ervaren wordt.
gr Angela

Dymo

Dymo

05-07-2017 om 10:26

juist op papier

Hier vonden we juist plannen op papier handig. Dan heb je veel meer overzicht wat er in de hele week moet gebeuren. Dochter werkte graag met de schoolplanner. (www.schoolplanner.nl) De 1Blik hebben we wel eens gehad maar dochter werd gek van de kleurtjes.

Vesta

Vesta

05-07-2017 om 10:32

1blik

wij gaan dit jaar de 1blik gebruiken in groep 8, het wordt een druk jaar met veel trainen, extra huiswerk (idee van school, voorbereiding op VO) en dan ook nog switchen tussen mij en haar vader elke keer.
Eerst op papier oefenen, dan kan ze straks nog een jaar papier doen (verplicht op vo waar ze naar toe wil) en dan in de 2e overstappen op digitaal.

Zomer

Zomer

05-07-2017 om 11:20

Angela67

Ik zit zelf te twijfelen tussen 1ste blik en de schoolplanner maar ik zag gisteren idd dat er ook een online versie is van 1ste blik. Is het dan zo dat je zoon of dochter ook op school gebruik maakt van een laptop o.i.d. of wordt de oline versie alleen voor thuis gebruikt.

Zomer

Zomer

05-07-2017 om 11:23

Dymo

Dat was ook een beetje mijn angst. Dat dochter gek wordt van de kleurtjes. Ik neig op dit moment ook naar de schoolplanner. Jullie hebben dus goede ervaringen er mee. Fijn!

Yaron

Yaron

05-07-2017 om 11:36

Bedankt

Goh, ik had er nog nooit naar gezocht, maar de Schoolplanner lijkt mij erg handig voor onze zoon, die erg veel moeite heeft met plannen en alles te overzien. Ze werken op school alleen met Magister en een papieren agenda is niet nodig, dus zal nog even lastig worden hem ervan te overtuigen dat het juist prettig is als je de hele week zonder klik kunt overzien.

Zomer

Zomer

05-07-2017 om 12:26

Yaron

Ik had al bedacht dat als dochter hem niet op school wil gebruiken omdat verder niemand een agenda gebruikt hem i.i.g. thuis ga gebruiken. Ik moet toch (vooral in het begin) samen met haar plannen.

Yaron

Yaron

05-07-2017 om 13:20

Zomer

Zoon zal hem zeker niet mee naar school willen nemen, maar voor thuis op het bureau lijkt het mij wel erg handig. In één oogopslag kunnen zien wat er per week op de planning staat is veel duidelijker dan per dag op Magister te klikken. Daar bleek het het afgelopen jaar vaak fout te gaan, 's avonds laat nog even kijken en dan stond er 'ineens'een te maken werkstuk of een proefwerk voor de volgende dag. En onze begeleiding heeft hij toch meer nodig dan hij zelf denkt of wil.

Dymo

Dymo

05-07-2017 om 13:34

thuis

Ja, dochter had 'm ook thuis. De eerste tijd hielp ik haar met overschrijven uit haar 'hippe' agenda en vooruit plannen, daarna kon ze het zelf. Wij schreven er ook in wat ze mee moest nemen (als dat anders was dan normaal). Dochter wilde nog wel eens haar grafische rekenmachine vergeten bij toetsen of haar buiten gymschoenen bij de overgang van binnengym naar buitengym.

Zomer

Zomer

05-07-2017 om 15:21

Dus helemaal niet zo vreemd als ik hem alleen voor thuis gebruik Ik kan mij namelijk ook wel voorstellen dat mijn dochter ook zo'n hippe agenda wil en had ook al bedacht om deze dan voor thuis te doen.

May

May

06-09-2017 om 10:57

Plenda

Ik ben totaal mosterd na de maaltijd, maar hier werkt de Plenda erg goed:https://www.planning-en-agenda.nl/ . Onze dochter zweert erbij (3 VWO) . Ideaal om in 1 oogopslag te zien wat je te doen hebt in de week en hoe je je huiswerk verdeeld hebt. Hij is er ook voor volwassenen trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.