Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber zoekt hippe schoenen voor platvoeten

mijn dochter van 13 zoekt voor haar platvoeten/spreidvoeten nieuwe schoenen; laarzen, schoenen en gympen voor school.
Maar welk modern,hip merk heeft schoenen die gezond genoeg zijn??
Aan ouders die t herkennen nog de vraag:maken jullie n compromis; hoe vaak ze de zolen moeten dragen? Of gaat dat vanzelf goed, doordat de klachten minder worden??
Wat kan ik op dit gebied verwachten van n puber?
alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zoë

Zoë

07-01-2009 om 13:36

Weet je dat

Je mag niet dubbel plaatsen, je hebt deze ook al bij gezondheid geplaatst

rugby

rugby

07-01-2009 om 14:00 Topicstarter

Titel had anders gemoeten,sorrie

je hebt gelijk dat de onderwerpen zo wel veel op elkaar lijken, door dezelfde titel...sorrie
Ik wil hier ingaan op het puberen mbt. die zooltjes.Als het te storend is wil je dan deze weg halen? bedankt!!....

rugby

rugby

07-01-2009 om 21:47 Topicstarter

Zere knie

mij is ook uitgelegd dat als je platvoeten hebt je er pas wat aan doet als je klachten hebt. Mijn dochter heeft een zere knie en zkt er vaak door heen. Het is dus zekr de meoite waard om het te proberen. Maar t is n echte meid en ik ben benieuwd hoe het verder gaat...ze houdt van hoge hakken!

Nens

Nens

12-01-2009 om 19:27

Zolen, schoenen

ik begrijp dat ze steunzolen draagt? (heeft geen zin als de hakken te hoog zijn. de belasting van de voet is dan veel anders en hierop zijn de zolen niet gemaakt. die zijn voor een gemiddelde hakhoogte van ongeveer 2,5 cm gemaakt = standaard).
Belangrijkst aan de schoenen MET zolen is: goede sluiting, stevige contrefort (dus achter bij de hak). Heb je dat niet, dan geen gestress over de zolen.

misschien kun je de afspraak maken: in de veterschoenen/gympen wel de steunzolen, als ze "mooie" schoenen aan heeft, niet (past toch niet). Blijft coompromissen sluiten

Klachten

Mijn dochter van 14 draagt al jaren zooltjes, had platvoeten, maar ook last van knie (overstrekt), kromming in de rug, heupen, enz. Dit gaat allemaal nl hand in hand.

Door de zooltjes heeft zu nu weer een ronding in d'r voeten, geen heupklachten meer, maar wel nog knieklachten na sporten. In de sportschoenen heb ik 'zachte' zooltjes, en in d'r dagelijkse schoenen harde zooltjes. Ze draag gewoon modieuse schoenen, zolang de hiel maar stevig genoeg is dat haar voeten recht blijven staan. In veel schoenen hangt ze anders naar binnen.

Hakken draagt ze ook graag, zonder zooltjes. En dat verlicht zelfs haar klachten, gezien ze dan beter op haar houding moet letten. Haar gewrichten zijn gewoon gauw overbelast en daarom is de houding zo belangrijk.

Elk jaar laten we de zooltjes opnieuw opmeten, maar voorlopig blijft ze ze nog even dragen. Ze heeft wel es zonder gelopen (zomer), maar dan heeft ze ook meer klachten. Ze zullen er wel uitgroeien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.