Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bosbes

Bosbes

22-01-2018 om 22:56

Taalcursus Engels / Engeland

We willen onze dochter voor haar 16e verjaardag waarschijnlijk een taalcursus Engels in Engeland cadeau doen.
Ze is al goed in Engels, behalve het spreken (houterig, niet-gedurfd, zwaar accent). Ze durft wel nieuwe uitdagingen aan te gaan en we hebben het inmiddels gevraagd: ze vindt het leuk.

Ik heb alvast wat gegoogeld en drie organisaties gevonden. Eentje heeft een wel erg gelikte website en je ziet geen prijzen (alleen: offerte opvragen). Het lijkt allemaal wel ég chique en dat is niet de sfeer waarin ik haar wil sturen.
Een tweede is op zich oké, maar benadrukt bij de jongeren het sporten in de vrije tijd, en mijn dochter haat sport.
De derde lijkt mij heel prima (beetje 'ouderwetse' website), ze bestaan sinds 1978, maar....het lijkt erop alsof het niet heel apart ook voor middelbare scholieren in een groep apart wordt gegeven.

Zelf heb ik als puber een heel leuke ervaring. Ik zat in een gastgezin, daarvan leerde je ook nog heel erg veel dagelijkse dingen.
Dus dat lijkt me geschikter dan in een groepsaccommodatie.

Heeft iemand tips en/of ervaringen?

Lusithania

Lusithania

22-01-2018 om 23:11

Xuk

https://www.xukcamps.com/english-summer-school
Mijn dochter is hier drie keer op taalkamp geweest en heeft het elke keer geweldig gehad.
Zoon is twee keer naar het activitycamp geweest, was ook leuk.

Triva

Triva

23-01-2018 om 12:37

bosbes

Ik heb me er ook wel eens in verdiept. Een groepsaccomodatie is geen enkel probleem zolang die maar niet vol zit met Hollanders. Dus met een mix van allerlei talen kan dat heel leuk zijn en zinvoller dan een gesprekje bij een ouder stel onder het eten die daarna vroeg naar bed gaan.

Bosbes

Bosbes

23-01-2018 om 13:34

meer mensen?

Bedankt Lusithania en Triva!
De genoemde taalcursus / kamp is in Ipswich, misschien leuk. Wel slaapvertrekken daar. Dus niet precies wat ik zoek, maar wel het overwegen waard. Fijn dat je dochter het zo geweldig had! Precies wat ik zoek: ervaringen. Is haar Engels (met name spreken) ook zo goed vooruit gegaan?

Meer ervaringen? Zou ik heel blij mee zijn.

Liz

Liz

23-01-2018 om 14:50

Studytravel

Hier is dochter met Studytravel naar Cambridge geweest (paar jaar geleden). Was wel duur, maar je kunt via hen ook goedkoper naar een andere Engelse bestemming.

Zij zat homestay, dus bij mensen thuis. Had de pech alleen te zijn ipv met iemand anders. Daardoor ongezellig. uiteindelijk heeft ze geregeld dat ze de 2e week op de campus kon zitten. Dat was helemaal leuk.

Allerlei activiteiten, maar zeker niet alleen sporten. Ook dagje naar Londen met de groep.

Ze gaf aan dat ze qua grammatica niet zo heel erg veel geleerd had als ze had gehoopt (maar ze was al goed in Engels), maar dat ze vooral heel veel vrijer is gaan praten. Dus daarvoor was het heel goed.

En ze heeft een leuke tijd gehad.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-01-2018 om 15:16

Oudste zoon is op zijn 15e twee weken naar Malta geweest met EF.
Hij heeft het geweldig naar zijn zin gehad. Volgens mij had hij iedere dag tot 14 uur les en de rest van de tijd strand, zwembad of meedoen aan een van de excursies. Het was een heel internationaal gezelschap, dus dat dwingt om ook in je vrije tijd Engels te praten. Hoewel ik van zoon begreep dat sommigen vooral hun eigen taal-genoten opzochten (of daarbij waren ingedeeld op de kamer). Dat is jammer natuurlijk.

Bosbes

Bosbes

23-01-2018 om 16:24

Studytravel waarschijnlijk

Bedankt ook Liz en IJsvogeltje!
Het zou goed kunnen dat het Studytravel wordt. Net via hun website met een medewerkster gechat. Ze doen daar expres verschillende nationaliteiten in één kamer of bij een gastgezin.
Ik heb zin om het aan mijn dochter te laten zien! We kijken ook nog even extra goed naar EF.

Jacqueline

Jacqueline

23-01-2019 om 11:23

Vraagje

Hallo,
Ik wil even vragen hoe uw dochter het heeft gehad en welke organisatie zij uiteindelijk heeft gekozen.
Vriendelijke groetjes, Jacqueline

Janneke

Janneke

02-10-2019 om 11:06

Vraagje

Beste Bosbes,

Graag zou ik willen weten hoe u dochter het heeft gehad. Ik heb ook al diverse sites bekeken en het wordt wsl ook Studytravel. Ik zoek nog wat ongecensureerde referenties. Alvast bedankt voor uw reactie.

Bosbes

Bosbes

02-10-2019 om 22:40

Studytravel prima, maar nergens garaties voor een goede tijd

Beste Janneke,

Mijn dochter (toen 16) heeft goede ervaringen met de organisatie StudyTravel op zich. Ze heeft ook een leerzame tijd gehad, met name omdat ze heel zelfstandig alleen ernaartoe vloog en twee weken alleen was (niet écht alleen natuurlijk, maar niemand die ze in eerste instantie kende).
De organisatie was heel betrokken. Zowel die in Nederland, als dat er daar in Engeland aardige mensen waren.

Maar... ze heeft toch wisselende ervaringen:
- haar taalniveau in het Engels was al hoog. Ze was er behoorlijk goed in en had net in 4 vwo gezeten. Ze heeft qua taal dus niet zo veel geleerd - zeg maar gerust weinig. Achteraf denk ik toch echt dat ze beter in een gastgezin had kunnen zitten, dan hoor je de dagelijkse taal in het echte leven beter.
- ze zat dus in een huis met andere cursisten. En ze was uitergerekend bij een Aziatisch meisje geplaatst dat bijna geen woord Engels begreep. Echt het laagste niveau bij haar dus juist... en dat is nog tot daar aan toe, maar het was ook een meisje met problemen. Ze was 6 weken naar Engeland gestuurd. Ze had totale smetvrees. Midden in de nacht deed ze het licht aan en ging haar koffer 3x schoonmaken. Ze gilde, raakte in paniek als ze een vlieg of mug zag. Ze verwaalde nog op een rechte weg en dan moest mijn dochter haar helpen zoeken.
Gelukkig kreeg dochter in de tussentijd contact met aardige Marokkaanse jongens waarmee ze haar Frans kon oefenen, en gezellige mooie Italiaanse dames waar ze ook een gezellige tijd mee had gehad.

Als je dochter niet al heel erg goed is in Engels: de organisatie kun je prima vertrouwen. Het helpt dan wel voor het Engels. Het is ook goed voor de zelfstandige ervaring. Maar garanties op een goede tijd heb je met geen enkele organisatie, dit ligt ook aan de andere cursisten.

Studytravel

Dochter zat alleen in gastgezin ( oudere mevrouw alleen), heeft daardoor continue Engels moeten spreken.
Het was een rustige week ( februari) dus leeftijden werden bij elkaar gezet. Dochter was de oudste, heeft zelfvertrouwen gekregen om Engels te spreken ( kon daar het meeste Engels), grammaticaal e.d. heeft ze tijdens de lessen niet veel bijgeleerd, maar voor haar zelfvertrouwen is het heel goed geweest om Engels te spreken.
Ook met presentaties nu geven, mensen aanspreken geen problemen meer.
Contact was ook prima met studytravel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.