Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Tamponmoeder

Tamponmoeder

17-10-2016 om 19:45

Tampon inbrengen lukt 15 jarige dochter niet

Mijn dochter van 15 wil heel graag tampons gebruiken. Het lukt haar nauwelijks hem in te brengen. Ze voelt hem steeds. Dat hoort toch niet? Ik weet niet meer hoe dat vroeger bij mij was. Ze zegt dat ze hem voorbij het botje schuift en dat is goed. Tegen eventuele pijn smeert ze er vaseline op, ontspannen gaat in dit stadium niet zo goed.
Gaan mensen hiermee naar de huisarts? Iemand tips? Ze is die maandverbanden zo zat....

angel3

angel3

17-10-2016 om 20:07

Blijven oefenen

1 been op de pot en echt schuin naar boven. Dus recht en dan nog even schuin. Het helpt als je 1 been op de pot zet. Ze kan ook kijken of inbrenghuls haar helpt. Ik zou zeggen gewoon blijven oefenen. Ze moet hem inderdaad niet meer voelen. Gebruikt ze een mini? Huisarts lijkt mij akward.....

Els

Els

17-10-2016 om 20:10

Tip

Ik zou ook zeggen: blijven oefenen, inbrenghuls (dan weet je of je ver genoeg hebt ingebracht) en maatje mini. Ik zou vaseline niet zo snel doen. En oefenen tijdens de menstruatie, niet tussendoor.

Elfje65

Elfje65

17-10-2016 om 20:19

Wat ook kan

Ik had dubbel maagdenvlies wat operatief verwijderd moest worden. Ik kreeg ook nooit tampons in.

Regenboog

Regenboog

17-10-2016 om 20:43

liggend

Ik ben al ruim 30 jaar aan het oefenen. De enige houding waarin ik tampons er ver genoeg in krijg is liggend. Zou ze ook eens kunnen proberen. Dan weet ze ook hoe het voelt als ze goed zitten.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

17-10-2016 om 20:49

Inbrenghuls

Ik heb het vroeger voor elkaar gekregen met Tampax met inbrenghuls. Die kreeg ik diep genoeg om ze niet te voelen. Na een tijdje lukten ook gewone OB's.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-10-2016 om 21:12

voorbij het botje?

Die snap ik niet. Als ik bij mij echt net voorbij het botje schuif, voel ik de tampon ook nog zitten. Gewoon diep inbrengen, je hele wijsvinger gebruiken als inbrenghuls, en dan nog even een klein duwtje geven - dan voel ik de tampon niet meer zitten.
Bij mij is net voorbij het botje ongeveer t/m het tweede vingerkootje, dus dat scheelt wel 2 tot 3 cm.

Evenanoniem

Evenanoniem

17-10-2016 om 21:13

Oweee

Hier ook een 15 jarige dochter. Motorisch niet de allerhandigste, en vooral haar ruimtelijk inzicht is beroerd. Als ik 'schuin naar voren' zeg heb ik geen idee of ze t snapt. Gelukkig vielen dit jaar zowel onze strandvakantie als de enkele tropische dag thuis heel fijn buiten haar ongesteldheid om, maar dat gaatnatuurlijk een keer mis...so far hebben haar oefenpogingen geen succes gehad. Misschien ook die met inbrenghuls maar eens kopen. Werkt dat echt beter voor beginners??

40er

40er

17-10-2016 om 21:37

Weet je

Ik was al dik in de 30 voordat het lukte, en geloof me, ik heb geregeld geoefend. De tampons van tampax, met inbrenghuls vond ik altijd ondingen, ob's vond ik fijner, ook met inbrenghuls.

Tamponmoeder

Tamponmoeder

18-10-2016 om 07:13

40er

Ob's met inbrenghuls? Bestaan die? Tell me more!

40er

40er

18-10-2016 om 08:29

Nou

Gewoon, mwt inbrenghuls van het merk ob. Gewoon te koop bij de drogist.
Ob's vind ik steviger, tampax kunnen buigen heb ik het idee.
Je brengt de inbrenghuls naar binnen, tot je niet verder kunt, dan druk je de binnenkant naar binnen. Huls er weer uit en de tampon zit goed.

Tamponmoeder

Tamponmoeder

18-10-2016 om 09:09

Haha 40er

Dat is mij in de loop der jaren volledig ontgaan
Ik ga meteen een pakje voor haar halen.

Monique D*

Monique D*

21-10-2016 om 00:43

Het lukte bij mij ook niet...

..als 17-jarige. Wat ik ook deed, het ging niet verder en ik voelde hem ook zitten. Bij iedereen lukte het en bij mij niet, ik dacht dat ik daaronder een afwijking had. Misschien was ik te kort..
Daarom heb ik nooit een tampon gebruikt.

Dat ik geen afwijking had bleek dus toen ik een paar jaar later een vriend had en nog weer een aantal jaren later twee kinderen kreeg. Waarom kon ik geen tampon inbrengen?
Ik heb toen in een blad gelezen dat ik blijkbaar mijn bekkenbodemspieren teveel aanspande. Het heeft met ontspanning te maken. Dan komt de tampon ook niet ver. Ik heb het zelf nooit meer uitgeprobeerd. Ook niet met inbrenghuls..

Dus ontspannen is dus een van de oplossingen. Want het inbrengen totdat je het niet meer voelt werkte bij mij echt niet!
Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Tamponmoeder

Tamponmoeder

21-10-2016 om 09:22

MoniqueD

Ik denk dat je gelijk hebt. Je beschrijft precies hoe zij het voelt. Eerst bekkenbodem ontspannen dan maar. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En volgende maand weer proberen, als ze dan nog wil.

Jasmijn

Jasmijn

21-10-2016 om 11:28

altijd inbrenghuls

Ik vind het het beste gaan met zo'n inbrenghuls, zo diep mogelijk inbrengen en dan zit ie goed. Je hebt trouwens ook sponsjes tegenwoordig, inbrengen gaat prima, ze zijn heel zacht, dus voelen doe je ze niet, maar je moet zowat een acrobaat zijn om hem er weer uit te krijgen (wat wel lukte hoor uiteindelijk) Als je deze aanraadt aan je dochter, probeer ze dan zelf eerst even uit om een goede instructie te geven. (soft tampon heten die dingen als je googled)

Niki73

Niki73

24-10-2016 om 14:44

Wat tips

Een beetje tegendruk geven (alsof je gaat plassen) ontspant de bekkenbodemspieren. Laat haar ook eens met haar vingers van binnen voelen hoe het voelt als je die spieren aanspant (knijpen alsof je heel nodig moet plassen) en ontspant (lichtjes naar buiten drukken).
Verder moet ze ze niet omhoog of schuin naar voren, maar schuin naar achteren inbrengen.
Vaseline lijkt me niet handig, dan smeer je de tampon dicht en absorbeert hij minder goed. Beetje glijmiddel op waterbasis misschien?

MerelR

MerelR

25-10-2016 om 10:48

Tip

Eerst gewoon met je vinger voelen hoe het 'kanaaltje' loopt, dan weet ze in ieder geval welke kant ze de tampon op moet duwen. Eventueel met een natte vinger zodat het beter glijdt.

Patriesie

Patriesie

28-10-2016 om 22:10

soft tampons

Ik wil even reageren op de reactie over soft tampons. Als je hem er niet uit krijgt kan je het best op je hurken gaan zitten, goed wijd met je knieën en dan mee drukken van binnen alsof je plassen moet. Op deze manier ben je minder diep en kan je hem van binnenuit wat laten zakken. Met je vingers in een pincetgreep kan je hem er dan waarschijnlijk zo uit pakken.

Over de gewone tampon: als je er wat speeksel op doet van te voren glijdt hij beter.

moeder

moeder

17-09-2018 om 05:41

inbrengen

een tampon inbrengen dat gaat mijn dochter van 12 al goed af

Oude versie ob

Ik vind de vorige versie ob fijner dan de ob-tampons met een extra beschermlaag. De oude versie voelt gladder aan.

Misschien draait de dochter van TS het uiteinde te wijd open wanneer ze haar vinger achter de tampon plaatst zodat ze het gevoel heeft dat ze de tampon voelt zitten. Alternatief is dan de inbrenghuls.

Als ze de tampon voelt wanneer ze evt. bang is voor doorlekken en daarom gefocust is op de aanwezigheid van de tampon, kan ze kiezen voor een mini, in combinatie met een dun inlegkruisje. Dit totdat die vrees voor doorlekken is afgezwakt.

Verder vind ik de ‘watten’ tampons van ob beter absorberen dan de ‘papieren’ versie van Tampax.

moeder

moeder

11-11-2018 om 09:56

wanneer vol

het tampon inbrengen gaat haar goed af ,alleen krijgt ze nog moeilijk onder de knie wanneer het tijd is om de tampon te verwisselen , nu heb ik voor haar slipjes gekocht met een kunststof kruisje en daar legt ze nu een maandverbandje in,dan kan ze zien wanneer haar tampon vol is en het lekt dan ook niet door in haar kleding , ik ga haar binnenkort wel vertellen dat ze dikkere tampons moet gaan gebruiken ,zelf gebruik ik de dikste tampons , maar daar is ze voorlopig nog niet aan toe , maar ook ikzelf leg voor de zekerheid altijd nog een maandverband in mijn slipje

Tango

Tango

11-11-2018 om 19:55

Kunststof

Waarom een slipje met een kunststof kruisje? In een katoenen slip kan toch ook gewoon een maandverband?
En verder denk ik dat je een tampon beter wat regelmatiger kan verwisselen dan wachten tot hij zo vol is dat hij doorlekt. Bij de lichtere dagen van de menstruatie duurt dat namelijk wel heel lang. Ik houd zelf meestal 4 tot 5 uur aan. Maar misschien is dat wel te vaak hoor.

Tine Winkel

Tine Winkel

12-11-2018 om 08:43

@tango

maar de laatste dagen om de 4 tot 5 uur wisselen - dat lukte mij niet. Dan was de tampon nog lang niet vol en dan schuur je het helemaal open (althans, zo voelt het).

Maar eens, in een katoenen slip kun je ook maandverband aanbrengen, een kunststof slip lijkt me erg zweterig.

Een moeder

Een moeder

13-11-2018 om 19:14

lukte mij ook niet

Als tiener lukte mij het ook niet. Alles geprobeerd, mijn moeder en vriendinnen hadden het honderd keer uitgelegd, niks lukte. Nadat ik ontmaagd was lukte het wel. Of het nou een extra stevig maagdenvlies was of dat ik eindelijk mijn bekkenbodemspier kon ontspannen weet ik niet. Toen mijn dochter tampons wilde gaan gebruiken heb ik neutraal uitgelegd hoe het werkte, niet gezegd dat het bij mij niet lukte, ik dacht dan gaat ze er misschien teveel bij nadenken en lukt het niet. Bij haar lukte het dus wel gewoon gelijk.

moeder

moeder

18-11-2018 om 09:04

beter lezen

dames , ik heb ook niet gezegd dat ik mijn dochter geheel kunststof broekjes laat dragen
maar katoenen broekjes met een kunststof kruisje daar merk je niks van , maar dat is voor de zwaardere dagen wel zo veilig
zelf verlies ik ook altijd veel bloed tijdens mijn menstruatie , maar ik kan niet altijd meteen verwisselen , dus ik draag altijd dikke tampons met een breed maandverband in mijn slipje om ieder risico van doorlekken te voorkomen

moeder

moeder

11-03-2019 om 09:50

nu wel

ze verliest veel bloed met de menstruatie , dus ik heb haar aangemoedigt om het toch nog maar is te proberen ze zet haar linkerbeen nu op een krukje dat hoger is dan de wc pot en nu lukt het wel , ze kan nu dikke tampons inbrengen en hoeft ze minder vaak te wisselen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.