Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tips feest(je) 15-jarige?

Jongste wordt vlg week 15, en start komende week in 4vwo. De afgelopen 3 jaar was 't een paar vriendinnen met n pyama-party. Afgelopen jaar is in vriendenkring gebruik ontstaan dat er n 'feest' wordt gehouden. Gemiddeld zo rond de 15 personen. Dus dat wil zij ook, nou prima.

Wat ze gaan 'doen' is wat vaag, gewoon hangen of film huren. Ik hoorde echter ook wel verhalen dat n paar jongens leuk servetjes in brand gingen steken op andere feestjes, en dat er hele borrelnotengevechten plaatsvonden.

Tsja, call me tuttig maar over beide ben ik niet enthousiast - man en ik willen er niet bij hoeven zijn (we gaan 2 verd hoger wel TV kijken) maar willen jongste ook niet belasten met n ondankbare rol als politie-agent. De jongens in kwestie kennen we; zit ze al 3 jaar mee in leuke vriendengroep. Maar ja, stoer doen en ballorig.. Ik denk dat t reuze helpt als de verveling tegengegaan wordt met iets dat de avond ahw breekt.
Maar met wat? Spelletjes is natuurlijk superlame en totally uncool

Ik wend me dus maar weer tot dit forum met mede pubermoeders; iemand n idee of leuke ervaring??

Grt
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mare

Mare

01-09-2012 om 20:07 Topicstarter

Zeker verwelkomen!

Vind t leuk om ze allemaal weer even te zien, en n aantal ouders schuift ook vast even aan de keukentafel voor n kop koffie. Alcohol is n absolute no-no maar is ook nog nooit voorgekomen: het is allemaal nogal braaf verder.

Of ze mij wel of niet cool vinden vind ik niet zo interessant, wel of dochter (nogal serieus) een leuke avond heeft.
Even de huisregels opnoemen vind ik eigenlijk wel n goed plan - na: hier staat cola/sinas etc, als er iets is we zitten boven, en the house rules are...

Maarrr... Waar ik eigenlijk op hoop dus is n tip over 'iets' extra's om de avond wat meer schwung en inhoud te geven.
We hebben wel n Wii met zo'n Just Dance spel. Misschien is n karaoke versie daarvan leuk of zo.

Wel iets

Buiten verwelkomen zou ik ook nog 'iets' doen. Oudste heeft dat eerder (ook combigroep jongens en meisjes) ook eigenlijk altijd wel gedaan , jongste (ook combigroep jongens, meisjes) ook.
Ik zou een 'dansgedeelte' creeëren in de kamer, met de buren overleggen zodat de muziek wat harder dan normaal kan. En misschien een 'spel' inlassen. Een Wi spel is leuk, maar gaat dat met zo'n grote groep? Dat zie ik nog niet zo voor me...dan moet je meer remoutegevaldingen hebben (oke te leen ergens) maar past dat ook allemaal tegelijk voor de tv? Anders staat de rest er een beetje bij en heeft niks te doen...
Een speurtocht in het donker kan ook, met onverwachte enge dingen onderweg? Een 'ei' meenemen en zien dat je 'm weer heelhuids mee retour neemt. Een spooktocht kan, een kleine dropping. Wat hier altijd succes was was, vuurtje stoken buiten en dan brooddeeg aan stok (deeg vantevoren maken) erboven bakken. Maar hier zijn de verjaardagen in koude periodes, dus dan is zo'n vuurtje heel anders dan op een warmere avond. Wel erbij blijven, bij dat vuurtje
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

02-09-2012 om 18:27

Maar mare

Op het feest van mijn vijftienjarige zoon kwam iedereen zonder ouders binnen hoor. De meiden werden naar huis gebracht door jongens, die dit spontaan even aanboden.

Mare

Mare

03-09-2012 om 17:06 Topicstarter

Afstand

Leuk! Als je in n stad of grotere plaats woont waar iedereen op fiets- of loopafstand van elkaar af woont...
Wij wonen in n dorpje, flink end van school af. Haar vrienden wonen wijd verspreid over de omgeving; iedereen wordt dus gehaald/gebracht met de auto al wordt er bij degenen die een beetje bij elkaar in de buurt of op de route wonen wel wat gecarpoolt.

Geen optie dus!

Fiorucci

Fiorucci

03-09-2012 om 18:24

Mare

Oh,ok,hier fietsen ze ook gewoon tussen verschillende steden/dorpen.

Mare

Mare

03-09-2012 om 21:22 Topicstarter

Goh

En dan fietsen die jongens eerst heel galant een uur met die meiden mee om ze thuis te brengen en dan daarvandaan nog ns n uur terug om zelf tegen 3-en thuis te komen? LOL
Zo galant zijn ze hier niet hoor... en de ouders zouden die nachtelijke fietstochten door de polder ook vast niet goed vinden .
Los daarvan kennen de ouders elkaar dus ook al jaren, juist van dit soort momenten dus we vinden t allemaal erg gezellig om bij halen/brengen koffie of borreltje te drinken.

Maar goed, met hoe ze gehaald/gebracht worden heb ik nog geen leuk extra tijdens de avond.

Speurtocht is door dochter meteen afgeblazen overigens. Ik denk dat ik t maar loslaat. 't Wordt gelukkig goed weer, dus ze kunnen ook de tuiin, wat extra ruimte scheelt ook, en buiten in t donker met lampjes ook altijd wel sfeervol. Vuurkorven oid begin ik maar niet aan

Thnx anyway!

Fiorucci

Fiorucci

03-09-2012 om 21:34

Mare

Ja,dat doen ze echt, tot mijn verbazing.
Fijne avond alvast! Ik denk dat ze zich echt wel zullen vermaken, ik zorgde voor wat eten en drinken, zoon voor muziek en de rest regelde zich vanzelf.

Hier ook hoor

Hier fietsen jongens ook mee hoor...Maar er zijn altijd wel jongens die ong. dezelfde richting op moeten en die fietsen dan een stukje om. Geen uur, maar voor 10 minuten doen ze niet moeilijk. En ja dat doen ze ook midden in de nacht Zeker als het meisjes 'alleen' betreft dus niet met vriendinnen. Oudste(18) is pas na plaatselijk feest door oud-basisschoolklasgenoot naar huis gebracht omdat haar 'slaapgenootje'(vriendin) niet goed in orde was en onverwachts naar huis was gegaan. Oud basis-school-klasgenoot heeft dikke verkering maar wilde zeker weten dat ze 'veilig' thuis kwam, dus geen bijbedoelingen. Schattig toch? Ik vind het wel charmant van die jongens.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.