Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Nicky

Nicky

04-12-2017 om 10:57

Tot welke leeftijd is hand in hand lopen normaal ?

Is het normaal dat een dochter van 13 jaar vaak hand in hand wil lopen met haar vader ?

vlinder72

vlinder72

04-12-2017 om 11:06

Volgens mij loopt mijn 12 jarige dochter ook graag hand in hand. Ze is altijd erg plakkerig maar dat hoort bij haar.

Maar vind jij het een probleem dan?

tante Sidonia

tante Sidonia

04-12-2017 om 11:29

ongeveer

tot 85. Maar daarna komt het ook nog voor, hoor.

Nicky

Nicky

04-12-2017 om 11:56

Nee ik vind het juist geen probleem en een leuk gezicht !

Niki73

Niki73

04-12-2017 om 12:58

Altijd, tot het einde

Ik loop ook nog regelmatig hand in hand met mijn ouders. Gezellig! Zolang ze er nog zijn, zal ik dat blijven doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-12-2017 om 17:26

Ja hoor

Daar hangt geen leeftijd aan. Ik krijg wel eens een 18-jarige op schoot. Dat heb ik dan liefst niet zo lang

Gezellig!

Dat mag tot de dood je scheidt

Jesse_1

Jesse_1

05-12-2017 om 00:08

Normaal

Vragen van 'is dit of dat normaal' vind ik altijd een beetje raar.

Vraag dan 'doen jullie kinderen dat ook nog' of 'is dat gebruikelijk'. Normaal doet voorkomen of afwijkende patronen abnormaal zijn, en dat is heel wat anders dan ongebruikelijk, of niet vaak voorkomend.

Ik denk dat het heel erg scheelt per kind. Jongen/meisje kan ook al erg schelen, maar onze zoon van 13 wil ook nog steeds met zijn ouders gezien worden en ook nog wel eens hand in hand. Zijn broer nam eerder al wat afstand in het openbaar en zou op die leeftijd er niet over denken om nog publiekelijk hand in hand te lopen!!

A zorac

A zorac

05-12-2017 om 09:48

Juist vader en dochter

Vaders zijn oefenmannen voor dochters. Heel normaal. Zodra ze een vriendje krijgen is het over.

Nicky

Nicky

07-12-2017 om 12:25

Jesse_1) Dat bedoelde ik ook, maar ik snap je reactie

Nicky

Nicky

07-12-2017 om 12:25

Bedankt voor de reacties

Nicky

Nicky

07-12-2017 om 12:28

De reden

De reden dat ik het vroeg was ook omdat ze zelf een tijdje geleden met iets geklierd is door klasgenoten. Dus wilde graag van anderen horen hoe andere kinderen hierin staan. Ben zelf een jonge stiefmoeder van 25, dus geen ervaring verder, vandaar dat ik graag overleg hoe andere kinderen van deze leeftijd zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-12-2017 om 13:24

Wat ik zei geldt nog steeds, maar mijn kinderen zullen natuurlijk niet op schoot gaan zitten of mijn hand vasthouden als er klasgenoten in de buurt zijn. Net zoals je ze niet meer mag knuffelen op het schoolplein als ze in groep 7/8 zitten.

Nicky

Nicky

07-12-2017 om 14:32

reactie op Phryne Fisher

Knuffelen in het openbaar is voor haar geen probleem. Maar laatst was ze verdrietig omdat klasgenoten haar hadden geklierd over iets wat ze kinderachtig vonden. Ik voel mij daar deels verantwoordelijk voor, omdat ik het wel had voorspeld, ook overlegd met mijn vriend, maar die zag er problemen in. Maar nu ik zo typ denk ik dat ze uiteindelijk zelf ook wel meekrijgt wat bij haar leeftijdsgenoten geaccepteerd wordt en daar zelf een overweging in maakt wat voor haar belangrijker is. Ik vind het allemaal prima, als zij zich maar veilig voelt en zich kan uiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.