Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
wendy wendy

wendy wendy

26-01-2009 om 18:21

Uitgaan

Hallo, ik wilde graag meningen over het volgende.
Mijn dochter van 14 had het idee om samen met wat vriendinnen gezellig naar de bioscoop te gaan. Niks mis mee. Maar nu kwam een andere vriendin op het idee om te gaan eten in een restaurant i.p.v de bioscoop. Het zou dan gaan om een bbq restaurant. Ik vind persoonlijk dat kinderen van 14 niet alleen in een restaurant horen te zitten.
Wat vinden jullie??

M.vr.gr.

Wendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigenlijk niet

Hoi Wendy,

Ik denk dat ik het niet zou toe laten...
Een filmavondje vind ik best kunnen maar een restaurantbezoek? Zijn ze vrij jong voor.
Een bezoekje aan de McDonald's misschien en daarna bioscoop?

Groetjes!

tonny

tonny

26-01-2009 om 19:06

Geen moeite mee

het kost alleen wel meer geld dan een bioscoopkaartje!

Oudste dochter vierde haar 15e verjaardag samen met drie vriendinnen in een pizzeria (ipv een 'feestje'). En dat bleef daarna een hele tijd traditie.

Wat vind je bezwaarlijk aan meiden van 14 in een restaurant?
Waarom McD wel en een restaurant niet (behoudens de kosten)?

tonny

wendy wendy

wendy wendy

26-01-2009 om 19:39

Bezwaren

Oke wat ik bezwaarlijk vind is dat ze ten eerste net 14 is, ze is van november. En Mc Donalds is toch anders dan zo een restaurant waarin alleen maar volwassenen zitten. En dit is geen pizzeriaatje maar zo een buffet restaurant. Waar vaak op vrijdag-avond van die groepen zitten.
Dus misschien is dat het wel. Ik vind het ook heel moeilijk.

Wendy

Maylise

Maylise

26-01-2009 om 19:44

Waarom niet?

Toen ik als titel uitgaan las dacht ik aan wilde disco plannen gevolgd door afterparty's in het locale kraakpant maar het gaat dus om een restaurant
Eh waarom niet? Ik bedoel zolang het geld ergens vandaan komt zie ik niet in waarom een 14jarige niet naar een restaurant kan gaan met een groepje.
In een restaurant gebeuren over het algemeen geen hele wilde dingen maar gaat het er keurig aan toe.
Mijn beide oudste dochters zijn dol op uit eten gaan (niet van een vreemde geërfd) en beiden gingen al vroeg uit eten met vriendinnnen/vrienden. Ik denk met zo'n 13 jaar al wel. De hoeveelheid restaurant bezoekjes was alleen ingeperkt door financiële mogelijkheden uiteraard dus het was toen nog geen wekelijks fenomeen.

Maylise

Marmar

Marmar

26-01-2009 om 19:57

Wel gedaan...

Dwz dochter, toen ze 14 was. Als verjaars'feestje', en inderdaad naar een buffetrestaurant (wokken). De meiden verzamelden zich daar en gingen na het eten ook zelf weer naar huis. Het was goed te fietsen, want bij ons in de wijk.
Wel heb ik gereserveerd en betaald. Zo tegen het einde van het etentje belde dochter mij mobiel en ging ik even erheen, zodat ik ze dan trof bij de 'kassa'.... We wisten van te voren natuurlijk niet hoeveel het ging kosten. Een inschatting is wel te maken, maar dan komen er nog de drankjes bij (fris). Toen had dochtr nog geen betaalpas, en om een kind van 14 jr nou met veel geld over straat te laten fietsen vond ik geen goed idee.
Op latere leeftijd kon ze het wel zelf ook pinnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2009 om 20:04

Gevoelsmatig

zou ik het ook niet gedaan hebben. Het zal best kunnen, maar op de een of andere manier vind ik dat nog niet 'passen'. McDonalds e.d. is iets heel anders. Daar wip je even binnen voor een menuutje en dan ga je weer. In een restaurant ga je er echt voor zitten. Ik zou als restauranthouder ook wat zorgelijk de boel in de gaten houden. Gaan die meiden niet zitten geiten met elkaar?
Een beetje meer vertrouwen in het grut van mijn kant is misschien op zijn plaats maar gevoelsmatig dus zou ik het nog even uit willen stellen.

reina

reina

26-01-2009 om 20:48

Waarom niet?

Ik zou niet weten wat er mis is met eten in een restaurant als je 14 bent. Mijn kinderen kwamen zelden bij macDonalds, maar vonden eten in een restaurant al jong erg leuk en gedroegen zich prima, want is dat waar je bang voor bent, dat ze zich niet netjes gedragen?

Prulletje

Prulletje

26-01-2009 om 20:57

Dus een aantal van jullie heeft liever dat de pubers naar Mac gaan dan naar een gewoon restaurant??? De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Ik zou een restaurant dus geen probleem vinden. Mits de meiden te vertrouwen zijn. Geen herrieschoppende types. Hoe schreef iemand anders dat net? Niet geiten? Nou ja, zoiets bedoel ik ook.
Overigens ging ik op die leeftijd eerlijk gezegd niet verder dan friet en misschien een keer pizza. Maar ik heb uit eten gaan dan ook niet van huis uit meegekregen, en een van mijn beste vriendinnen juist misschien wel een beetje te veel.

Prulletje

Leuk!@

een BBQ restaurant is erg leuk voor die leeftijd.
je bbq-et gewoon aan tafel,en je kan bij een buffet je vlees,groente en salade ophalen.
niks geen overdreven sjiek gedoe,gewoon gezellige ongedwongen sfeer.
ik zou dit mijn dochter wel toestaan,ik ken haar tafelmanieren,die zijn keurig( behalve thuis dan
wat denk je dat er mis zou kunnen gaan Wendy? waar ben je bang voor?

mirreke

mirreke

26-01-2009 om 23:05

Juist leuk!

Het is alleen wat duurder dan de bioscoop vrees ik, maar ik vind het juist ontzettend leuk, echt iets voor zo'n stelletje meiden!
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je er zo huiverig voor bent. Ik heb hier een dame van net 12 en ik zou haar zó met een groepje uit eten laten gaan. Dat vertrouw ik wel. Eventueel kun je eerst even met iemand van het restaurant overleggen, en zorgen dat ze een leuk plaatsje krijgen, en wie weet een beetje begeleid worden waar nodig (als het al nodig is).
Maar om nou te stellen dat een restaurant niets voor meiden van veertien is, of dat de andere gasten er last van hebben. Bah, zij zijn dan toch ook gasten? Leven en laten leven hoor, meiden van 14 tellen ook mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2009 om 00:11

Bah, zij zijn dan toch ook gasten?

Als die meiden zich rustig gedragen heb ik er ook niet zoveel op tegen. Ik heb 2 dochters en als ze willen zijn ze de rust zelve, maar zodra ze met vriendinnen op stap gaan gaat er toch een knopje om. Niet dat ik denk dat ze de tent op stelten gaan zetten hoor
Misschien heeft het ook wel met mijn achtergrond te maken hoor dat ik het nog niet zo nodig vind als ze alleen naar een restaurant gaan op die leeftijd. Het kwam nooit bij me op op die leeftijd, dat vond ik iets voor 'later'. Voor als ik mijn eigen geld verdiende en zo. En met mijn ouders uit eten gaan was er niet bij.

reina

reina

27-01-2009 om 07:11

Gasten

Ik denk dat een restauranthouder (of de bediening, want zij hebben de meeste last van lastige gasten) net zo lief een paar vrolijke 14-jarigen heeft dan een groep uitgelaten volwassenen, want die kunnen ook heel wat geluid maken (en soms behoorlijk irritant zijn naar de bediening toe)!

Bastet

Bastet

27-01-2009 om 07:17

Ja hoor

Ik zou het juist een prima idee vinden,wat hebben wij ouders toch weinig vertrouwen in onze kinders,als ik sommige reacties hier lees..
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 11:01

Hollen!

Nou, dat lijkt me gewoon een pri-ma idee. Leuk, gezellig, ongedwongen, lekker de tijd om te giebelen, leuk leuk leuk.
Mijn zoon (ook 14) ging met een groepje naar de bioscoop in de vakantie. Daar kun je dus niet giebelen en kletsen zonder andere mensen te storen.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

27-01-2009 om 11:11

Precies bastet

Bastet:
"Ik zou het juist een prima idee vinden,wat hebben wij ouders toch weinig vertrouwen in onze kinders,als ik sommige reacties hier lees.."
Precies. Mijn puberella zou dit ook uitstekend kunnen. Vrijgezellenfeestjes en volwassen dronken engelsen zijn pas erg...

ayla

ayla

27-01-2009 om 11:58

Ik denk

dat de meeste restauranthouders liever 4 14 jarigen hebben dan een ene vrijgezellenfeest van volwassen mannen die flink aan de zuip gaan en vreselijk luidruchtig en iiritant worden.

Ik denk dat een bbq restaurant juist heel leuk is voor zo'n groepje, lekker ongedwongen niet te stijf, dus waarom niet

Bastet

Bastet

27-01-2009 om 11:59

Alex

Je hebt gelijk.Gewoon opsluiten in de meterkast,er zit niks anders op.
Bastet

Sancy

Sancy

27-01-2009 om 13:09

Alex

Ik kan me niet voorstellen dat dit alle risico's zijn. Zullen we een risico-inventarisatie doen voordat we overgaan tot analyse?
Ik merk dat jij je al concentreert op het mens-aspect. Laat ik dan een opzetje geven voor andere zaken: illegale werknemers, verkeerde of geen vergunningen, ongediplomeerde voedselbereiders, brandveiligheid (oh, daar valt zó veel onder!!! Werk jij dat aspect even uit?)...
Wie kan het aanvullen?

Minet

Minet

27-01-2009 om 13:20

Aanvulling

wat dacht je van hetvolgende:
- bewaakte fietsenstalling voor de jongedames, incl. controle van de fietsverlichting en remmen
- alcoholcontrole bij ophalende ouders indien de dames niet op de fiets gaan
- een VOG voor alle werknemers van het restaurant, liefst ook nog verplicht voor de halende en brengende ouders
- Ontruimingsoefening graag voorafgaand aan het etentje, zodat de dames weten wat te doen bij het verbranden van meerdere stukken vlees op de BBQ
- Controleplicht door ouders op aanrijtijden hulpdiensten

Alex, wat is het toch heerlijk dat jij ons zo helpt om onze pubers veilig op te voeden!
Het is alleen zo jammer dat ik onlangs geconfronteerd werd met een leraar die zich op zijn christelijke school toch wat te ver lijkt te 'bemoeien' met zijn lieve brugpiepermeisjes.....heb je daar ook een oplossing voor? Je mag als ouder toch hopen/rekenen op een veilig klimaat op school, en dan veilig in elk opzicht?

Groetjes, Minet

lottie

lottie

27-01-2009 om 15:53

Tuurlijk!

Onze dochter doet het ookal jaren (vanaf haar 13e) uit eten met een vriendin de avond voordat ze jarig zijn. Is een soort van traditie geworden. Ik heb zelf liever dat ze op 14jarige leeftijd uit eten gaan dan naar een discotheek, maar misschien ben ik dan wel ouderwets.......?

Brianna F

Brianna F

27-01-2009 om 19:01

Alex

Ik ga mijn 3 dochters opsluiten op hun kamer, geef ze thuisles, verbied p.c. en televisie, terug naar het breiwerkje en het kantklossen.
En dan wachten op een verantwoorde man met een goede opleiding en een gedegen opvoeding die deze zware taken van mij over wil nemen. Zit wel een risico in, want stel voor dat het een verklede loverboy is. Brrrr.

wendy wendy

wendy wendy

27-01-2009 om 19:09

Tja

Het gaat totaal niet om vertrouwen, ik vertrouw haar blind. Het gaat erom of ze daar wel op haar plek is.
Maar zo te horen maak ik me zorgen om niks. Dus heeft ze al het groene licht gekregen.

Bedankt voor jullie input.

Minet

Minet

27-01-2009 om 21:46

Jee brianna f

Wat ben jij ontzettend onverantwoord bezig!
Eerst laat je ze thuis met breipennen aan de slag, weet je wel hoe gevaarlijk die zijn!
En dan wachten op een verantwoorde man.........aiaiaia, die zoek je toch zeker zelf voor die dames!
Je moet nog een hoop leren brianna, blijf Alex vooral volgen!

Groetjes, Minet )

Bastet

Bastet

27-01-2009 om 21:48

Brianna!

Kantklossen?Die klosjes hebben toch vrij..ehm... suggestieve vormen,jakkes nee hoor.
Bastet

Brianna F

Brianna F

28-01-2009 om 06:31

Minet/bastet

En dan denk je het goed te doen

Alex

Ben je met beide benen op aarde terechtgekomen? Of heb ik ergens iets gemist.
Lieuwkje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.