Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Esmeralda

Esmeralda

09-06-2019 om 20:43

Voorstel rijleraar

Mijn oudste dochter van 17 volgt rijlessen, en de rijleraar heeft haar voorgesteld dat als zij op Facebook een positieve review plaatst met 5 sterren, dat ze dan twee uur gratis bij hem kan gaan lessen.

Mijn dochter heeft geen Facebook maar ziet twee uur gratis lessen wel zitten en wil het wel aanmaken voor gratis rijlessen. Het is tenslotte haar rijles en haar geld.

Ik vind het geen goed idee. Ze is net begonnen met de rijlessen, hoe kan je dan zeggen dat een rijschool 5 sterren waard is? En waarom moet er een beloning tegenover een positieve review staan?
Anderszijds is twee uur gratis lessen toch wel 80 euro (ongeveer 15 uur werken) wat ze bespaart.

Mijn verstand zegt: nee, dit moet ze niet doen. Anderszijds: bij alle rijscholen hier staan alleen positieve reviews, haar review gaat niemand beinvloeden en zij heeft er zelf voordeel van.

Wat moet ik doen?


Blim

Blim

09-06-2019 om 21:28

niet over nadenken

Doen natuurlijk. Mooi bedrag wat je scheelt en die principes maar even overboord. Die facebook reviews zeggen toch niet veel vind ik dus als zij er blij mee zijn. En het hoeft toch geen lang verhaal te zijn? Fijne rijschool, aardige instructeur. Voila

Account

Ze maakt n Faceboekaccount aan, schrijft een stukje en zodra ze haar examen heeft gehaald haalt ze het er weer af. Lekker makkelijk verdiend.

joe

joe

09-06-2019 om 22:12

niets mis mee

....op voorwaarde dat je dochter tevreden is over de rij-instructeur, de manier van lesgeven etc.
Is ze niet tevreden dan zal ze ook geen positieve review schrijven en wellicht op zoek gaan naar een andere rijschool.
Ik vind het overigens geen vreemd verzoek van de rij school gezien de ''moordende' concurrentie in deze branche.

Guera

Guera

09-06-2019 om 22:36

Mmmm

Klinkt als omkoping.
Trek het even door naar ander situaties
Ik vind het niet kunnen alleen al als voorbeeld.
Zo helpen we reviews wel om zeep ook.

joe

joe

09-06-2019 om 22:43

Guera

Tja, '' omkoping'' hoeveel gewicht wil je hier aangeven, tjonge.

Een goede rijschool heeft dit soort reviews toch helemaal niet nodig?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-06-2019 om 22:53

Gekkigheid

Ik ben echt geen moraalridder, maar zou echt geen positieve review schrijven in ruil voor geld. Ik kijk wel uit, straks is het een sjacheraar en dan is mijn naam daaraan verbonden. Mijn kinderen staan daar gelukkig precies hetzelfde in, en daar ben ik wel blij om.

@Emma

@Emma

09-06-2019 om 23:05

Nee

Natuurlijk niet, nooit doen. Wie schrijft er nou een review voor iets dat je niet eens kent?
Een rijschool die het daarvan moet hebben? En als je dat niet vindt kunnen ben je zeker een moraalridder, pffff......

Watervrouw

Watervrouw

09-06-2019 om 23:18

Klopt voor geen meter

Alleen al dat hij dit zo durft te vragen! Ik krijg meteen al een beeld van zo'n kerel brrr. Maar ik zou het wel doen. Klopt ook voor geen meter en voelt niet echt goed maar is erg veel geld en geen enorm vergrijp. Wel weghalen later.

Pennestreek

Pennestreek

09-06-2019 om 23:31

Andere rijschool zoeken

Je weet nu hoe hij aan die goede reviews kwam op basis waarvan je hem hebt gekozen...!! Inderdaad, brrrr, op zijn minst

@Emma

@Emma

09-06-2019 om 23:35

Waarom keurt iedereen dit af, maar ja het is zoveel geld (een paar tientjes, nounou), dus dan doen we het maar en dan later weer weghalen?
Wat een vreemd gedoe. Als je een post van Facebook verwijdert is hij echt niet "weg" hoor, wel eens van delen gehoord?
Ik heb toch echt liever een betrouwbare rij-instructeur.

Marie

Marie

10-06-2019 om 00:25

Nou

Als ik hier lees hoe makkelijk veel mensen omkoopbaar zijn dan schaadt dat wel mijn vertrouwen in revieuws. Jammer.

Wat is het volgende aanbod?

Sex in ruil voor gratis rijlessen?

Reviews

Maar zijn jullie echt zo naïef dat jullie geloven dat reviews op internet allemaal echt zijn?

Mari

Mari

10-06-2019 om 08:20

Zeker

op facebook niet. Dat stelt niks voor. Ik geloof dit ook niet. Deze leeftijd doet niks met facebook.

Pennestreek

Pennestreek

10-06-2019 om 08:53

Misschien deze leeftijd niet,

Maar hun ouders vast wél!
Op de site van het CBR kun je slagingspercentages vergelijken. Vind ik een stuk betrouwbaarder dan Facebook. En als je dan ook nog via via kunt uitzoeken of iemand een beetje prettig lesgeeft zou ik daar op afgaan.

Guera

Guera

10-06-2019 om 09:13

Nee

Ik denk niet dat het echt is. En nu weet ik zeker dat het niet echt is. Dat boeit niet zo. Het gaat om principe. Zet je principes ad kant voor geld. Ik zou dat echt nooit doen. No e m mij dan maar moraalridder maar dan was het ook geen principe. Dus dan waren het geen echte principes anders gingen ze niet voor paar tientjes ad kant. Geef haar die tientjes als het voor haar daarom draait en zorg dat ze haar principes houdt incl een goed gesprek. En inderdaad.....hierna zegt die vent misschien: even zoenen. Lesje gratis.
Ach principes ad kant.

Blim

Blim

10-06-2019 om 09:43

Kom op , Facebook!

Net alsof een verstandig mens überhaupt de reviews op Facebook afschuimt om daarin enige waarheid te ontdekken. Als het nu op hun eigen website was zou ik er nog wel een 2e keer over nadenken. Maar heel dat Facebook neem ik toch al niet serieus dus die 80 euro is snel verdiend.

En de vergelijking met sex Drama en zwaar over de top om dat erbij te halen.

Blim

Blim

10-06-2019 om 09:53

Reclame maken voor een rijschool die je prima vindt

En wat betreft fijne rijschool, instructeur etc. Dat kan dochter van Esmeralda neem ik aan ook wel zien aan de lessen die ze de eerste weken heeft gehad. Bevalt het niet dan ga je naar een ander.

Betrouwbaar? Dat zie je toch al niet aan iemands neus.

Als ik ergens ben geweest, hotel, restaurant krijg ik zo vaak daarna de vraag via mail of ik dat even wil beoordelen. Ik zie dat niet als heel anders. Zij zijn dan net zo goed uit op goede reviews

Blim

Blim

10-06-2019 om 09:56

Knurft

Ik zei ook niet dat het niet gebeurt, ik schrijf alleen dat ik het zwaar over de top vind om dat erbij te halen. Dat heeft hij toch niet gevraagd, wel?

@Emma

@Emma

10-06-2019 om 10:12

Blim

Een fijne aardige rijleraar is niet hetzelfde als een goeie. Dat kan je natuurlijk ook pas ná het examen beoordelen, net als een hotel of een maaltijd pas achteraf.
Iedereen kent toch de willekeur van online reviews mag ik hopen. Een rijleraar die daar voor een puber gratis lessen tegenover stelt spoort niet.

Blim

Blim

10-06-2019 om 10:23

nou

Als ik in een restaurant zit en ik zeg na 2 gangen, het eten is écht lekker en men reageert daarop:dus we kunnen ern goede review verwachten dan zou ik daar net zo goed ook geen aanstoot aannemen . Ook als ik 2 weken in een hotel verblijf en ik zeg na 3 dagen jeee wat is het toch een fijn hotel en men zou ook daar dezelfde opmerking maken dan zou ik daar verder niks achter zoeken als dat ze graag goede reclame krijgen voor hun dienst.

Dus ja: ik zou het prima vinden om die review te geven en daarvoor 2 gratis lessen te krijgen. Mooi meegenomen. Een goede? Ik hoorde vooral bij mijn kinderen: Pietje is een fijne, Jantje niet.

TS Dochter weet na een vijftal lessen best of dit een fijne rijinstructeur is.

Watervrouw

Watervrouw

10-06-2019 om 10:29

Moraal

Het fatsoen verdwijnt rap als het om geld gaat. Ik vind €80 veel geld. En inderdaad Facebook vind ik ook niet serieus.

@Emma

@Emma

10-06-2019 om 10:32

Blim

Ik moet het eerste restaurant nog tegenkomen dat voor reviews gratis maaltijden uitdeelt.
Dan val je door de mand en ben je ongeloofwaardig.

Guera

Guera

10-06-2019 om 10:49

Apart

Ik vind een review achteraf schrijven eventueel op verzoek prima. Als ik ergens gegeten heb, kapper, hotel. Prima.
Maar stel je komt binnen in een restaurant en ze zeggen: als u een goede review schrijft krijgt u het eten gratis. Dat is toch raar?

Sterker nog het doet iets met je en met het psych effect. Want als het eten toch niet goed blijkt te zijn kun je eigenlijk niet meer klagen. Dat wordt dan psychologisch echt lastiger. Net als je na 3x ja niet zo snel nee zegt. Dus dat heeft dit ook in zich: ach ik deed een review voor geld. Nu vraagt hij of ik dit of dat doe voor een gratis les waarom zou ik dat dan niet doen? Ik vind dat je jezelf en zeker een beïnvloedbaar puber wellicht in een lastig parket brengt.

Daarnaast hou ik niet van een wereld waarin blijkbaar alles te koop is. Voor mij zou dit reden zijn een andere rijschool te zoeken. En dit dus als review te posten: let op.

Noem me dan maar een moraalridder. Waarom iemand uitschelden ? Blijkbaar is dat dan makkelijker dan je eigen principeloosheid op dit vlak onder ogen te zien. Prima als je dit doet. Zelf weten. Maar doe niet net alsof je daarover principes had (principes aan de kant)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-06-2019 om 10:53

Nou nee gratis maaltijden niet

Maar toegang tot de wifi in ruil voor een mooie review heb ik echt weleens meegemaakt.

Reclame is overal. Er zou geen auto verkocht worden zonder. Maakt dat dan slechte auto’s? Dat is echt kul. Je bent goed of je bent het niet.
Dochter kan prima haar ervaringen tot nu toe vertellen. Daar is dan geen woord van gelogen.

Mijntje

Mijntje

10-06-2019 om 10:58

niet

Ik zou mijn kind adviseren hier niet in mee te gaan. Alleen al omdat het geen facebook account heeft. Ten tweede omdat het geen eerlijke beoordeling is, maar een schijnbeoodeling.
Dus ik zou niet voor de winst gaan, maar om de principes.
En daar zou ik wel 80 euro voor over hebben. Een review na afloop is natuurlijk prima, maar wel de mening van je dochter en niet een goede recensie omdat dat moet. Maar ook daarvoor hoeft ze geen account te nemen.

Haar geld

Ze is 17, ze betaalt haar rijlessen zelf, laat haar dat zelf beslissen. Voor een zeventienjarige is 80 euro een fors bedrag. Als dit gesjoemel echt heel erg tegen je principes ingaat, dan zou je haar evt zelf die 80 euro kunnen geven.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-06-2019 om 12:15

Valse naam

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in een van de kinderen. Toen ik het dilemma voorlegde zei ze dat ze dat zeker niet zou doen onder eigen naam, maar ze wilde er wel een fake Facebook account voor aanmaken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.