Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Joanne

Joanne

05-11-2018 om 14:43

Vriend zoon

mijn zoon heeftsinds een x-aantal maanden een vriend. ik heb geen probleem met homoseksualiteit en vond dit dus ook geen enkel probleem. eergisteren is hij bij ons langs gekomen, een hele aardige jongeman maar hij was donker. ik heb ook geen probleem met donkere mensen maar ik ben bang dat zijn cultuur zal overwaaien naar mijn zoon. nogmaals ik ben geen racist maar ik wil niet dat mijn zoon negatief beïnvloed wordt door overzeese tradities. ervaringen bij jullie?

Donker?

De kleur doet er niet toe, bepaalde afkomst, cultuur en godsdienst kan soms wel problemen geven.
"Donker zijn" heeft daar niets mee te maken.

Hoe oud zijn de heren? En over welke tradities heb je het?

Joanne

Joanne

05-11-2018 om 14:54

wil40

dat klopt, donker kan gewoon nederlands zijn. zijn ouders zijn afghaans en hij is daar ook geboren. zoon en vriend zijn 17. ik bedoel gewelddadige tradities zoals pennen of klokken jetsen.

Een aardige jongeman.

Dat is je eerste indruk, dus daar zou ik het bij laten en kijken hoe de relatie verder verloopt zonder van alles in te vullen.

Marie

Marie

05-11-2018 om 15:12

tradities

Ik zal wel weer een "provinciaaltje" zijn, maar wat voor tradities? Wat bedoel je met "pennen of klokken jetsen" ?

En verder denk ik dat je je er verder niet teveel mee moet bemoeien. Anders jaag je je zoon weg en heb je helemaal geen zicht en invloed meer op wat er kan gebeuren.
Waarom ben je niet gewoon blij dat hij een leuke relatie heeft?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-11-2018 om 15:12

Heel apart

Het is toch nergens meer herfstvakantie?

Phryne.

Komt van al die energiedrankjes....stuiter stuiter.

Joanne

Joanne

05-11-2018 om 15:18

wim40

bedankt voor de tip, ik ga toch proberen om de tradities te laten mengen, dan krijgt zijn vriend wat van onze cultuur

Joanne.

Goed idee, kerst komt eraan tenslotte.

Joanne

Joanne

05-11-2018 om 15:20

Marie

pennen of klokken jetsen houdt in dat je pennen of klokken gooit, vaak in een overdekte ruimte

Joanna

Joanna

05-11-2018 om 15:22

wim40

dat is zo, misschien zijn familie uitnodigen? ps wat hadden energydrankjes ermee te maken?

Nou

Ik ben geen profinciaaltje maar heb ook nog nooit van pennen en klokken jetsen gehoord en je uitleg vind ik ook heeeel raar.

Overigens als deze jongen afgaan is en openlijk homo hoef jij je niet veel zorgen te maken over traditionele manieren, want die heeft hij dan behoorlijk achter zich gelaten

Claudine

Claudine

05-11-2018 om 23:55

Is dit oprecht?

Ik geloof bijna niet dat dit waar is, maar mocht het wel waar zijn;

Een huidskleur heeft weinig te maken met een cultuur. Natuurlijk, vaak gaan afkomst en cultuur hand in hand, maar we hebben het hier over een jongeman die openlijk homoseksueel is en een relatie heeft met jouw zoon. Dat klinkt voor mij erg modern en bijtijds. Ik ben het dan ook met MarSy eens dat je een angst voor een verstikkende of intolerante omgeving waar je zoon in terecht zou komen, niet hoeft te hebben.

En wat betreft het ‘pennen of klokken jetsen’, ik heb werkelijk geen idee wat je daarmee bedoelt. Nog nooit van gehoord.

Leer die jongen gewoon kennen en geef hem een warm en welkom gevoel in jouw huis. Je zegt zelf dat hij heel aardig is, dat komt dan goed uit want je zoon heeft hem gekozen dus jij hebt het er mee te doen

@Emma

@Emma

06-11-2018 om 07:08

Overzeese tradities

"pennen of klokken jetsen houdt in dat je pennen of klokken gooit, vaak in een overdekte ruimte"

Hier gooien ze met wc-potten. Zelfs de koming doet er aan mee en dan ook nog in de open lucht 🙄😂
Wat een flauwekul allemaal, als het al waar is natuurlijk want Afghanen zijn helemaal niet donker. Volgens mij heb je er nog nooit één gezien, ook niet die vriend van je zoon.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

06-11-2018 om 08:05

Tja...

Een Afghaan "overzees" noemen...

Weet je, zolang ze geen cola of energy drink nemen na 9 uur zou ik me niet al teveel zorgen maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2018 om 09:01

Oh dank je Sally

Bedoelt ze echt een Afghaan? Door 'Overzees' zat ik inmiddels op de (voorheen) Antillen. Aha, dus als het om een Afghaan zou gaan, gaat het dus om haar angst voor moslim-'gedoe'. Niet om huidskleur. Ze gaf inderdaad al aan dat kleur er niet toe doet.

Het komt op mij ook niet ontzettend serieus over, maar stel dat het toch wel serieus is, dan kan ik me tot op zekere hoogte wel voorstellen, dat een moeder zich zorgen maakt over hoe het allemaal zal gaan voor de jongens. De jongen zelf zal geen problemen geven, want zijn 'coming out' zal al tot gevolg hebben gehad dat hij niet meer onbekommerd in de eigen kring mee kan doen, tenzij hij een familie en vrienden heeft getroffen, die hier al modern genoeg mee om kunnen gaan. Dus dat zoon van TS opeens volledig in Afghaanse tradities mee moet doen... ik denk van niet. Door uit de kast te komen, zal hij waarschijnlijk 'die wereld' voor een groot deel achter zich hebben moeten laten, behalve wat in zijn hoofd zit. Zijn geloof kan hij gewoon in zijn hoofd blijven doorbeleven. Dat pakt niemand hem af.

@Marie

Quote van Marie:
"Waarom ben je niet gewoon blij dat hij een leuke relatie heeft?"

Er zijn zat gezinnen, ook in Nederland, waar homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt. Dat kan om culturele/religieuze redenen zijn, maar zelfs andersoortige belangen (bijvoorbeeld, ik heb een klasgenoot gehad die homo was/is, maar dat van zijn ouders niet mocht want 'wat mochten de klanten van het bedrijf van de ouders wel niet denken').

Konnie

Konnie

27-11-2018 om 15:22

"Ik ben geen racist maar..."
wel xenofoob en ja, ondanks wat je schrijft, ook homofoob.

Ik zou de vriend van je zoon wel eens willen vragen of zijn ouders niet bang zijn dat hun zoon allerlei gewelddadige gewoonten en stereotypen zal overnemen van zijn schoonfamilie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.