Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
lorie

lorie

17-12-2016 om 16:30

wanneer stopt dat groeien eens?

Zoon (17) is afgelopen half jaar weer 4 cm langer geworden. Hij is nu 1.90, echt een lange slungel. Hoelang gaat t groeien nog door bij jongens?


Triva

Triva

17-12-2016 om 16:41

gemiddeld tot

19,5 jaar, google maar een groeicurve voor jongens.

Nog even....

Zoon is nu 17,5 en t laatste jaar 11 cm gegroeid. Nu is hij 1,95 en ik verwacht nog hooguit een paar cm. Hij wordt nml nu voller, de spieren zie je ontwikkelen: benen niet meer zo erg dun maar meer gespierd. Schouders worden breder enz.

lorie

lorie

18-12-2016 om 19:33

oh jee

Oh jee, dan groeit hij nog ruim 2 jaar door. Dan komt die voorspelde 1.95 misschien toch nog in beeld.

Maan

Maan

18-12-2016 om 21:07

Ik snap het niet helemaal

1,95m is toch een hele mooie lengte? Als hij slungelig is was dat bij 1,70m ook niet charmant geweest. Wellicht kan hij daar wat aan gaan doen? Gericht trainen bedoel ik

Triva

Triva

18-12-2016 om 22:38

idd

Wat is er mis met 195 voor een Nederlandse jongen?

lorie

lorie

19-12-2016 om 08:17

tsja

((Dat slungelige is niet erg en dat zal ook nog wel veranderen. Hij heeft met name lange ledematen en heeft nu al moeite om in de winkels broeken te vinden die lang genoeg zijn of mouwen die lang genoeg zijn. Online is meer keuze,hoewel dat ook niet over houdt. En maar ja, je moet een hoop bestellen en er gaat een hoop terug want toch te kort, zit niet mooi, suf, ziet er toch anders uit dan op de afbeelding etc. Dus nog langer, is nog lastiger. Verder heb je altijd gezeik als je in een menigte bent (bijvoorbeeld festival) dat je er voor staat. Ik zal je de details besparen wat een vriend van mj op die momenten heeft meegemaakt tot aan trappen in knieholtes aan toe.
Enn 195 vind ik toch geen standaardlengte Zoon heeft maar 1 vriend die langer is dan hij, die is 198. De rest is toch kleiner.

Triva

Triva

19-12-2016 om 08:55

hmm

Nou mijn man is bijna die lengte en heeft al meermaals een leidinggevende gehad die nog een stukje langer is en nooit gezeur gehad met 'ervoor staan'. Probeer het niet zo negatief te zien, hij is echt geen uitzondering.

Maan

Maan

19-12-2016 om 09:08

Jeetje zeg

Natuurlijk wil je het allerbeste voor je kind maar daar hoort leren waar je invloed op hebt en wat je gewoon te accepteren hebt en het beste van moet maken ook bij lijkt me. Lang of klein of tussenin, alles heeft voor en nadelen. Focussen op de nadelen helpt geen sikkepit en maakt het alleen maar ingewikkeld. Hij heeft juist voordeel bij optredens want kan vaak eroverheen kijken. En ja, we moeten in menigtes allemaal rekening houden met elkaar dus je probeert niet teveel voor iemands neus te staan, prima toch.
Dat iemand een keer in zijn knieholtes is getrapt is toch geen indicatie dat lang zijn vervelend is, kom op zeg.

Morgaine

Morgaine

19-12-2016 om 09:13

Goh

1.95m? Niks mis mee. Dat er toevallig in de vriendenkring van je zoon niet veel jongens van die lengte zitten, zegt natuurlijk niks. Het is echt een heel normale lengte! In onze eigen vriendenkring zijn de mannen ook allemaal 1.90-2.00m. Ja, er wordt wel eens geklaagd bij een conceet over dat iemand lang is, maar van het voorjaar stonden we zowat vooraan bij een concert en toen was er een vrij klein persoon die vond dat degene voor haar (van ongeveer 1.60m!) maar opzij moest, want ze kon niks zien. Zolang mensen verschillende lengtes hebben, hou je dat toch!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-12-2016 om 09:25

Tot 19,5 jaar?

Oh, dan ga ik er hier eentje blij maken. Die zou graag nog wel een paar centimeter langer willen worden.

En meiden? Tot welke leeftijd groeien die door?

lorie

lorie

19-12-2016 om 09:42

prima

De een vindt het een voordeel, de ander een nadeel. Ikzelf ben ook lang, heb altijd liever wat korter willen zijn, ieder zo zijn eigen belevening.
Maar wat ik mij dan afvraag, waarom zijn er nagenoeg alleen in speciaalwinkels broeken met lengtematen (ik bedoel dan 36) te krijgen, als deze lengte heel normaal is? H en M heeft bijvoorbeeld alleen lengtemaat 32 in de winkel, althans in deze regio. Dat is vanuit het hoofdkantoor bepaald, zegt de manager. Lengtematen bestel je maar online (komen er wel verzendingskosten bij, als er geen actie is). Dat geldt trouwens ook voor vrouwen, ik kan ook zelden een betaalbare broek in de winkel zelf passen/kopen. Online is afwachten.

Yura

Yura

19-12-2016 om 10:29

Verschillend

Dat is per persoon verschillend. De een heeft zijn groeispurt met 14 al en de ander pas met 16, dus dan ben je ook later klaar. Mijn zoon was op de basisschool altijd 1 van de langsten. Opeens ging iedereen hem voorbij, vooral bij de voetbal zag je het. Hij ging ook de selectie uit, werden toch de grote jongens gekozen, zo bij de C'tjes ongeveer. Zijn beste vriend bijvoorbeeld, zo wat was die lang zeg zo met een jaar of 14. Inmiddels zijn ze 18/bijna 19 en beste vriend is blijven hangen op 1.78 en zoon is nu 1.92. Ook die andere jongens die bij de C allemaal zo groot waren blijken nu stukken kleiner dan zoon. In zijn team is nu nog maar 1 jongen iets langer dan hij. In januari moet zoon een handfoto dan weten we zeker of hij is uit gegroeid, maar ik "zie" hem al een tijdje niet meer groeien, ook wordt hij wat voller, dus ik denk dat hij zo ongeveer klaar is nu. Vanaf 16,5 tot 17,5 groeide hij 2,5 cm per 3 maanden.

Morgaine

Morgaine

19-12-2016 om 10:32

Lorie

Lengtematen van broeken hangen vooral af van de lengte van je benen, niet van je totale lengte. Mijn man (1.94m) heeft lengtemaat 34 voor zijn broeken. Lengtemaat 36 hebben ze wel gewoon bij winkels als Jeans Centre. Die zijn wel wat duurder ja. Bij C&A en Takko heb ik ze ook wel eens gezien voor heren, die zijn een stuk goedkoper. Ook voor dames kom ik bij goedkopere zaken toch wel lengtemaat 36 tegen hoor. Mouwen zijn voor mijn man ook vaak te kort, maar uiteindelijk slaagt hij toch bij goedkopere winkels hoor. Confectiematen zijn gemaakt voor de gemiddelde mens, en daar zijn er maar weinig van. Ook voor dikkere of kleinere mensen kan het een probleem zijn om goed passende kleding te vinden!

Wat ik me nu afvraag: wat vindt je zoon er zelf van, heeft hij er een probleem mee? Jij bent lang en was graag wat korter geweest. Nu lijk je alleen maar nadelen te zien aan het feit dat je lang bent en dat je zoon ook lang is en nog groeit.

Morgaine

Morgaine

19-12-2016 om 10:33

Ginny Twijfelvuur

Meisjes stoppen zo ongeveer met groeien zodra ze gaan menstrueren.

Yura

Yura

19-12-2016 om 10:35

Broeken

Ja die broeken is wel een ellende inderdaad met die lange slungels. Zoon heeft 30/36, (63 kg bij 1.92) hebben we tnt alleen bij Tommy Hilfiger kunnen vinden, dus dat kopen we dan maar in de uitverkoop. Toevallig laatst 2 broeken maat 32/36 gekocht, bij Jack & Jones, dit is nu ook wel te doen met een riem erbij, maar hij bleek ook 2 kilo aan gekomen te zijn gelukkig. Even had hij 30/38 nodig, maar die heb ik echt niet kunnen vinden. Hij is nu verlost van een medisch hulpmiddel en dat was net voldoende om weer met 36 lengte toe te kunnen.

Christel

Christel

19-12-2016 om 13:23

Ach

mijn zoon van 19,5 is 2 meter en 3 cm en weegt 79 kilo. Een hele lange dunne met hele brede schouders. Broeken kopen kan idd niet bij de Primark of zo, maar hij besteld vaak bij Wehkamp broeken van Cars en dat gaat net in lengtemaat 36. Tegenwoordig is het niet echt uitzonderlijk om rond de meter te zijn. Girav heeft lange shirts trouwens.

Ik

Een 1 80 v vind mijzelf niet lang, ik vind anderen klein heb nog nooit problemen gehad net mijn lengte, behalve dat mensen altijd vragen of ik iets wil pakken in de supermarkt! Vind ik geen probleem! Maar bij concerten nog nooit meegemaakt dat ik in de weg stond en heb toch vaak vooraan gestaan. Kan ook overal broeken kopen, 30/34 gewoon h&m en dergelijke, de laatste 10 jaar is dat ook alleen maar beter geworden, eindelijk broeken met lengte ne breedte maten

Enigste nadeel: schoenen maat 42

Yura

Yura

20-12-2016 om 10:26

Lengtemaat

Chistel ik weet niet of je op mij reageerde. Maar lengtemaat 36 is inderdaad geen enkel probleem, alleen wel in combinatie met maat 30, dat is het probleem. Ik geloof dat je ook niet helemaal door hebt over hoe dun ik het heb. 63 kg bij 1.92 levert een bmi van 17 op, waar jouw zoon een bmi van van 19,2 heeft. Is wel slank, maar niet extreem dun. Een breedtemaat van 32 zou hem prima moeten passen en dan is lengtemaat 36 geen enkel probleem. Die van mij heeft nu ook maar breedte 32 aan, maar wel met een riem, waarbij alles bij elkaar getrokken wordt, met heel veel rimpels in de taille.
Maar ik heb voor de zekerheid even je advies gevolgd en op Wehkamp gekeken bij Cars. De langste maat bij breedte 30 is toch echt 34 hoor.

Christel

Christel

20-12-2016 om 13:02

Yura

Nee hoor, ik reageerde op niemand in het bijzonder en ik wil ook niemand voor het hoofd stoten.

Mijn zoon heeft ook een tijdje maat 30/36 gehad en dat was niet handig. Hij heeft toen in Frankrijk in de vakantie een aantal broeken kunnen kopen in een speciaalzaak (geen idee meer waar).

Voor het mooi zou hij nu maat 32/38 moet dragen. Pas vond hij een site waar ze die hebben, maar ook daar hebben ze geen 30/36 (even voor je gekeken). Hij lost het op door vrijwel altijd hoge sneakers te dragen, dan zie je in elk geval geen stuk sok.

In de zomer vindt hij het trouwens nog lastiger, korte broeken zijn bij hem wel héél kort.

lorie

lorie

20-12-2016 om 13:13

klopt

Dat klopt. Mijn zoon zou ook 30/36 moeten dragen maar die vind je al helemaal niet in een winkel. 32/36 draagt hij nu en die slobbert inderdaad. Maar dat vindt hij fijner dan een te korte broek. En als hij daadwerkelijk de 1.95 gaat halen dan vrees ik dat het ook lengtemaat 38 gaat worden. En zoals al eerder gezegd, hij bestelt veel online maar daar gaat erg veel van terug. En als je dus kortere benen hebt, heb je dat niet en geen verzendkosten. En het gaat mij helemaal niet om primark maar een winkel als h en m die dus zegt standaard in de winkel niet langer te gaan dan 32. En dat vind ik niet (meer) van deze tijd, zeker als ik hier hoor dat lange jongens van 1.95 vrij normaal zijn.
Mijn zoon heeft op zich geen problemen met lang zijn maar baalt wel van de tijd die hij kwijt is aan het zoeken naar een jas of trui of broek die lang genoeg zijn en die wil hij ook wel eens gewoon in de winkel vinden. En soms heefthij daarom kleren aan die eigenlijk niet zijn voorkeur hebben maar die wel lang genoeg zijn of heeft hij shirts aan die hij wel leuk vindt maar met opgestroopte mouwen, zodat niet opvalt dat ze eigenlijk een stuk te kort zijn. En hij is helemaal geen fan van veel tijd aan kleding zoeken kwijt zijn.

lorie

lorie

20-12-2016 om 13:19

oh ja

Wat voor de een geen enkel probleem is, is dat voor een ander wel. Mijn zusje is 1.87 en die heeft in de puberteit altijd krom gelopen omdat ze dan kleiner lijkt en dat probeert ze nu nog steeds te corrigeren (40+) en hakken draagt ze ook niet. Ze houdt niet van opvallen maar dat deed/doet ze toch, omdat ze lang is. En er zijn genoeg mensen die daar een opmerking over te menen moeten maken.

Triva

Triva

20-12-2016 om 13:25

c&a

Heeft ook 36. Weet alleen de breedtematen niet. Mijn man bestelt gewoon de goede maat.

Triva

Triva

20-12-2016 om 13:26

maar

187 bij een vrouw is niet te vergelijken met 195 bij een man.

lorie

lorie

20-12-2016 om 13:38

nope

C en a heeft 30/36, noch 32/36 in jeans. Ik heb net even gekeken.
Maar goed, ik heb geen zin om me steeds te moeten verdedigen. Hier liggen de lengtes en maten kennelijk anders. Succes allemaal.

Marjoleine64

Marjoleine64

20-12-2016 om 15:27

Even googelen

levert mij de website http://www.jeans-langematen.nl/ op. Daar lijken ze alle mogelijk maten te hebben, ook 30-36 en 32-38. Ik ken het verder niet, dus heb geen idee wat de kwaliteit is.

Nee hoor Lorie

Hier ook een dunne lange veter met een hekel aan shoppen. Bij Large hadden ze een goede passende jas, bij H&M vond ik 1 spijkerbroek met de moderne slijt en scheurplekken die passend te maken was met een riem. Makro had nog wat grijze katoenen broeken.

4 broeken die goed zitten uit gewone winkels. Joepie!

(En het groeit nog 4 jaar door...ach ach ach., dat wordt een bestelling bij Verolme voor zijn sneakers...)

Hij is wel weer allemachtig handig bij het vervangen van lampen, dat wel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-12-2016 om 00:31

Huh Triva

'187 bij een vrouw is niet te vergelijken met 195 bij een man'

Nee dat scheelt 8 centimeter, dat klopt. Maar iets zegt me dat je het anders bedoelde. Volgens mij is 187 voor een vrouw veel erger dan 195 voor een man. Of mis ik iets?

Sanne

Sanne

21-12-2016 om 01:28

Het is maar wat je gewend bent...

Denk ik. Ik kom uit een hele lange familie en vind het juist heel erg prettig om lang te zijn. Zal vast zijn omdat ik de voordelen van korter zijn nooit ervaren heb, maar gelukkig is er ook veel meer dan voor iemand staan voor een optreden!

Triva

Triva

21-12-2016 om 06:48

ginny

Beetje meer vertrouwen in je zelf doet wonderen ik bedoelde het precies zoals je dacht. Ik lees wel vaker hier dat qua lengte j/m gelijk wordt gesteld maar dat slaat nergens op. Het is voor een jongen extra lastig om klein te zijn en voor een meisje extra lastig om lang te zijn. Dat is alleen al zo omdat maar 1% vd relaties bestaan uit een langere vrouw en een kortere man (en die ene procent wordt nog voor een groot deel gevormd door stellen waarvan je niet direct ziet dat de man kleiner is).

Sanne; helemaal met je eens. Voor een man is 195 helemaal niet abnormaal en opvallend. Alleen voor ze wat in de breedte gaan groeien zijn de broeken wat lastiger vinden. Online dus in 1x veel bestellen. Het duurt niet het hele leven en juist vroeger was dit onhandig (geen internet). Een echte jeansstore heeft ze gewoon en die slungels spelen niet meer op de knietjes. Voor miin werk draag ik ook te korte broeken met hoge schoenen. Stukken goedkoper.

mijk

mijk

21-12-2016 om 10:54

Probleem is hier dat zoon nog groeit

nu had ie 28/32 gekocht en die zijn eigenlijk te wijd. Ze zien er nog perfect uit maar hij moet nu echt na 4 maanden 34 aan en dat is dus wel erg duur als je alleen merkjeans kan kopen. We gaan maar weer een rondje zoeken.

Voeten hetzelfde...Iemand nog nieuwe schaatsen maat 44? We dachten vorige winter dat zijn voeten uitgegroeid waren. Van de zomer schoten ze ineens naar 47......... (hij is 14)

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.