Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Paal

Paal

20-09-2008 om 14:41

Wat doen ze in het weekend?

Onze dochter van bijna 14 is de wereld aan het ontdekken. Het vervelende is dat haar moeder daar paal en perk aan stelt. Wat doen jullie kinderen in het weekend?
Wat zij het liefst wil is: met vriendinnen afspreken. Geen probleem, maar blijkbaar moet dat de hele nacht duren. Op zaterdag middag niets (hoewel de meeste meiden dan niet sporten) maar 's avonds des te meer. Het liefst blijven ze om en om bij iemand slapen, nou ja, logeren. Nu weer discussie: IEDEREEN mag naar een disco (12-15jaar) in een dorp 15 km verderop. Ze mag wel in ons eigen dorp, maar niet daar naar toe. Om de doodeenvoudige reden dat er vele dorpen op 15 km afstand zijn met zulke disco's. Fietsen daar naar toe is geen optie dus is ook mijn avond gebroken. Is het nu zo vreemd om dat ik dit niet wil?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

21-09-2008 om 01:53

Jong

Persoonlijk vind ik 14 wat te jong voor het echte uitgaansleven met disco's en dergelijke.
Van mij mogen ze op die leeftijd best 's avonds weg maar dan naar de bioscoop/restaurants/bowlen/karaoke, dat soort activiteiten zeg maar. Niet echt uitgaan. In principe ook voor 0.00 thuis maar daar kan wel overhandelt worden als activiteiten langer duren. Logeren bij vrienden is prima maar ik wil wel weten bij wie.
Ik zou een bezoek aan een disco op 15 km afstand op die leeftijd zeker nog niet goed vinden. Sterker nog op die leeftijd wil ik ze helemaal nog niet in de disco hebben. Zelfs met 16 heb ik het liever niet maar vooruit op die leeftijd begin je ze wat meer los te laten maar met 14 zeker nog niet.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2008 om 02:07

Strenge leeftijdsgrens

Mijn dochters mogen met 16 jaar uit in de stad. Dat is de leeftijd waarop ze drank mogen drinken en waarop ik ze er dus zonder toezicht bij laat. Mijn jongste dochter gaat ook al naar feesten die speciaal voor haar leeftijdsgroep worden georganiseerd. Ze wordt daar door een ouder heengebracht en die brengt haar ook weer thuis. Dat is eens in de twee/drie maanden een keer. Zij wordt over vier maanden 16 en mag nu dus echt nog niet de stad in en al helemaal niet op de fiets naar een disco oid verderop.

Saartje

Saartje

21-09-2008 om 12:24

1 keer per maand

Hoi Paal

Hier maar 1 disco waar ze 1 keer per maand naar toe mogen. Mijn dochter is nog niet geweest. Maar ze zou 1 keer per maand mogen. Ze blijven meestal bij een van de meiden slapen.

Dus mocht het losbarsten dan is het nog maar een keer per 3 , 4 maanden dat ik moet rijden. Het is nu een keer per kwartaal feest van school. Dit is om 12 uur afgelopen. Elk weekend zou hier zeker niet mogen. Het moet wel een beetje speciaal blijven nog op je 14e.

Maar praat eens met de ouders van de vriendinnen van je dochter om meer een lijn te kunnen trekken.

groet

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.