Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
janneke

janneke

28-01-2009 om 15:31

Weinig initiatieve zoon (10 jaar)

Mijn zoon van 10 jaar zit tegenwoordig zo weinig fut in, hij zit het liefst met z'n ds, of tv kijken. Is bijna niet vooruit te branden, hij houdt erg van voetbal, vorig najaar altijd buiten te vinden achter het huis balltje trappen tegen de muur....pffft. zo moeilijk om te blijven motiveren.
hebben jullie kinderen daar ook last van??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bobbit

bobbit

28-01-2009 om 15:47

Zeker

grappig dat je het plaatste bij rubriek puberteit, want hij is tien jaar, maar het heeft er wel mee te maken. Tenminste bij mijn oudste zag ik die passiviteit vorig jaar.Nu alweer minder.Het echte spelen en in het spelen op kunnen gaan raakt op de achtergrond. Ze zitten in een coconnetje.Ter afleiding inderdaad uren passief kunnen zitten, maar vind je dat niet goed,wat dan .....want niks is leuk. Vermoeiend, ben die van mij toch wat meer taken en verantwoordelijkheid in en rondom huis gaan geven.( is wel zoeken, uiteindelijk bleek hij een tijdje meebeslissen met eten en dus ook boodschappen doen leuk te vinden. En ook nog een aantal taken die hij eerst moest doen voor de computer aan mocht.Ook wat meer samen en nu kletst hij weer de oren van mijn kop en gaat op zijn kamer zijn dingen doen. een fase dus,sterkte ermee

MaximeM

MaximeM

29-01-2009 om 14:55

Janneke mijn zoon ook

Hoi Janneke,

Mijn zoon van 10 heeft precies hetzelfde. Hij zapt van beeldscherm naar beeldscherm. Dus tv, computer, ds, nintendo en dan weer opnieuw. Hij is voor niets anders warm te krijgen. Gelukkig traint hij 2 keer in de week voor voetbal en speelt hij daarnaast ook nog op zaterdagochtend een wedstrijd. Hij vindt gewoon verder niet veel leuk, vroeger speelde hij nog wel met playmobiel, lego of hij maakte een winkeltje (en toen waren tv enzo ook voorhanden) maar dit alles vind hij niet leuk meer. Het is sowieso geen knutselkind, nooit geweest, en ook geen lezer (alleen de donald duck) volgens mij is het gewoon een beetje de fase van kind naar puber met een soort bijbehorende lamlendigheid??? Oh en het is ook nog een huismus. Hij is overigens wel behulpzaam in huis met boodschappen inruimen, vaatwasser uitruimen en naar de glasbak lopen enzo, en is ook nog gewoon heel vriendelijk, dus geen naar gedrag.
Ik weet niet wat het is...maar herken het dus wel.

Maxime

N.b. als ik hem van alle apparaten afhaal omdat het niet mag van mij, dan gaat ie lamlendig op de bank hangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.