Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Weinig intimeit met mijn kind

Sinds mijn jongste dochter (nu 11) in groep 2 te horen kreeg dat er veel bacterien in je mond zitten en die overgedragen worden met zoenen, heb ik geen zoentje meer van haar gehad. Nou ja, op speciale dagen een zoentje op mijn wang dan. Verder is ze gelukkig wel heel knuffelig.

Mijn oudste dochter (14) daarentegen houdt helemaal niet echt van fysiek contact. Kusjes zijn uit den boze (veegt ze ook af), zelfs met kerst of verjaardagen. Knuffelen kan, dan wel in de vorm van een "pat on the back" omhelzing. Verder deuren op slot, niet aan me komen, ga op de andere bank zitten, etc etc.

Nu moet ik zeggen dat ik altijd gerespecteerd heb wat ze aangaven, en ze in hun waarde heb gelaten. Toch vreet het aan me en mis het enorm het fysieke contact. Andere meiden van haar leeftijd lopen gearmd met moeder door stad, of zitten samen op de bank te knuffelen, maar zij niet. Is dit wel normaal, en doe ik er goed aan haar te laten? Kan ik het niet ombuigen, ik zou zo graag mijn dochter nog es echt in mijn armen nemen, en dat ze dat ook toelaat.

Ik kan geen redenen tot dit gedrag vinden, alleen dat ik misschien vroeger ook niet echt van fysiek contact hield. Met papa (woont in het buitenland) doen ze het wel. Verder spelen er ook geen andere problemen, het gaat immers al jaren zo. Ik blijf wel gewoon een kus GEVEN bij elk afscheid, een dagelijkse knuffel, dus ik geef de moed niet op. Maar het is altijd eenrichtingsverkeer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

19-01-2009 om 12:32

Ombuigen

Iets willen ombuigen op veertienjarige leeftijd, iets wat haar leven lang al is, nou nee, dat gaat je niet lukken. Het ene kind is nu eenmaal minder knuffelig dan het andere.

Kan nog komen

hier dochter van 22.
was nooit een knuffelkind,het leek wel of ze er geen tijd voor had,sprong altijd snel van mijn schoot af als ik haar wilde knuffelen,alleen als ze(erg) ziek was wilde ze knuffelen( ze stond het toe dat ik haar knuffelde)in de puberteit was het helemaal erg,knuffelen met je moeder was stom,dat deed je niet.
vanaf haar 17e kwam de omslag,ze begon me opeens te knuffelen,zoende me zelfs in winkels of op straat als ze iets van me kreeg,en nu komt ze dagelijks wel even een knuffel bij me halen,heerlijk ,ik haal de schade in( en zij ook,lijkt het)wie weet komt het bij jouw dochter ook nog wel.

Asa Torell

Asa Torell

20-01-2009 om 09:34

Selectief kijken

Het lijkt me moeilijk Liaska, al denk ik dat Kaatje gelijk heeft en er niet veel aan te veranderen valt. Maar ik denk dat je je verkijkt op al die andere knuffelende dochters... je ziet vast alleen maar die paar meiden die graag met hun moeder knuffelen en al die andere pubermeiden die liefst nog voor geen goud binnen 5 m van hun moeder gevonden worden die vallen je niet op. Misschien is het nu anders dan in mijn puberteit maar destijds was het ook buitengewoon kinderachtig om op je 14e iets te doen met je moeder, laat staan gearmd door de stad lopen, ook al vond je haar eigenlijk nog zo lief.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.