Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
jm

jm

19-12-2017 om 19:03

Zoon met vriendin, het moet zo als zij dat wil

Mijn zoon heeft sinds een tijdje verkering. Maar er is soms wat strijd. Het moet allemaal zoals zij dat wil. Volgens mij ziet hij dat niet. Ze hebben vaak woorden en/of ruzie. Ze is al een keer weggefietst, 's avonds. Omdat mijn zoon voor haar tijd met een meisje contact had over de telefoon. Dit heeft zij allemaal gelezen.
Ze hebben toen afgesproken dat ze niet meer over jongens en meisjes praten en ook niet over de telefoon.

Nu heb ik wat gelezen.En dat heeft zij geschreven.
Hier stond een plaatje bij van een jongen en meisje, en de jongen gaf het meisje een ring. Dat wil ik ook zegt ze. Jij doet nooit iets uit je zelf.
Hij heeft laatst een ketting voor haar gekocht (van mijn geld) want zelf hebben ze geen geld. Alles moet ik je vertellen er gaat niets uit je zelf. Anders ga je maar weer terug naar het andere meisje.
Mijn zoon weet niet dat ik dit heb gelezen.

Weet iemand wat ik hiermee mee moet en hoe ik mijn zoon iets duidelijk kan maken.

Guera

Guera

19-12-2017 om 19:19

Hoe oud?

Niet mee bemoeien zou ik zeggen. Helpt toch niet. Geen geld geven. Hoe oud is je zoon? 10? Omdat je zijn apps leest?

tante Sidonia

tante Sidonia

19-12-2017 om 19:56

nee joh

dit is nu het grote door 'schade en schande'wijs worden. Heleemaal niet mee bemoeien dus. En niet meer zijn appjes lezen, dat maakt het gemakkelijker voor je

Boos op jou

Zoiets kan je moeilijk over brengen zonder te laten merken dat je zijn app leest. Kans dat hij bozer wordt op jou omdat je zijn privacy betreedt dan op zijn verkering die niet erg vriendelijk over komt.

Hij heeft niet om je raad gevraagd; wacht tot hij naar je toe komt.
Maar ook dan oppassen dat hij niet merkt dat je zijn apps hebt gelezen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

19-12-2017 om 21:25

Niet mee bemoeien

Want dan drijf je hem juist nog verder in haar armen.

roeya

roeya

19-12-2017 om 22:04

laat gaan

en zo spannend is het niet wat zij heeft geschreven. Dramaqueen gedrag, lijkt me dat ze nog jong zijn? Onder 16. Met rust laten! Ik vind het raar dat je zijn apps leest

"Dit wil ik ook."

Wat een eisende verwende jongedame. Ook nog wel kinderlijk.

Ach, van een kale kip valt niets te plukken. Hij kan het niet betalen. Dat scheelt weer.

Hopen dat het snel uit is en niet mee bemoeien.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-12-2017 om 23:20

Verhelderende vraag stellen

...Zomaar even tussendoor. Luchtigjes. Dat helpt hem misschien anders te kijken naar hoe het gaat.

Verder niet mee bemoeien, hij zal ervan leren, al is het niet leuk... Ondervinding is de beste leermeester. En natuurlijk geen apps lezen. Is verleidelijk, maar net zo onheus als iemands dagboek inkijken,

Jasmijn

Jasmijn

20-12-2017 om 08:17

Lastig hoor

Lastig lijkt met dit hoor, ik heb een zoon die een echte goedzak is, dus ik hoop niet dat hij zich ooit zo laat inpakken door een meisje. Maar inderdaad, dit zijn leermomenten. Hij moet zelf 'voelen' dat dit onaardig gedrag is, en dat hij dit niet hoeft te pikken. Als jij het onaardig vindt, maar hij voelt dat niet zo, dan hebben je opmerkingen geen zin.
Maar misschien zou ik maar geen geld meer uitlenen voor cadeautjes enzo, als je zoon ontdekt dat het alleen om materiele zaken gaat, is het misschien sneller duidelijk. Je kunt ook lief en romantisch zijn naar je meisje zonder dat je daar dure spullen voor moet kopen.

Lou

Lou

21-12-2017 om 13:22

Wat zoon zelf vertelt

Wat vertelt je zoon zelf? Daar kun je op inhaken. Vertelt hij niets? Dan kun je gewoon eens luchtig vragen of ze nog blij zijn met elkaar of zo. Belangstellend. Verder kun je op dit moment niet zo veel. Ben ook wel benieuwd hoe oud ze zijn?

Mavis

Mavis

23-12-2017 om 14:25

Nou afgezien hiervan

Ik heb altijd wel gesprekken met mijn zoon gehad hoe het kan werken in verkeringen, Hij was vroeger ook niet erg assertief. Zijn vader liet/laat ook zijn oortjes hangen naar vriendin/vrouw (ja naar mij dus ook), ik kom erg assertief over maar ben in andere dingen weer een sucker die geen grenzen stelt.
Dus wij praten wel in het algemeen (over vriendschappen en verkeringen van anderen) hoe je je grenzen kan stellen en het toch leuk hebben etc. Maar dat je wel trouw aan jezelf moet blijven maar ook de ander de ruimte geeft grenzen te stellen
Maar... zoonlief is 16 en heeft nog geen verkering. Ik dring dit niet op, hij komt zelf met vragen. Voor mij is dit mijn visie geven, hij moet zelf maar kijken hoe hij het gaat oppakken. Als hij eenmaal verkering heeft, moet hij zelf kijken hoe hij het aanpakt.

Threeboys

Threeboys

28-12-2017 om 17:15

Waahhh hier ook!

Hoi
Onze zoon heeft ook zo’n schatje gehad.
Boos worden als hij met een klasgenootje praat. En dan zijn nummer blokkeren .
Wanneer hij wel of niet bij haar mag komen staan in de pauze bepaalde zij.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb er helemaal niets van gezegd (echt, ik moest mijn tong eraf bijten!)
Tot t op een gegeven moment zo erg was met carnaval.
Hij (13) kwam om half 1 thuis (alcoholvrij bal). Mijn man was een weekendje fietsen. Rommel rommel en even later lag hij bij mij in bed met dikke tranen. Een uur lang heeft hij liggen huilen en alles eruit gegooid. Hij vertelde alles. Het enige dat ik hem vroeg was of pap en ik dat ook zo deden? Als dat zo zou zijn, dan was ik allang vertrokken. En het eindigde met...ik ben zo verliefd...
Het bleef dus aan. Dat wist ik wel. Heb ook niets negatiefs over het meisje gezegd. Ze is verder heel aardig.
Gelukkig bestaat er zoiets als zomervakantie. Wij 3 weken weg, zij 3 weken weg, uit het oog uit het hart. En uit was het. En onze zoon? Die heeft er heel veel van geleerd. Hopelijk pakt hij het de volgende keer beter aan. Maar voorlopig wil hij even geen verkering meer.
Mijn advies is dus: mond dicht en laten gebeuren. Hoe moeilijk het ook is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.