Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Annemarie de Vries

Annemarie de Vries

23-12-2016 om 20:50

Zoon van 15 (bijna 16) en meid van 18 (bijna 19) willen relatie

hallo ouders

zoals de titel al doet vermoeden zijn mijn zoon van bijna 16 en een meid van bijna 19 heel verliefd op elkaar. ik weet alleen niet wat ik ermee moet, wat zouden jullie doen met zo een leeftijdsverschil?

annemarie.

Egel

Egel

23-12-2016 om 21:38

geen punt

Ik zou er geen punt van maken. Vroeger had ik een vriendin en zij had ook een 3 jaar jonger vriendje, precies dezelfde leeftijden. Ging een jaar of 2 heel leuk.
Ik weet niet waarom jij er iets mee wil, ik vermoed dat zij zelf beslissingen maken. Ik zou tenminste zelf weten met wie ik kuste etc. als ik (bijna) 16 was. En geen toestemming van mijn moeder vragen.

Tango

Tango

23-12-2016 om 22:29

Vroeger

Toen ik 18 was heb ik ook een tijdje een vriend gehad van 4 jaar jonger, 14 dus. We zijn zeker 4 jaar bij elkaar geweest. Ging best goed, hij kwam wat ouder over en ik mogelijk wat jonger. Toen hij 18 was kwam hij erachter dat hij toch wel veel gemist had, uitgaan e.d. Toen ging hij ineens 's avonds stappen met vrienden e.d. Ik had daar geen behoefte (meer) aan. Toen is het vrij snel ook uitgegaan.
Maar ik zou er dus geen punt van maken. Je ziet vanzelf wel hoe lang ze bij elkaar blijven.

tante Sidonia

tante Sidonia

23-12-2016 om 23:15

annemarie

'meid van 18' klinkt nogal negatief: klopt dat?
Waar ben je bang voor? Dat je zoon misschien wordt ondergesneeuwd door haar? Zelfs als dat zo is, is dat zijn keus en kan hij daar weer van leren. het is niet direct echt een probleem toch, of zie je bepaalde knelpunten?

Ik zou het in principe proberen los te laten.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-12-2016 om 12:23

Meid van 18

Mijn dochter is bijna een meisje van 18 en die zou gerust een vriendje van 15 kunnen hebben en die niet overheersen. Misschien is dat meisje ook wel jong in haar doen en laten en helemaal geen door de wol geverfde vrouw. Anders zou ze het ook niet zoeken bij een veel jonger vriendje.

Pirata

Pirata

24-12-2016 om 12:29

wil je het verbieden dan?

Ze hebben al een relatie, los van jouw mening. Dus ik zou het maar accepteren. Het gaat nou niet bepaald om een enorm leeftijdverschil trouwens.

sjonge

" een meid van bijna 19" Dat klinkt echt bijzonder onaardig. Je vraagt je af wat je er mee aan moet? Nou niks. Het is je zoon die verliefd op haar is. Hij vraagt toch niet of jij er mee wilt bemoeien?

Kinne

Kinne

24-12-2016 om 14:03

Gelukkig getrouwd

Ken een stel waarvan hij 15 was en zij 18, ze zijn ondertussen al jaren gelukkig getrouwd.

Onmi

Onmi

24-12-2016 om 14:09

Ook zoiets

Mijn zoon van 17 heeft een vriendin van 15. In jaren en ontwikkeling geen groot verschil maar toch. Toen ik haar leeftijd hoorde vond ik het toch wel erg jong. Maar je hebt er niks over te zeggen en het is een heel leuk meisje gelukkig

Puck

Puck

28-12-2016 om 09:31

Omni, dat is toch anders

Juist meisjes zijn eerder "volwassen" dan jongens en dan is het logischer dat een meisje van 15 in ontwikkeling geen groot verschil heeft met een jongen van 17. Andersom is het gat echter dubbel zo groot. In het algemeen is een jongen van 15 een stuk minder ver dan een meisje van 17-18.
En wat Annemarie haar vraag betreft: Ik zou er ook geen probleem mee hebben. En als je er wel een probleem mee hebt: je kind luistert vast niet naar jou en je afzetten tegen zijn liefde brengt je echt niet verder, je zoon zal zich dan alleen maar van je afkeren vermoed ik.En ook ik vind het bijzonder onaangenaam klinken dat je het hebt over "een meid". Zou je zo ook een eigen dochter noemen?

Triva

Triva

28-12-2016 om 10:18

inderdaad puck

Dat kun je niet vergelijken tenzij je naar de seks kijkt... Een jongen is vaak eerder toe aan seks dan een meisje

Marjoleine64

Marjoleine64

28-12-2016 om 14:58

Ik ken een stel

waar zij 24 is en hij 37, en ze hebben al ruim 7 jaar een relatie. In het begin keken er wel mensen vreemd op (ik ook), maar intussen niet meer.

E

E

22-09-2017 om 17:28

Love

Ik was ook bijna 17 En mijn vriend 21 jaar. We zijn nu 22 jaar samen getrouwd en hebben 2 gezonde mindere

Opleiding en school

@Annemarie, ben je bang dat hij zijn opleiding niet af maakt maar zo snel mogelijk geld wilt verdienen om met haar leuke dingen te doen? Leert zij nog?

Als een relatie van invloed is op de schoolresultaten, zou ik dat ook minder vinden. Alleen kan zoiets ook met iemand van gelijke leeftijd gebeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.