Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Faith

Faith

18-09-2008 om 21:08

Zoon wil brommer!

Mijn zoon kan niet wachten tot hij 16 is , in februari ,want hij wil een brommer (en een trekker-rijbewijs etc). Ik heb al aangegeven dat ik die niet ga financieren, maar eigenlijk vind ik het doodeng. Zo gevaarlijk!
Hoe gaan jullie hier mee om?
Hij wil gaan werken om zijn wensen te kunnen betalen, maar doet vwo3 voor de tweede maal en moet zich toch echt op zijn school financieren, dus zelf ben ik er niet zo voor. Hij doet hier ( bij ons) hand en spandiensten op de boerderij en krijgt daar een soort van "loon" voor. Dat lijkt mij voldoende, op bv baantjes in de vakantie na. Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afspraken maken?

hij is bijna 16 en wil zijn brommer zelf verdienen.
op zich is dat heel positief,ik ken ook jongeren die het bijna vanzelfsprekend vinden dat er een brommer voor hen klaarstaat op hun 16e verjaardag.
denkt hij bij het zelf sparen voor een brommer ook aan de verzekering en de benzinekosten?is dat financieel haalbaar voor hem?
spreek duidelijk met hem af,je mag zelf een brommer bij elkaar verdienen,je bent zelf ook verantwoordelijk voor alle bijkomende kosten,maar als ik merk dat je school eronder gaat lijden ,gaat het hele feest niet door.
of de brommer wordt dan niet geKocht,of ( als de brommer al gekocht is) gaat hij de deur uit.
zo geef je hem zelf de verantwoording ,en moet hij laten zien dat hij het aankan om te werken voor zijn brommer en ook goed zijn schoolwerk blijft doen.
belangrijk is natuurlijk wel om je aan die afspraken te houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2008 om 00:44

Werk en school

Ik begrijp heel goed dat je wilt dat je zoon zijn school serieus neemt en daar genoeg tijd voor heeft. Ik zit in dezelfde situatie met mijn jongste. Ze is ook blijven zitten en wordt in januari 16. Maar als zij een baantje kan vinden waar haar schoolwerk niet onder te lijden heeft vind ik het prima. Ze past nu regelmatig op. Het aardige daarvan is dat ze haar huiswerk mee kan nemen. Mijn oudste dochter werkt bijvoorbeeld op zondag. Dat is de enige dag waarop ze niets anders hoeft te doen. Jouw zoon zou een paar keer per week vakken kunnen vullen, ik noem maar wat.
Verder ben ik het met Sus-anne eens. Laat hem maar zien hoe goed hij hiermee om kan gaan.

Rijbewijs wel

wij zijn wel van plan dochter (15) d'r rijbewijs brommer te laten halen. echt animo voor een brommer heeft ze niet, of het moet zo'n glimmende scooter zijn (wel nieuw natuurlijk) en daar heb je dat rijbewijs niet voor nodig heb ik begrepen (?)....
maar ik vindt het gewoon een goede voorbereiding op serieuze deelname aan het verkeer. ja natuurlijk hebben ze van ons wel wat geleerd en zelfs nog een of ander veiligverkeersdiploma behaald, maar wat weet de gemiddelde puber nu van verkeersregels en borden e.d.??? volgens mij amper wat. dus wat dat betreft sturen we haar er gewoon heen en haar kenende is ze dan ook wel zo dat ze zich inzet om 't te halen ook.
ik betrapte haar er laatst nog op dat ze met een groep van nog zo'n 4 leeftijdgenoten zó een weggetje infietsten wat maar 1-richting is. (dus rood bord met witte streep, je weet wel) thuis trof ik de hele bubs aan. dus ik wees ze erop dat je door dat straatje helemaal niet van die kant in mochten fietsen en dat ze allemaal zo een bekeuring zouden oplopen. het leverde een hele discussie op, want ze geloofden mij niet! zagen er ook het nut niet van in (tsja waarom als het vanaf de andere kant wel mag???) en 'iedereen' deed het dus. aan het eind zelfs nog mét hun het bord op internet opgezocht en toen pas geloofden ze mij. niet dat ik denk dat het resultaat heeft....ja, nu kijken ze w.s. eerst om zich heen vóor ze erin fietsen (of ik of de politie niet meekijken, hahaha). maar in ieder geval wéten ze het nu.
en die brommer.....ik zou het wel toestaan. 2 jaar later mogen ze hun autorijbewijs al halen! en wat ervaring ervoor lijkt me best nuttig.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2008 om 19:54

Rijbewijs

Voor een scooter heb je volgens mij echt wel zo'n brommer rijbewijs nodig. Die heb je al nodig voor een spartamet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.