Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Cindy Bakker

Cindy Bakker

25-09-2010 om 23:49

Helaas

Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn oudste dochter van net 17 niet in alle punten zo perfect is, ze rookt sinds kort. Ik baal hier enorm van

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

26-09-2010 om 08:56

Cindy

Dat je daar van baalt, begrijp ik, ik herken dat , zelf ben ik tegen roken, maar mijn kinderen roken allebei, helaas. Maar ervan uit gaan dat je dochter perfect is? Ik neem aan dat dat niet letterlijk genomen moet worden, want dan kom je nog voor meer teleurstellingen te staan, vrees ik.

Cindy Bakker

Cindy Bakker

26-09-2010 om 10:04

Perfect

In die zin dat ze best een "bravertje" is voor haar leeftijd, en ze heeft zo'n imago van dat kind gaat nooit roken. Ze heeft het overigens wel zelf bekend, wat ik wel waardeer van haar. Zelf weet ze dat ik als kind veel gerookt heb, en dat ik daar spijt van heb, ze wil het ook niet zover laten komen

Misschien een fase

Ik heb zelf ook van mijn 16de tot mijn 19de sigaretten gerookt, maar was er daarna ook klaar mee. Ik rook nu soms op een feestje wel eens een sigaret, maar dat is net als met alcohol, ik kan er ook maanden vanaf blijven

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2010 om 13:40

Ja wel jammer

Als je het gevoel hebt dat je kind volwassen wordt met het verstandige besluit om niet te roken ben je daar ergens toch een beetje trots op en blij om. Kind heeft de verleiding weerstaan tenslotte. Als dan alsnog aan die verleiding toegegeven wordt is dat best een teleurstelling. Ik zou balen als een stekker. Maar verbieden kan ik het niet, tenminste... ik zou het wel kunnen, 17 jaar bladibla..., maar dat zou zeer onverstandig zijn. Ze zou dan toch stiekem gaan roken. Ik zou daarom mijn afkeuring luid en duidelijk laten horen en vervolgens zeggen dat ze bij haar vader in de regen kan gaan staan als ze thuis wil roken. Meer doe je er niet aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.