Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Leuk gezelschapsspel dochter

En nu ben ik nog op zoek naar een leuk gezelschapsspelšŸ˜, wat valt bij jullie in de smaak?
We willen graag een spel, niet te lang. Ik zoek echt iets leuks....

Triva

Triva

26-11-2020 om 22:41

kikki

Wat voor soort spellen vinden jullie nu leuk, welke niet? Hoeveel personen? Hoe lang moet het duren? Wil je een coƶperatief spel (je wint of verliest samen van het spel?)? Wil je een geluksspel (iedereen kan winnen)? Wil je een spel waar je bij moet denken en geluk weinig rol speelt?

Met andere woorden je vraag is veel te vaag

Spellen die je interessant vindt zou ik even opzoeken bij deze gast: https://www.nox-spellenzolder.nl/ vaak zie je dan wel of je het wat vindt of niet. Let op: je hoeft het niet met hem eens te zijn, hij houdt niet zo van alleen maar geluksspelletjes maar het gaat om de uitleg.

Triva

Triva

26-11-2020 om 22:41

oja

hoe oud is je dochter?

meerdere kleine spellen

Je hebt grotere spellen, zoals Risk of Monopoly, die vaak ook wat prijziger zijn. Dus dan koop je vaak Ć©Ć©n groter spel. In die categorie zijn de spellen van Ticket to Ride erg leuk.

Wij kopen nu meerdere kleine spellen, zoals onder andere Sushi Go, Phase 10, Regenwormen, Beverbende, Quirkle, Patchwork, Qwixx, en nog veel meer. Dan kun je regelmatig een ander spel spelen en blijft het leuk want zo heeft ieder wat.

Triva

Triva

26-11-2020 om 22:55

overigens

ben ik helemaal blij met boardgamearena (online) waar je dus ook spellen kunt bekijken en spelen en altijd ook nog kopen.

Yaron

Yaron

26-11-2020 om 23:15

Dochters

Dochter van 10 speelt graag Doolhof, Monopoly Empire en Qwixx. Dochter van 13 speelt het liefst Scrabble, soms in het Nederlands, maar ook vaak met Engelse woorden, haar lievelingsvakken op school zijn dan ook Nederlands en Engels.

Kikki39

Kikki39

27-11-2020 om 07:42 Topicstarter

14 jaar

is ze. We vinden bv. Regen wormen ook leuk. Maar ik zoek ook iets wat we met neefjes nichtjes kunnen doen. Kent iemand bv. Codenames? Is dat leuk? En met 2-en ook te doen?

Trivia ik zal eens kijken

Triva

Triva

27-11-2020 om 08:25

En hoe oud zijn de neefjes en nichtjes?

Hoeveel personen minimaal en maximaal?
Hoe lang moet het spel duren?
Geluk of meer denkwerk?

Zomaar iets roepen heeft geen zin.
Wat de een leuk vindt, vindt de ander vreselijk!

Spelen

Speelt ze vaak spellen? Met hoeveel personen? Wat is het budget? Wat is niet te lang? Wat heb je al?

Bij mijn 10-jarige dochter is populair;
- Cluedo
- Clever
- Ticket to Ride
- Vlotte Geesten
- Qwixx
- Gubs

In de klas en afgelopen zomer op de camping spelen ze vaak Weerwolven van Wakkerdam (minimaal 8 personen).

Tine Winkel

Tine Winkel

27-11-2020 om 10:40

Codenames

Kan idd met 2 personen. Wij vinden t leuk. Handig, leuker, als je elkaar vrij goed kent, maar dat is niet noodzakelijk. Qua leeftijd kan t wel, misschien een selectie nodig in de woordkaarten.

Codename

Volgens mij is er ook een plaatjesversie van Codenames. Die hebben we vorig jaar een keer gespeeld bij een familiefeestje. Was inderdaad erg leuk, dochterlief was er, voor de familie althans, verbazend goed in.

Bo

Bo

27-11-2020 om 12:50

Keezenspel

Keezenspel is hier een hit. Heel simpel maar de hele familie doet mee. ā‚¬15.

Houtkachel

Houtkachel

28-11-2020 om 08:13

Qwixx

Hier spelen we momenteel vaak Qwixx, je hebt verschillende variaties op het spel en je kunt het ook met 2 personen spelen. Verder veel kaartspelletjes. We hebben een boekje met spelregels van de verschillende kaartspelen. Boerenbridge is favoriet. Op vakantie en met de vrienden van de kinderen wordt er vaak 30 seconds gespeeld.

Weerwolven , ja dat spel hebben ze ook eindeloos gespeeld, vooral op de camping of op zomeravonden !

Wandelaar

Wandelaar

01-12-2020 om 15:03

codenames

Ja codenames is heel leuk. Ik dacht dat dat met minimaal 4 mensen is, maar blijkbaar kan het ook met 2. Het duurt wel niet echt kort. En een beetje woordenschat is wel handig, meest geschikt voor talige kinderen denk ik. 30 seconds hier ook populair.
Zelf speel ik graag Quirkle maar daar is de 13-jarige dochter minder enthousiast over.
Beverbende blijft leuk. Kan al voor veel jongere kinderen maar wij doen het nog steeds wel eens. Gaat heel snel. Kruising tussen memory en pesten.

Raffie

Raffie

01-12-2020 om 15:42

ticket to ride Amsterdam

Is een kortere versie, ik heb hem voor Sinterklaas gekocht, ben heel benieuwd of het in de smaak valt hier

Verder: Sushi go, Dobble, 30 seconds, Doolhof,

Wilmama

Wilmama

01-12-2020 om 23:07

Lekker vals spelen!

Wij hebben hier altijd veel plezier met Valse Motten. Het spel waarbij je vals mag/moet spelen. Echt hilarisch. Zeker heel leuk om met neefjes en nichtjes te spelen. Meer om de lol dan om het winnen. Klein doosje, snel spel, niet duur.

Jolanda

Jolanda

15-01-2021 om 16:54

Lucky 7

Hebben wij pas, maar hebben we wel enorm veel lol mee.

Keer op keer is erg leuk
lucky 7 is heel snel, maar wel heel grappig als je bezig bent
zelf hou ik van rummicub en quirkle

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.