Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-04-2012 om 16:01

Nieuw mobieltje

Zoon (11) zit in de brugklas en wil uiteraard een smartphone oid. Hij heeft nu nog een heel oud Nokiaatje wat nog van zijn opa is geweest. Ik vind dat hij ook wel een nieuwe telefoon kan gebruiken maar welke? Hij heeft nu prepaid maar ik zat dan ook te denken aan een goedkoop abonnementje. Voor Internetten zal hij hem niet of nauwelijks gebruiken; vooral voor bellen en sms'en. Ook wil hij er muziek mee kunnen luisteren/downloaden.
Ik heb al gekeken maar veel abonnementen gaan uit van wel heel veel belminuten per maand en zoveel belt hij niet; hij komt echt niet aan de 100 minuten per maand. We zitten allebei bij T-Mobile en dat bevalt prima maar ik sta open voor andere suggesties. Laten jullie je kinderen trouwens meebetalen aan het abonnement?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

17-04-2012 om 16:19

Vast bedrag

afspreken en daarboven zelf betalen! Zo doen wij het.

Prepaid

Geen enkele neiging hier om een abonnementje te nemen. Het risico is mij te groot dat er voor honderden euro's kosten gemaakt worden. Heb zelf niet eens een abo maar een prepaid.
Zoon heeft prepaid en koopt daarvan sms'jes en voor 10,- euro internet.
Een klasgenoot van hem heeft een paar jaar geleden ringtones gedownload (GRATIS schreeuwend die dingen maar niet heus) en de rekening kwam pas 3 maanden later zo'n 500 euro. Ben je ook niet blij.
Met een prepaid kun je er makkelijker vanaf. Wat er niet op staat kan er ook niet af en het is verboden om die jonge kinderen te abonneren zonder ouder.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-04-2012 om 20:06

Prepaid/abo

Zowel voor prepaid als voor abo is wel wat te zeggen. Bij een abo kan je bepaalde nummers zoals 0900 trouwens laten blokkeren; dat heb ik ook gedaan met mijn eigen toestel en abo.
De prijzen van een los toestel icm met prepaid zijn best wel hoog; ik zie ze niet onder de 100 euro voor een goede smartphone. En de kosten per minuut liggen ook veel hoger dan bij een abo.
Ik moet nog even goed verder kijken en vergelijken. Bij de Rabobank hebben ze nu ook een aanbieding van smartphones icm met een abo van bijvoorbeeld 75 belminuten per maand. Ik heb zelf dat je de niet verbruikte belminuten onbeperkt mee kan nemen en dat lijkt me ook wel handig.

bibi63

bibi63

17-04-2012 om 20:59

Simpel

Abo bij Simpel: 5,00 en dat is 100 belminuten en 100 sms'jes
Gr. Bibi

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-04-2012 om 21:26

Simpel

Als ik daar een abo neem, waar kan ik dan een simlockvrije telefoon kopen voor een redelijke prijs? Ik heb tot nog toe altijd combinaties gehad van telefoon+prepaid of abo.

Sin

Sin

17-04-2012 om 22:32

Abo ben en prepaid jumbo

Man en dochter abo bij BEN, heel goedkoop maar ook geen telefoon dus die moet je los kopen.
BEN zuinig 50 minuten/10 sms 2,95
BEN soms 100 minuten/20 sms 4,95
Als je dan een smartphone met Android koop zullen ze veel gaan whatsappen en hebben ze geen sms verbruik meer.

Telefoon bijvoorbeeld samsung galaxy young, maar dat ligt een beetje aan je budget.

Zoon(11) heeft een prepaid met Jumbo mobiel prepaid kaart, heel goedkoop sms'n. Krijgt voorlopig gaan abo, ben veel te bang voor per ongeluk hoge internetkosten.

Sawo

Sawo

18-04-2012 om 09:20

Waarom smartphone?

Hoi Elisa

Waarom wil hij een smartphone als hij niet of nauwelijks wil internetten? Mijn zoon zou ook op die leeftijd nog niet een dure telefoon mogen hebben. Dus doe lekker een mooie 2 hands met prepaid. Wij hebben Tele 2 voor mijn zoon kan ik niet aanbevelen.

groet

Saar

mama 5

mama 5

18-04-2012 om 09:34

Hier smartphone pre paid

Onze pubers hebben een pre-paid smartphone. Ze internetten er vooral thuis heel veel op, via het draadloze netwerk. Dat is echt super en kost hun niets.
Op school gebruiken ze het alleen voor sms. Het is wel belangrijk om de automatische 3g updates van twitter etc. uit te zetten. Dat heeft hun in de eerste week wel wat beltegoed gekost.
Wij zijn bereid 10 euro beltegoed in de twee maanden te financieren voor hen, de rest moet van het zakgeld. Maar ze maken daar eigenlijk nooit gebruik van. Als ze op werkweek gaan naar Engeland bijvoorbeeld, koop ik een 20 euro kaart voor hen, omdat ik wil dat ze mij af en toe laten weten hoe het gaat. Maar ook daar zitten ze dan vaak in een gratis draadloos netwerk, bijvoorbeeld in de Mc Donalds of bij Starbucks.

Mama 5

Mama 5

18-04-2012 om 09:37

Smartphone

Oh ja, vergeet ik nog te zeggen, dat een smartphone voor die pubers echt wat toevoegt. Kijk, het blijven speledingetjes, maar het valt mij op hoeveel ze ermee doen. Veel meer dan dat ze ooit met hun oude mobieltjes deden.
Ze gebruiken hem ook als mp4 (muziek, filmpjes) speler, en fototoestel, bijvoorbeeld en twitteren ermee.

mama 5

mama 5

18-04-2012 om 13:14

Tuurlijk p

Maar een smartphone vinden ze wel stoerder en leuker.
Hij is wel duurder, maar wij hadden samsung mini's gekocht bij Saturn en toen waren we voor iets meer dan honderd euro per telefoon klaar. Dus dat viel op zich nog wel mee. Ze krijgen hier niet zo heel veel (groot gezin) dus af en toe zo'n kadootje, wordt gewaardeerd. ☺

Simlockvrije telefoon

elke telefoon die je koopt is geschikt,simlockvrij maken kost slechts €10.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-04-2012 om 13:57

Smartphone

Natuurlijk wil zoon een smartphone, net als al zijn vriendjes en klasgenoten. Van mij mag hij er ook best mee internetten en wat al meer maar dat mag hij dan zelf betalen.
Ik heb al iets op het oog; de Samsung Galaxy Young icm Prepaid van T-Mobile. T-Mobile bevalt mij al jaren prima en ik begreep dat dit een goede smartphone is voor jongeren. Zoon krijgt dit voor zijn overgangsrapport naar 2 Gymnasium straks. Hij heeft er hard genoeg voor gewerkt. Dit verdient hij dan ook wel.
Bedankt voor jullie tips!

Evanlyn

Evanlyn

18-04-2012 om 14:30

Internet

Als je thuis draadloos internet hebt, kun je hem zo instellen dat hij het thuis wel doet (wifi) en buiten niet (duur). Dat bevalt dochter goed.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-04-2012 om 14:36

Evanlyn

Dat is ook een goede tip; we hebben thuis idd draadloos internet.

Smart start

Ik ben nog niet zo lang geleden op een eenzaam avondje eens flink aan het rekenen gegaan en heb uiteindelijk voor T-mobile Smart Start 70 gekozen met een Smartphone er bij. Dan heb je 70 minuten of sms-jes of MB's en met de prijs van de smartphone er bij in kon dat uiteindelijk voor onze puber goed uit.
Het eerste jaar aan abonnementskosten heeft hij op zijn verjaardag van alle familieleden bij elkaar gevraagd.

Evalyn

Ik ben nogal een sukkel op het gebied van smartphones en internet. Mijn dochter heeft een Samsung smartphone met een Simyo prepaid kaart erin. Thuis hebben we wifi. Kan zij daar ook gebruik van maken?

Marie

Marie

18-04-2012 om 23:22

Hangt van telefoon af

Hoi Stoepkrijt,
Welk type Samsung-telefoon heeft je dochter precies?
Hier heeft dochter bijna 2 jaar een Samsung Star-1. Is wel een smartphone, maar zonder android en dus kan ze niet op wifi.
Dus of je dochter gebruik kan maken van wifi hangt dus van het type telefoon af.
succes

Aha!

Ik snap 'm. Mijn dochter heeft ook een Samsung Star, met zo'n qwerty toetsenbord. Die heeft ze zelf bij elkaar gespaard en moet dus nog wel even mee. Bij de volgende telefoon op letten!

Puck

Puck

19-04-2012 om 16:01

Klopt volgens mij niet marie

Ik heb een Nokia telefoon zonder Android en ik zit thuis gewoon op wifi. Werkt prima hoor!

Marie

Marie

19-04-2012 om 23:28

Samsung star-1 dus niet

Hoi Puck
De Samsung Star-1 heeft echt geen Wifi (daarom heb ik mezelf laatst "getrakteerd" op een Samsung Galaxy Ace).
Ik had dus zo'n Star, kon ik geen Wordfeud spelen en nu wel.
Groetjes

Maar die oude nokia

Moet je bewaren hoor! Wij zweren bij oude nokia's, lekker weinig functies en gedoe. Ik weet zeker dat ze over een poosje helemaal hip en oldskool zijn en iedereen er weer 1 wil!

Joske

Joske

22-04-2012 om 22:50

Bellimiet

Onze zoon heeft een abo van € 2,50 per maand bij Simpel en wij kunnen een bellimiet instellen. Bij de € 15,00 kan hij zelf niets meer, dan kan hij alleen nog gebeld worden. Dat geeft extra zekerheid, ook al hebben wij die gelukkig niet nodig.
Hierboven zag ik ook nog vragen over internet en wifi.
Je kunt internet uitzetten, je kind kan dan alleen gebruik maken van wifi en dat is kosteloos.
Wie zelf een mobiel met internet heeft kan zijn eigen toestel ook openstellen voor wifi (waarbij je dan natuurlijk alleen je eigen kind het wachtwoord geeft).
Of dit mogelijk is hangt af van je toestel en van je provider. Handig voor bv. lange autoritten.

Groet Joske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.