Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Noa Dijk

Noa Dijk

09-06-2018 om 23:10

Ongesteld op school

Hoi,
Ik ben morgen ongesteld, op school. Vragen jullie dochters aan hun docent van dat uur of ze naar de wc mogen omdst ze ongesteld zijn? Vorige keer heb ik niet gezegd dat ik ongesteld was en mocht ik van de leraar jiet naar denwv.
Tips?

Kaori

Kaori

09-06-2018 om 23:16

In de pauze

Als je het al bent kun je in de pauze, als je het verwacht alvast een inlegkruisje of maandverbandje in je slip en klaar.
Steeds uit de les is niet nodig.

Jan

Jan

09-06-2018 om 23:28

Wat is dat voor een onzin?

Als je naar de wc moet dan moet je naar de wc.

Gewoon gaan dus.

Triva

Triva

09-06-2018 om 23:47

Maar

Je houdt het toch wel 50 min uit zonder toiletbezoek?

wel gaan

Ik herinner me dat ik vroeger ook wel eens erg gestresst was als ik ongesteld was of het niet opeens heel erg was geworden. Dat het door zou lekken of zo. Ik zou het dan geen 50 minuten rustig hebben kunnen afwachten.
Ik zou dus gewoon gaan tijdens de les. I

Anke

Anke

10-06-2018 om 09:11

Geobsedeerd

Noa, wat ben je toch geobsedeerd door de menstruatie. Eerst ging je net doen alsof je je moeder bent en stelde je een vraag hoe het moet als je dochter ongesteld wordt. Dat vond ik al een rare vraag want als moeder heb je daar ervaring mee.
Daarna kwam er weer een vraag over dit onderwerp en nu ga je weer een zeer onnozele vraag stellen. De helft van de school bestaat uit mesijes die allemaal maandelijks ongesteld zijn. En die leven allemaal ook nog.

Bovendien, een paar weken geleden was er een berichtje van jou of van je zogenaamde moeder dat je ongesteld was geworden. Toen was er ook school. Denk even terug hoe je het toen hebt gedaan, pas dezelfde methode toe en alles komt goed.

zebra

zebra

10-06-2018 om 12:47

van tevoren

goede maatregelen treffen scheelt al een hoop gedoe. Als je na een les van lokaal moet wisselen kun je toch ook even naar het toilet gaan als je daar net voorbij loopt? Ik kan me niet herinneren dat ik destijds tijdens de lessen naar het toilet ging alleen vanwege mijn menstruatie.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-06-2018 om 17:41

Nee

Daar heb je pauzes voor.
En passende kleding, lees geen lichte kleuren en liever broeken dan rokken (de eerste dag van de menstruatie). En goed materiaal.
En meestal is het zo dat je bij de eerste tekenen van ongesteld zijn nog niet doorlekt. Dus nog voldoende tijd hebt om op een geschikt moment naar de wc te gaan. Mits je natuurlijk wel iets bij je hebt.

Dus planning en organisatie is belangrijk. En niet ieder uur naar de wc gaan. Dat kan immers niet altijd.

Marianne

Marianne

11-06-2018 om 12:01

Plannen

Soms valt er niet zo heel veel te plannen. Mijn ervaring is dat enkel vrouwen met een lichte menstruatie dit zeggen.
Als tiener kon ik echt geen twee lesuren doen met een maandverbandje en vaak was één lesuur al een uitdaging.
Ik gebruik nu een menstruatiecup. Zo'n cup kan theoretisch je complete menstruatie opvangen, even voor het beeld hoeveel er in kan. Ik was laatst doorgelekt omdat hij vol zat. Binnen vier uur.
De tijd tussen twee lesuren is vaak onvoldoende om en van lokaal te wisselen en naar de wc te gaan.
Het is fijn als je tussendoor even naar de wc kan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2018 om 12:19

Niet mee eens

Ik heb geen lichte menstruatie. Maar denk je dat ik op mijn werk ieder uur op de wc zit?
Je kunt ook en en gebruiken hè.

En als het echt zo erg is dat je binnen het uur al moet verschonen? Ondoenbaar lijkt mij. Het leslokaal als duiventil?

zebra

zebra

11-06-2018 om 12:36

inderdaad dubbele bescherming

het zit allesbehalve ideaal maar daardoor kun je het dan net wat langer volhouden totdat je naar het toilet kunt.
Ik weet er zelf alles van want heb (door de overgang weliswaar) erg heftige bloedingen waarbij ik me soms elk uur moet verschonen. Dus dan maar dubbele bescherming anders is het op mijn werk echt niet te doen.

@nnemoon

@nnemoon

13-06-2018 om 07:15

Hier ook dubbele bescherming.

Ik werk in het ziekenhuis en heb een wit uniform en best hevige bloedingen. Ik gebruik dus ook dubbele bescherming en dan moet ik nog regelmatig naar de wc om te verschonen. Ik zie genoeg bloed in het ziekenhuis, geen probleem, maar liever niet in mijn eigen uniformbroek.

@ Anke, ik moest erg lachen om jouw reactie. De helft van de school bestaat uit meisjes die allemaal maandelijks ongesteld zijn en die hebben het ook overleefd.

zebra

zebra

13-06-2018 om 21:47

@nnemoon

ja, het is zeker niet fijn om bloed in je uniformbroek aan te treffen. Heb het ook al mee gemaakt op mijn werk dus vandaar dan maar de dubbele bescherming en regelmatig verschonen, in het ergste geval elk uur.

tessa

tessa

14-06-2018 om 20:23

Geen zorgen

@anke wat een rare reactie van je zeg.. Blijkbaar is Noa hier onzeker over wat echt niet raar is op die leeftijd. Trap het er nog even lekker in!

En voor Noa: Als je je hier echt druk om maakt kan je het er misschien een keer met je mentor of, mocht je je daar niet fijn bij voelen, een andere (vrouwelijke) docent? Ik zou proberen om tussen de lessen te gaan, en als je echt het gevoel hebt dat je moet dan moet je dat gewoon doen!
Het is niks raars, we hebben er allemaal last van

ooh

Goh, Ik wist niet dat er een limiet zat aan hoe vaak je een vraag mag stellen op dit forum.
Het is toch helemaal niet gek dat een meisje die net ongesteld is daar vragen en onzekerheden over heeft, volgens mij hebben we dat allemaal wel gehad, en dat heeft dan niks te maken met dat het een "obsessie" is. Ik vind het een erg nare reactie van Anke om zo te reageren, ik hoop dat je geen dochter hebt die ongesteld gaat worden, en als je die wel hebt dan hoop ik dat je daar anders op reageert als ze vragen heeft. Bovendien weet jij helemaal niet waarom dit meisje op een forum haar antwoorden zoekt, wellicht heeft ze geen vrouwelijke voorbeelden in haar leven om zulke vragen aan te stellen, dat maakt jouw opmerking extra bot.

Noa Dijk, ik zou gewoon even een gesprekje met je mentor op school vragen, aangeven dat je net ongesteld begint te worden en dat het allemaal nieuw is en dat je je er onzeker over voelt, misschien heeft hij/zij tips. Daarbij zou ik als je erg ongesteld bent zoals eerder al gezegd dubbele bescherming indoen zodat je je niet onzeker hoeft te voelen tijdens de lessen. Succes ermee, het went vanzelf.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-06-2018 om 10:39

Is ook niet zo Brazella

Zeker niet als je 13 bent.

Ik las het echter meer dat Anke een diepere laag probeerde aan te boren. Als een kind een paar keer met een zelfde soort vraag komt en ik het idee krijg dat daar een grotere angst onder zit, is het niet verkeerd om dat aan te stippen.

Irm

Irm

23-06-2018 om 23:03

Gaan

Gewoon gaan in de les. Ik houd het met dubbele bescherming ook geen uur vol.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-06-2018 om 23:20

Wat vervelend Irm

Het lijkt me dat je dan zowat aan huis gekluisterd bent.
Dat is dan bijna geen doen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.