Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Kaatzo

Kaatzo

08-04-2020 om 18:05

Opbeurende ideeen voor Pubers in coronatijd

Wij zitten er hier even doorheen, een flinke dip in huis: twee heel verschillende pubers die allebei tegen het gebrek aan structuur, het schoolwerk en de beperkte sociale contacten aanlopen. En een moeder die het ook allemaal (werk, helpen met schoolwerk) even niet meer trekt...

Ik zoek leuke tips om iets geks, grappigs, luchtigs of gewoon ontspannends met mijn twee pubers (en man) te doen. Iets om de sfeer van ‘wat hebben we het allemaal zwaar’ even te vergeten of los te laten. Iets dat ook misschien weerbarstige pubers (en man?) over de streep kan halen 😉

Oja, samen sporten of wandelen heb ik niet voor elkaar gekregen met de pubers

Wie heeft er een leuk idee?

Groeten, Kaatzo

Flavia

Flavia

08-04-2020 om 18:40

Roadtrip

Ik doe nu om de week een roadtrip met dochter.
Even langs alle winkels waar we toch echt naar toe moeten ivm onze verhuizing met tussendoor bezoek aan AC, KFC en/of Burger King.

Verder bestellen we 1x per week bij een lokaal restaurant, bakken we taart en doen we filmavonden met chips en cola.

Juline

Juline

08-04-2020 om 19:55

Paasweekend

Wij gaan zaterdag paaseieren verven. Zaterdagavond escape-room met de familie met skype op de achtergrond, opa en oma ook skype aan, beetje kletsen en raadsels oplossen.
Zondag paasbrunch en maandagavond koken we en driegangendiner.

Pubers zijn 15 en 17. Vooral de paaseieren verven lijkt ze heel leuk, er kwamen meteen weer allerlei herinneringen aan vroeger. 😊

Pirata

Pirata

08-04-2020 om 19:56

Lasergame

Huur een lasergame en ga met zijn alles "los" in tuin of parkje. En daarna pizza bestellen.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-04-2020 om 20:57

Mijn tip

Begin, gesteund door filmpjes op YouTube, een serieuze discussie over het al dan niet kunnen bestaan van Bigfoot. Officieel bestaat dit wezen niet, omdat biologen er nog nooit een lichaam van hebben kunnen onderzoeken. Tegelijkertijd is - natuurlijk - ook nog nooit bewezen dat er géén bestaat.

Toch zijn er door de eeuwen heen wereldwijd best wel veel mensen geweest die hebben verklaard er één of meerdere te hebben gehoord en/of gezien.

In 1967 traden Roger Patterson en Robert "'Bob" Gimlin naar buiten met een kort filmfragment waarvan zij stelden dat het Bigfoot toont. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Patterson%E2%80%93Gimlin_film. Vanzelfsprekend heeft het tot veel consternatie geleid over het waarheidsgehalte van hun claim.

Sedertdien zijn talloze pogingen ondernomen om het betreffende creatuur op film vast te leggen, alsook om de suggestie te wekken daarin te zijn geslaagd. Daarnaast is er veel onderzoek gedaan aan de hand van de vermeende voetsporen van Bigfoot. Dit heeft er inmiddels toe geleid dat er al duizenden gipsafdrukken bestaan, waarvan de makers stellen dat deze onmiskenbaar getuigen van het bestaan van een reusachtig grote primaatsoort die zowel trekken vertoont van een gorilla als van een mens.

Sommigen betrekken de Bijbel in de discussie over het al dan niet kunnen bestaan van een dergelijk wezen. Hierin schijnt reeds melding te worden gemaakt van Bigfoot. Het zou afstammelingen van Esau betreffen, die - in tegenstelling tot zijn tweelingbroer en diens nazaten - niet goed tot praten in staat zijn en zich voorts onderscheiden met een imposante lichaamsbeharing van top tot teen.

Mede doordat de kleur van die haren nogal schijnt te variëren, rijst ook wel het vermoeden dat er wellicht meerdere soorten zijn te onderscheiden binnen de soort. Het is mij uiteraard niet ontgaan dat er best wel vaak melding is gemaakt van een Bigfoot met rood haar. Voor mij is dit voldoende om mijn interesse te wekken. Hoe zal dat zijn met jouw ruziënde pubers en man?

Ik zou zeggen: probeer het eens uit. "Nee" heb je; "ja" kun je krijgen!

Rode krullenbol

Pom

Pom

08-04-2020 om 21:08

Switch

Ik weet niet of je er financieel de ruimte voor hebt maar ik ben toch overstag gegaan voor een Nintendo switch. Dat zorgt hier echt al weken voor vreselijk veel lol. Elke avond een Mario Kart toernooi maakt de dag hier.

Groet pom

Triva

Triva

08-04-2020 om 21:37

nieuw gezelschapsspel?

30 seconds of iets anders?

rode krullenbol

rode krullenbol

08-04-2020 om 23:14

Nog een soort van educatief verantwoorde tip

Speuren naar enigszins toepasselijke liedjes en daar dan op dansen. Bijvoorbeeld:


https://youtu.be/fszVx8TFdws

Rode krullenbol

escaperoom

wij zijn met z'n vieren met deze escaperoom begonnen:
https://deverlorenherinnering.nl/#oa_shop

je kunt hem via de laptop op tv laten zien, zodat je met z'n allen kunt puzzelen. Erg leuk, niet te moeilijk maar zeker ook niet te makkelijk! In totaal kun je er zo'n 10 uur mee bezig zijn zeggen ze.

Pirata

Pirata

09-04-2020 om 10:04

Gruffalo

Goede tip! Die gaan we doen als het regent!

Kaatzo

Kaatzo

09-04-2020 om 13:33

Wat een leuke tips!

Bedankt voor de leuke tips tot dusver 😃
Dat geeft al inspiratie.... escaperoom en lasergame gaan hier in goede aarde vallen denk ik. Misschien bij 1 puberzoon en man ook bigfoot?
Switch is misschien ook wel een idee. Inderdaad even naar de kosten kijken. 🤔

Meer ideeen zijn natuurlijk welkom 😉

Tabitha

Tabitha

10-04-2020 om 19:20

Gruffalo

Dat ziet er goed uit! Kun je het spel ook pauzeren? Wij houden hier erg van escaperooms, dus ik denk wel dat dit in de smaak valt.

rode krullenbol

rode krullenbol

10-04-2020 om 20:32

Mee op Bigfoot jacht?

In Canada en de VS van Amerika is het een bijzonder soort van hobby geworden om op jacht te gaan naar Bigfoot. De meeste mensen die zich hiermee inlaten is het overigens slechts te doen om het vergaren van beeld- en/of geluidmateriaal, hoor. Diegenen die daarbij naast camera's en geluidsapparatuur vuurwapens met zich meedragen, doen dit meestal – naar eigen zeggen althans; helemaal vertrouwen doe ik het niet – veiligheidshalve.

Naar verluidt schuilt de geheimzinnige Bigfoot namelijk vooral rond in bosrijke gebieden waar ook beren, coyotes en andere potentieel gevaarlijke wilde dieren leven. En word je uit schrik, territoriumdrang of honger aangevallen, dan heb je je als mens toch te verdedigen; zo is dan de gedachte daarbij. Bigfoot-jagers die onbewapend de bossen intrekken, krijgen steevast allerlei welgemeende waarschuwingen geplaatst onder hun video's op YouTube. Best wel aandoenlijk. Vaak gaat het dan om waarschuwingen voor Bigfoot zelf.

Wat ik bovendien heel fascinerend vind is de hoeveelheid tijd, moeite en middelen die mensen blijken over te hebben voor het op deze wijze 'vangen' van Bigfoot. Dagen-, soms wel wekenlang verblijven in de wildernis, nachtelijke speurtochten, warmte signalerende infrarood camera's, lokvoer? Niets lijkt hun te veel! Sta er maar aan, zeg; denk ik dan. En: ze moeten wel echt geloven in het bestaan van dit wezen. Anders doe je dat toch niet?

Nog zo'n constatering: er blijkt in dat deel van de wereld (ook) nog een rijke verteltraditie te bestaan. Zo zijn er – alleen al op YouTube – heel wat verzamelaars van verhalen over (signaleringen van of zelfs ontmoetingen met) Bigfoot. Hoewel de verhaallijn doorgaans te simpel voor woorden is, ben ik onder de indruk van de kwaliteit van hun manier van vertellen. Allicht aangewakkerd door onderlinge concurrentie zetten zij stuk voor stuk hun beste spreekstem op.

Enfin; al helemaal indien ondersteund met beelden en geluiden van de wildernis, of bijvoorbeeld een knisperend haardvuur, kunnen deze video's een aangenaam uitstapje betekenen. En – wie weet? – zelfs wel een oriëntatie op emigratie!

Rode krullenbol

Online escaperoom

Ik heb 'm echt net precies uitgespeeld, erg leuk!
Je kunt inderdaad pauzeren, het spel begint (normaal gesproken) weer bij de laatste puzzel die je gemaakt hebt. Heb echter 1 keer gehad dat ik helemaal overnieuw moest beginnen, dus schrijf alle antwoorden op!

Lasergamen

Hier kunnen de kids zich erg goed vermaken met lasergamen. Het voordeel is ook nog eens dat ze een groot deel van de dag heerlijk buitenspelen hierdoor.
De buurkinderen hebben ook een setje aangeschaft, waardoor het spel nog spannender wordt.

Watervrouw

Watervrouw

15-04-2020 om 22:34

Road trip #2

Goede tip van die road trip! Wij zijn vanmiddag op pad geweest. Glas weggebracht, gepicknickt in het bos, beetje rondgetuft en lekker vis gehaald. Dat alles binnen een straal van 12 kilometer. Kind had als opdracht lentefoto's maken dus we zochten tussendoor ook naar lammetjes. Erg gezellig.

Triva

Triva

09-05-2020 om 09:59

Escaperoom

https://projectescape.nl/blackhawk/ leuk verjaardagskado!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.