Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstuur door boete


Ik vraag me af welke boodschap je je kind meegeeft als je hier een zaak van maakt. Het is alsof je zegt dat niemand haar ergens op mag aanspreken omdat ze zo gevoelig is en psychologische problemen heeft. 

Dit lijkt me wel problematisch voor de rest van haar leven. In plaats van dat je haar weerbaarder maakt voor de buitenwereld, geef je de boodschap dat de buitenwereld zich moet aanpassen aan haar problematiek, terwijl dit natuurlijk meestal niet realistisch zal zijn.

GeleNarcis schreef op 30-07-2022 om 13:06:

ik vind het schokkend om te lezen dat dochter het goed voor elkaar zou hebben. Er is namelijk in de openingspost al gezegd dat dochter het eens is met die boete en daar voor wil ze ook zelf betalen van eigen geld. Dat stelde ze zelf voor, wilde ook niet dat ouders betalen. Zij was immers degene die daar fietste. Bij zoon die daar een stuk makkelijker in is zou dan de kous af zijn. Het is fietsen op de stoep geen drugsdeal of gewapende overval. Verder werd er ook totaal niet gevraagd of de Boa het goed of slecht heeft gedaan. Dat staat nergens.

Er wordt om tips gevraagd om mijn dochter, die mentaal al niet goed in d'r vel zit, beter te laten voelen na iets wat 'zijzelf' als naar heeft ervaren. In ieder geval totdat de hulp die ze krijgt terug is van vakantie. Tips die gelukkig een boel forummers gegeven hebben.

Ik vond het schokkend dat jij en je dochter niet in de gaten hebben welke nare gevolgen het over de stoep fietsen kan hebben. 

Pistache schreef op 30-07-2022 om 12:30:

[..]

Zwakkeren? Wat bedoel je daar mee?

Mensen die niet zo sterk in de schoenen staan. 16 jarige ik had die knakker in zijn gezicht uitgelachen als hij over 3 dagen cel was begonnen, maar dochter van to is van slag. En bullies vallen juist dan aan, aangezien bullies mentaal zwak zijn. Ik heb een hekel aan bullies.

Battle-Royale schreef op 30-07-2022 om 12:35:

[..]

Ah de vader van wie de kinderen niks fout gedaan kunnen hebben?

Ah, de forummer die niet leest wat ik schrijf!

Jesse_1 schreef op 30-07-2022 om 12:48:

[..]

Je gaat volledig op de verkeerde dingen in en trekt alles uit zijn verband.

Het in de cel stoppen ging over "extreem agressief gedrag", dat had niets met de verkeersovertreding of het zwijgrecht te maken.

Of het (extreem) agressief was, of zo had kunnen overkomen op de boa weten we niet, want wij waren er niet bij. Dus hoe disproportioneel het was weten we niet.

Lees anders gewoon even terug wat ik daarover schreef.

GeleNarcis schreef op 30-07-2022 om 13:06:

ik vind het schokkend om te lezen dat dochter het goed voor elkaar zou hebben. Er is namelijk in de openingspost al gezegd dat dochter het eens is met die boete en daar voor wil ze ook zelf betalen van eigen geld. Dat stelde ze zelf voor, wilde ook niet dat ouders betalen. Zij was immers degene die daar fietste. Bij zoon die daar een stuk makkelijker in is zou dan de kous af zijn. Het is fietsen op de stoep geen drugsdeal of gewapende overval. Verder werd er ook totaal niet gevraagd of de Boa het goed of slecht heeft gedaan. Dat staat nergens.

Er wordt om tips gevraagd om mijn dochter, die mentaal al niet goed in d'r vel zit, beter te laten voelen na iets wat 'zijzelf' als naar heeft ervaren. In ieder geval totdat de hulp die ze krijgt terug is van vakantie. Tips die gelukkig een boel forummers gegeven hebben.

Jij reageert hetzelfde als je dochter. In plaats van hand in eigen boezem te steken, vind je het allemaal vooral schokkend. 

Pistache schreef op 30-07-2022 om 13:20:

Ik vraag me af welke boodschap je je kind meegeeft als je hier een zaak van maakt. Het is alsof je zegt dat niemand haar ergens op mag aanspreken omdat ze zo gevoelig is en psychologische problemen heeft.

Dit lijkt me wel problematisch voor de rest van haar leven. In plaats van dat je haar weerbaarder maakt voor de buitenwereld, geef je de boodschap dat de buitenwereld zich moet aanpassen aan haar problematiek, terwijl dit natuurlijk meestal niet realistisch zal zijn.

Ik vraag me af wat voor boodschap je een toch al niet assertief, hypergevoelig meisje meegeeft als je haar niet leert voor zichzelf op te komen. Dat lijkt me echt problematisch voor de rest van haar leven.

TS zegt nergens dat haar dochter niet ergens op aangesproken mag worden. Sterker, dochter is het eens met de boete en gaat die ook gewoon (zelf) betalen. Maar lezen is blijkbaar jouw sterkste kant niet. Empathie trouwens ook niet…

Verder krijgt ze al psychische hulp, maar het omzetten in de praktijk blijkt dus (zie dit verhaal) lastig. Het lijkt mij juist onzettend leerzaam voor haar als ze het gesprek aan kan gaan met die BOA. Dus dat zou mijn advies zijn aan GeleNarcis: probeer dat voor elkaar te krijgen. Of laat je dochter een brief schrijven. Wie weet wat dat oplevert. Maar in zo’n gesprek, als dat tenminste met wederzijds respect gevoerd kan worden, kan je dochter ook ontdekken welk gedrag van haar anders geïnterpreteerd kan worden dan zij het bedoelt. Kan ze ook wat van leren.

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 13:27:

[..]

Mensen die niet zo sterk in de schoenen staan. 16 jarige ik had die knakker in zijn gezicht uitgelachen als hij over 3 dagen cel was begonnen, maar dochter van to is van slag. En bullies vallen juist dan aan, aangezien bullies mentaal zwak zijn. Ik heb een hekel aan bullies.

Ja dochter is van slag omdat dochter al kwetsbaar is . Kan hè 

En wat jij zal doen als 16 jarige is niet interessant vind ik

Deze boa leest als een lul . En ik geloof dat meteen want ik heb boa’s niet zo hoog zitten .

Ik zou dit zeker melde TO

En sterkte voor dochter . Hoop dat ze snel weer naar de psycholoog kan .

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 13:27:

[..]

Mensen die niet zo sterk in de schoenen staan. 16 jarige ik had die knakker in zijn gezicht uitgelachen als hij over 3 dagen cel was begonnen, maar dochter van to is van slag. En bullies vallen juist dan aan, aangezien bullies mentaal zwak zijn. Ik heb een hekel aan bullies.

Als jij haar had uitgelachen, dan had je bij dit type waarschijnlijk mee mogen gaan naar het bureau. Niet handig om een ambtenaar in functie te gaan beledigen. Soms moet je weten wanneer je beter je mond kunt houden, dat heeft deze 16 jarige al beter door dan jij.

Jonagold schreef op 30-07-2022 om 13:34:

[..]

Ik vraag me af wat voor boodschap je een toch al niet assertief, hypergevoelig meisje meegeeft als je haar niet leert voor zichzelf op te komen. Dat lijkt me echt problematisch voor de rest van haar leven.

TS zegt nergens dat haar dochter niet ergens op aangesproken mag worden. Sterker, dochter is het eens met de boete en gaat die ook gewoon (zelf) betalen. Maar lezen is blijkbaar jouw sterkste kant niet. Empathie trouwens ook niet…

Verder krijgt ze al psychische hulp, maar het omzetten in de praktijk blijkt dus (zie dit verhaal) lastig. Het lijkt mij juist onzettend leerzaam voor haar als ze het gesprek aan kan gaan met die BOA. Dus dat zou mijn advies zijn aan GeleNarcis: probeer dat voor elkaar te krijgen. Of laat je dochter een brief schrijven. Wie weet wat dat oplevert. Maar in zo’n gesprek, als dat tenminste met wederzijds respect gevoerd kan worden, kan je dochter ook ontdekken welk gedrag van haar anders geïnterpreteerd kan worden dan zij het bedoelt. Kan ze ook wat van leren.

Laat agenten en boa's alsjeblieft gewoon hun werk doen in plaats van dat ze in gesprek moeten met alle sneeuwvlokjes die er tegenwoordig rondzweven. Met alle respect overigens, ik ben zelf ook een gevoelig mens, maar het zou niet in me opkomen anderen aan te spreken op mijn gevoeligheid. Je kunt beter leren ermee om te gaan, voor jezelf in plaats van te proberen de wereld te veranderen.

Pistache schreef op 30-07-2022 om 13:59:

[..]

Als jij haar had uitgelachen, dan had je bij dit type waarschijnlijk mee mogen gaan naar het bureau. Niet handig om een ambtenaar in functie te gaan beledigen. Soms moet je weten wanneer je beter je mond kunt houden, dat heeft deze 16 jarige al beter door dan jij.

Ik heb genoeg te maken gehad met handhavers om te weten dat het loze dreigementen zijn. Zeker boa’s. Die mogen helemaal niets. Voor iedere scheet moeten die er iemand anders bijhalen. 

Het is gewoon belachelijk hoe deze boa zich heeft opgesteld in dit verhaal. Als je dat niet ziet, jammer dan.

GeleNarcis

GeleNarcis

30-07-2022 om 15:27 Topicstarter

Dochter voelt zich in ieder geval een stuk beter. Geeft zelfs aan dat ze misschien ook wel overdreven verdrietig was. Dat ze zeker weet dat andere meiden er niet zo lang mee hadden gezeten. Ze voelt zich mislukt en tot last van iedereen (dit was al voor dit incident bekend.) Als er dan iets mis gaat dan voelt het voor haar als bewijs dat het ook zo is. Dat wilde ze niet meer. Zo zegt ze zelf. Maar dat ze niet goed wist hoe dat dan moest. Maar goed daar heeft ze hulp voor. 

Ze moest van de psycholoog voor de vakantie een schema maken met wat ze per dag ging doen. Ze heeft wel een krantenwijk, maar dat is in de ochtend, vrijwilligerswerk in het dierenasiel en gaat 3 middagen ploggen. Voor de vrije dagen moest ze dan ook echt iets plannen. Dochter zegt dat ze niet merkt dat het helpt, maar zeurt verder ook niet en voert het gewoon uitzichzelf uit. Het zorgt in ieder geval voor afleiding van het doemdenken. Ik zie overigens wel kleine verbeteringen.

Mijn dochter is ook wel eens aangesproken door een BOA vanwege het fietsen waar het niet mocht. Op dat stukje word ik wel eens bijna van mijn sokken gereden door aso’s op brommertjes. Wel een beetje sneu dat dan een jong meisje streng wordt toegesproken en de toekomstige delinquenten of eng uitziend gajes niet. En ook dames van middelbare leeftijd niet trouwens, ze pikken er echt de makkelijke types uit.

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 15:18:

[..]

Ik heb genoeg te maken gehad met handhavers om te weten dat het loze dreigementen zijn. Zeker boa’s. Die mogen helemaal niets. Voor iedere scheet moeten die er iemand anders bijhalen.

Het is gewoon belachelijk hoe deze boa zich heeft opgesteld in dit verhaal. Als je dat niet ziet, jammer dan.

Ik ben zelf ook BOA en mag juist best wel wat. Wat ik opschrijf in mijn proces-verbaal wordt als waarheid aangenomen en kan als enig bewijsmiddel gelden in een rechtszaak. Over de straf ga ik niet, maar dat vertel ik er ook altijd bij.

MMcGonagall schreef op 30-07-2022 om 15:34:

[..]

Ik ben zelf ook BOA en mag juist best wel wat. Wat ik opschrijf in mijn proces-verbaal wordt als waarheid aangenomen en kan als enig bewijsmiddel gelden in een rechtszaak. Over de straf ga ik niet, maar dat vertel ik er ook altijd bij.

Leugen + ambtseed = feit.

Maar dat is niet waar ik op doel. Jij mag helemaal niemand van haar vrijheid beroven en dat is waar het hier onder meer om draaide.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.