Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstuur door boete


GeleNarcis, fijn dat je dochter contact gehad heeft met de BOA. Ik vroeg me wel af of een Hulpkaart misschien iets is voor je dochter? Is te vergelijken met de Autipas, ik weet niet of je die kent. Kan misschien helpen in soortgelijke situaties, dan weet de ander ook dat jouw dochter anders in elkaar steekt dan de gemiddelde puber en kan die daar rekening mee houden. 

https://www.crisiskaart.nl/wp-content/uploads/2018/09/27841_Hulpkaart_flyer-clienten.pdf

Cookielover schreef op 30-07-2022 om 17:48:

Jammer om te lezen dat psychische problemen 'lastig', 'arrogant', of 'vervelend' worden genoemd; ik dacht dat er de laatste jaren wat meer begrip was gekomen voor mensen die wat minder makkelijk mee kunnen komen in deze maatschappij.

Als je last hebt van psychische problemen dan is het belangrijk om hulp te zoeken. Dit is een van de vele nare situaties waarin dit meisje terecht zal komen in haar leven. 

Ze geeft er veel meer aan om weerbaarder te worden, dan aan ouders die gaan proberen het rechtssysteem te veranderen door een beslissing van een boa en de manier waarop  aan te vechten.

Pistache schreef op 30-07-2022 om 18:19:

[..]

Als je last hebt van psychische problemen dan is het belangrijk om hulp te zoeken. Dit is een van de vele nare situaties waarin dit meisje terecht zal komen in haar leven.

Ze geeft er veel meer aan om weerbaarder te worden, dan aan ouders die gaan proberen het rechtssysteem te veranderen door een beslissing van een boa en de manier waarop aan te vechten.

Ze heeft al hulp: ze loopt bij een psycholoog. 

Overigens is in gesprek willen gaan met de BOA niet het rechtssysteem proberen te veranderen; wat een vreemde opmerking.

GeleNarcis schreef op 30-07-2022 om 16:53:


Wel moest dochter wat steviger in haar schoenen komen staan en leren gewoon antwoord geven. Mensen kunnen niet altijd zien of je verlegen bent of opstandig. En dat ze wat beter met kritiek en tegenslagen moest leren omgaan. -- Waar wij het ook mee eens zijn.


haal hier uit met je dochter dat ze dus heel veel kan bereiken door op een beleefde manier weerbaar te zijn en regie te nemen, want dat heeft ze nu gedaan. 
ze heeft gezegd dat ze het moeilijk had in die situatie, ze heeft initiatief genomen tot een gesprek, en dat heeft heel veel opgeleverd. Dat is goed en versterkend. Focus op wat ze hier goed heeft gedaan en wat ze daaruit mee kan nemen voor de toekomst. 

GeleNarcis

GeleNarcis

30-07-2022 om 19:41 Topicstarter

Nichtje, 1 jaar ouder en heel ander type, heeft dochter in geuren en kleuren dat ze tijdens de lockdown wel vaker gepakt is en brutaal geweest en na het bureau moest. Dat ze een paar uurtjes op een kamertje moest zitten en een keer voor straf rommel op moest ruimen. Maar dat deed dochter toch al 2x per maand vrijwillig, dus niets aan de hand. 

Wat ik natuurlijk ook niet goedkeur. En dochter ook duidelijk heb gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Maar het blijft toch apart om te zien hoeveel pubers verschillen. 

GeleNarcis

GeleNarcis

30-07-2022 om 20:02 Topicstarter

De hulppas is een goede tip. Kan niet naar berichten verwijzen helaas. Dochter kan zich schriftelijk goed uitdrukken. Verbaal lukt het op het moment even niet. Terwijl het op de basisschool wel lukte.

Het was dus eigenlijk een slecht getimed (want kind al in tranen en paniek) grapje van de boa dat door je dochter niet als zodanig werd opgevat. Dat maakt de situatie wel heel anders. Goed dat het uitgesproken is.
En ook goed dat je dochter zelf inziet dat haar reactie over-emotioneel was.
Dat inzicht zal zeker helpen bij het werken aan haar zelfvertrouwen. 

Fijn! Nu is opgehelderd wat er is gebeurd tussen hen en beiden hebben er wat van opgestoken. De BOA heeft zeker ook wat gehad aan het contact met dochter want die beseft waarschijnlijk beter dat er mensen zijn die grapjes letterlijk nemen en dat ze misschien de volgende keer misschien wat dingen beter ter plekke kan navragen. Ik vind het heel goed dat de BOA zo snel heeft gereageerd en zo het verhaal met dochter heeft opgehelderd. Ook erg goed gedaan van dochter dat ze dat initiatief heeft genomen. Zo kan een rot-ervaring uitmonden in iets heel positiefs! complimenten voor je dochter!

Rescue remedie en vooral de nachtvariant kan helpen de scherpe randjes er vanaf te halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.