Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Fenna

Fenna

19-11-2020 om 22:02

Sinterklaasviering met klein gezin in coronatijd

Ik ben op zoek naar een manier om Sinterklaas te vieren met mijn mini gezin (wij hebben 1 kind van 17 jaar). We hebben op allerlei manieren Sinterklaas gevierd in het verleden, meestal met opa en oma erbij, met cadeautjes en gedichten, speurtochten, dobbelspelletjes etc. Dit jaar kunnen we alleen met zijn 3 het vieren, vanwege corona, maar we weten niet goed hoe. In deze coronatijd voel ik me soms nogal down en ik ben telkens op zoek naar positief bezig zijn met elkaar. Een dobbelspelletje met zijn 3tjes is misschien niet zo leuk (te weinig personen). Alleen gezellig eten vinden wel altijd wel leuk, maar doen we best vaak al, dus niet speciaal sinterklaassfeer dan. Ik wil, naast gezellig eten (klaarmaken en met elkaar aan tafel!), nog iets anders erbij doen dat ons toch een avond lol kan geven en mogelijk met iets van een pakje, of gekke cadeautjes om te lachen. Heeft iemand misschien een leuke, originele, suggestie, of misschien een tip voor een leuk spel om de avond toch echt gezellig te maken? Man en kind laten de ideeen helaas aan mij over...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-11-2020 om 22:08

Nou ja

Wij vieren altijd met ons eigen gezin. Met gebons op de deur en dan een zak cadeaus. En tussendoor wat lekkers.
Ik ben degene die de cadeautjes koopt, wij doen niet aan verlanglijstjes en het zijn dus altijd verrassingen. Maar daar zou je natuurlijk zelf ook een draai aan kunnen geven.

Amsterdamse

Amsterdamse

19-11-2020 om 22:16

Met ander klein gezin

Misschien toch met een ander (klein) gezin? Niet samenkomen maar wel voor elkaars gezin kadootjes kopen en gedicht/surprise maken. Dan is het voor iedereen een verrassing. En je kunt van tevoren samen de zak voor het andere gezin vullen, dus samen dichten en/of surprises maken. Dus al voorpret.
Op 5 dec de zak bij elkaar voor de deur zetten. Tijdens het openmaken van de kadootjes en lezen gedichten videootjes maken en die delen later op de avond of de volgende dag.

Lou

Lou

19-11-2020 om 22:34

Een spel?

Een spel? Een film? Cabaret op de buis? Een pubquiz? Toch een vierde persoon erbij als dat kan?

Wij zijn trouwens ook met z'n drieën thuis, maar ik denk dat er een vierde persoon bij komt. Iedereen krijgt van iedereen een boek. Dus het kan zo maar zijn dat we de rest van de avond gaan zitten lezen. Ook niet een heel feestelijke tip

Valeria

Valeria

20-11-2020 om 07:33

tja

Het lijkt me niet zo'n drama voor een kind van 17 dat het een keer wordt overgeslagen als niemand wat kan bedenken. Wat al heel veel zegt natuurlijk, dat niemand iets kan bedenken

En als je man en kind toch iets willen, regelen ze het zelf maar. Jij weet niks....

Arizona

Arizona

20-11-2020 om 07:57

Een film

Ik zou wat snoepgoed op tafel zetten en een Sinterklaasfilm kijken. Simpel maar gezellig. Misschien kan de 17-jarige de film uitzoeken, die weet vast wel wat leuk is.

Triva

Triva

20-11-2020 om 09:48

tja

Ik zou met iemand van 17 ook niet zoveel moeite doen, je kunt het toch gewoon uitleggen? Maar als je wel iets wil doen:

https://www.onlinesocialgames.com/nl/concept/sinterklaas-game
https://autopuzzeltocht.nl/

of google eens op een online escaperoom.

Klaske

Klaske

20-11-2020 om 10:02

Zelfde situatie

Wij zijn ook met z'n drieën, zoon is 17. Het is het eerste jaar zonder opa's of oma's. We maken kleine cadeautjes voor elkaar: man en ik voor zoon, zoon en ik voor man en man en zoon voor mij. Gedichtjes erbij, iets lekkers eten. Dat is het wel zo'n beetje. En verder verras ik nog wat mensen anoniem met een klein cadeautje (letter of zo) met een gedicht.

Fenna

Fenna

20-11-2020 om 10:44

Nu nog man overhalen...

Dag allemaal, dank voor jullie reacties. Het gaat me niet perse erom om de 17 jarige te plezieren, maar om gewoon weer eens een avondje gezelligheid/lol te hebben met zijn drietjes. Een beetje positiviteit ipv alleen maar met elkaar te praten over de rampspoed in de wereld van de laatste tijd., Even de gedachten verzetten. Man is helaas nogal negatief en zwaar op de hand ingesteld....

Corona heeft zoveel negatiefs gebracht. Ik heb het geloof ik vooral zelf nodig, maar ben dus op zoek naar ideetjes waar man en kind ook warm voor zouden kunnen lopen. Vooral man is helaas nooit zo initiatiefrijk en loopt meestal niet zo warm voor feestjes en evenementen. ik moet hem altijd over de streep trekken en dan doet hij wel mee. Wat ik dan weer jammer vind voor het gezinsleven. Zoiets als Klaske aangeeft vind ik al best leuk. En Amsterdamse, dat is ook een leuk idee!

40er

40er

20-11-2020 om 12:58

Hier

Zijn we ook met z'n drieën. Normaal vieren we het met z'n 12en. Nu heb ik voor allemaal een klein kadootje gekocht wat op de 5e bij de betreffende huizen komt te liggen. Echt als verrassing.
Voor onszelf heb ik wat besteld bij een plaatselijke horeca zaak wat betreft het eten. En verder zien we het wel. We hebben voor de 5e een paar kadootje gekocht en ik denk dat er ook wel wat onder de boom beland 🎅

Tips

Ik heb een keer voor de kinderen een enveloppe gegeven met daarin een GPS-code. Die code paste bij een winkel, waarmee we vooraf iets afgesproken hadden over een cadeau (fietswinkel met tweedehands fiets, kledingwinkel etc.).
De kinderen hadden snel door dat het om lengtegraad/breedtegraad ging, en konden via hun mobiele telefoon snel vinden waar ze moesten zijn. En dus gingen we met zijn allen op pad. Was ontzettend leuk en verrassend. De winkels vonden het ook leuk. Er kwam vaak een extra zakje pepernoten bij.
Uiteraard moet het wel overdag, zoiets. De winkels moeten wel open zijn.

Nog een tip: ik heb een keer verteld, dat het er helaas niet inzat, sinterklaas dit jaar. Geen tijd, geen ideeën. We zouden dus samen uit eten gaan. Met het restaurant had ik vooraf besproken, dat ik kadootjes zou brengen en dat zij na de soep de cadeautjes zouden serveren. Dus na de soep kwam een karretje aangerold met daarop de kadootjes. Bijzonder leuk. Restaurant kan nu helaas niet, maar misschien kan zoiets wel bij een bioscoop, museum of pretpark bijvoorbeeld. De verrassing is het leukste.

Of: samen kadootjes gaan uitdelen aan mensen waarvan je denkt dat zij wel iets extra's kunnen gebruiken. Zak voor de deur zetten, snel verstoppen en kijken of iemand open doet en dan stiekem genieten van de verraste gezichten.

Tsjor

Dees

Dees

21-11-2020 om 16:39

Hmmm

Je bent met zijn 3en dus ieder maakt voor de andere 2 een mooie surprise en een mooi gedicht. Gezellige muziek, gourmet/pizzarette of iets dergelijks en klaar.

Mijn zoon is 7 en we doen een speurtocht.

Tango

Tango

21-11-2020 om 18:04

Hier met 4 personen

En sinds een aantal jaar doen we zo'n dobbelspel met daarvoor gezellig gourmetten. Dat doen we nu dus ook weer. Ik ben al bezig met kadootjes inslaan. Heb alweer een paar grappige gevonden.
Daarvoor deden we altijd lootjes trekken met familie maar eigenlijk waren we daar een beetje klaar mee. Komt voor nu wel goed uit.

Wendelmoed

Wendelmoed

21-11-2020 om 20:30

Wij

Vieren het net als elk jaar met het hele gezin en het uitwonende kind+partner.
Wel onder voorbehoud, als de cijfers erg toenemen en ze durven niet te komen, dan alleen met iedereen hier in huis of we bewaren alles tot kerst.

Maar ik heb wel extra sintversiering ingeslagen dit jaar, dat doe ik anders nooit en nu wil ik het wel extra gezellig hebben eigenlijk.

online

Triva, die online-social-games ziet er erg leuk uit. Heb je hier ervaring mee, of met andere spellen van deze site?

Jo Hanna

Jo Hanna

24-11-2020 om 08:38

Film marathon

Wij (ook 3p) zijn ook altijd van het lekker eten dus ik dacht ook aan pizzarette of gourmet. Surprises en gedichten hebben wij nooit gedaan omdat ze dat al op twee andere plekken moesten doen en er dan steen en been geklaagd werd (hoewel het vieren wel altijd heel leuk werd gevonden). Een laagdrempelige manier van cadeautjes geven is om voor ieder iets kleins te kopen. Dat levert wel vaak onnodige snuisterijen op maar geven en ontvangen ervaren wij wel echt als feestelijk. Iets feestelijks met minimale inspanning is een filmmarathon. Misschien is dat voor mensen die weinig energie hebben een laagdrempelige optie? Kies een serie of serie films die je leuk vindt, ruk een heleboel lekkere dingen aan en besteed een hele dag aan jullie favoriete serie. Wij hebben dat een keer gedaan met de Harry Potter films. Daar ben je niet in een dag mee klaar trouwens.

Doenja

Doenja

24-11-2020 om 18:12

Leuke ideetjes

Superleuke dingen zijn er al aangedragen. Ben ook nog zoekende, want de puzzelspeurtochten die ik de afgelopen jaren deed, die wilden ze niet meer. Een samengesteld gezin zorgt ook voor heel verschillende manieren en gewoontes en voor beide moet ruimte zijn vind ik. Dus ga ik me dit jaar verdiepen in een online escaperoom, iemand tips? We doen ook kadootjes, iedereen voor elkaar. Dat is ook nieuw. En spannend!
Wat mij fantastisch lijkt is bijv. een hottub die voor komt rijden, en dan met drankjes en hapjes allemaal in de tobbe. Of een winter BBQ die in t geheim is voorbereid, alleen ik moet de hele dag werken op 5 december. Jaaa ik weet het, ik heb een rijke fantasie.
Verzoek van de kinderen van mijn vriend; iets lekkers eten zien ze zeker zitten. Nou dat komt wel goed.

Fenna

Fenna

26-11-2020 om 16:00

Leuke ideetjes allemaal!!

Dank voor het uitwisselen van alle leuke ideetjes. Grappig om te lezen hoe ieder weer net iets anders de sinterklaasviering invult.

Wij zijn er ook uit. We hebben een leuk nieuw spel aangeschaft, gaan gezellig genieten van een etentje thuis en hebben lootjes getrokken, waarbij ieder een cadeautje koopt voor de getrokken persoon en daarbij een gedicht maakt + voor de andere (niet getrokken) persoon een grappig klein ander cadeautje, zoals iets lekkers of gewoon iets geks waar we lol mee kunnen hebben (zonder gedicht). Dit kan een opblaaspinguin, een zak pepernoten of bij wijze van spreken een wc rol zijn. Zoiets. Verder maak ik zelf een surprise voor man en dochter samen en daar stop ik dan wat lekkers in. Zo zijn we toch even gezellig bezig denk ik.

Gruffalo, ik heb weinig ervaring met het gebruik van Triva dus ik kan je niet goed helpen. Spelennl heb ik wel ervaring mee, dat vond ik altijd een leuke site voor online-social-games. 

Hey Tsjors, super leuke ideeën heb je bedacht! Dit kun je altijd gebruiken voor sinterklaas, kerst of pasen noem het maar op. Super leuk!

Hey Fenna, misschien een leuke idee om samen een autopuzzelrit te doen. Kunnen jullie met zijn 3e in de auto zitten, rondrijden langs de mooiste plekjes met de leukste vragen. Zelf heb ik één keer een autorally gevolgd van het bedrijf {verwijderd door forumbeheer}, mijn ervaring was hier heel goed bij.
Groetjes Elise

Hey Lou, een boek op de bank en lezen is niets mis mee juist heel warm en cozy. Natuurlijk kan je altijd uitzonderingen maken en er een een spelletjes avond van maken eens in de maand. Of een leuke wandeling en daar een spel doen, al is het verstoppertje. Maar verder ik geef je groot gelijk om weg te kruipen met een leuk boek. 
Groetjes Elise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.