Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Celine

Celine

20-07-2014 om 16:04

Wat met serviesgoed op kamer van dochter (14 jaar)?


Jade

Jade

27-07-2014 om 11:17

Eten, drinken en rommel

Hier absoluut geen eten mee naar boven, nadat wij jaren geleden een rat in huis hadden (een medewerker van de gemeente moest hier aan te pas komen om zwaar gif neer te zetten). De rat kwam van een huis verderop, dat dan weer wel (de buren waren vertrokken en hadden vuilniszakken in de tuin achtergelaten, waarbij een andere buurman dacht: "Goh, die bult troep kan ik ook wel even aanvullen). Maar omdat er etensresten boven lagen vond de rat het niet nodig te vertrekken

Drinken wordt weleens mee naar boven genomen, maar in de regel wordt het leeg flesje mee naar beneden genomen en anders is het even een melding door mij, geen probleem

Als hier vrienden/vriendinnen zijn: eten en drinken (bij voorkeur chips) worden beneden genuttigd.

1x heb ik snoeppapiertjes/snoep boven op een slaapkamer gevonden. Aangegeven dat als er weer ongedierte wordt aangetroffen diegene voor de kosten op mag draaien.

Rommel op de kamer: er zijn klachten dat broeken niet worden gevonden. Goh, hoe zou dat nu komen? En ik doe vervolgens niks, maar geef aan dat een opgeruimde kamer voor minder chaos zorgt. Ik ga kindlief binnenkort trouwens helpen om de kamer op te ruimen (is met kind's toestemming

Celine

Celine

27-07-2014 om 16:37

Jip

Dat is denk ik wat opvoeden zo moeilijk maakt (als ouders niet op een lijn zitten). In elk geval voor mij .

Celine

Celine

28-07-2014 om 20:41

Ginny; chaotisch

Jij schrijft "En verder: ik heb me er bij neer gelegd dat dit niet vanzelf gaat veranderen. Nu niet nooit niet..... Het is geen onwil, maar onmacht. Bij je dochter dan hè. Mijn dochter is een gediagnosticeerde chaoot en ik probeer haar zoveel mogelijk handvaten mee te geven zodat ze het straks zelf kan. Dat vraagt heel veel structuur en energie van mijn kant. "

Tja, voor mij nog wel vermoeiend, want volgens mij is hier in huis niet zozeer mijn dochter de chaoot (maar vergeet ze het wel vaak mee te nemen en is ze ook wel een beetje lui), maar ik (niet gediagnosticeerd, maar wel meer ADD type in de zin van druk in mijn hoofd - moet altijd met lijstjes werken om dingen niet te vergeten). Dus het vergt nogal wat van mij om het dagelijks voor het eten te vragen. Bovendien eten we niet altijd samen thuis, soms ook wat rommelig met sport of afspraken van deze of gene. Dus het wordt een uitdaging voor mij om het zelf niet te vergeten (vandaag alweer wel ). Maar ik ga het maar wel zo proberen te doen. Lijkt me toch de beste oplossing voorlopig.

Ach

en dan vergeet je het een keer, is ook niet erg toch? Heb ik ook wel eens. Nou, dan nemen ze het een dag later mee, maar ik doe het in principe niet meer. Bij mijn zoon stond een keer op een tafeltje onder het bureau iets al behoorlijk te verschimmelen

Jip

Hier ook wel eens gedoe over het gebruik van mobiel, I-pad, televisie e.d. Man is hier zo'n beetje aan verslaafd en dan wordt het wel lastig om het bij de kinderen in toom te houden.
Verder heb ik zelf ook mijn dingetjes, hoor, genoeg zelfs. En helemaal op één lijn zitten hoeft nou ook weer niet..

blieb

blieb

07-08-2014 om 21:49

ik vind het niet erg

Eet en drink zelf ook op slaapkamer, en ook wel op de badkamer. (bad) Ik laat ook weleens iets staan. Zo af en toe zijn de glazen behoorlijk 'op', en dan vraag ik ze hun kamer op te ruimen. Maar regelmatig doen ze het ook uit zichzelf, maar dus echt niet iedere dag. Ik vind het dus geen probleem, zolang er geen al te vieze etensresten op liggen.

Heb je nog afwas op je kamer?

Vroeg ik vandaag.

Antwoord: 'niet echt'.

Een nette manier om te zeggen dat ik 'niet moet zeuren'.

Ik wil de vaatwasser zo aanzetten

zei ik vandaag. Breng je het nu even?

Antwoord

was volgens mij iets van ok en ik verstond iets van zo meteen, dus even een misverstandje...

doelbewust mompelen

Ik denk dat dat 'mompelen' van pubers strategisch is, ze doen het allemaal, de helft van de tijd versta je niet wat ze mompelen.
Volgens de kinderen mankeert het gewoon aan mijn gehoor dat ik dat niet versta!
Om te bewijzen dat dat niet zo is ben ik met dochter een Schoonenberg gehoortest gaan doen.
Zo'n goed gehoor dat ik een 20 jaar jonger leeftijdsgehoor scoorde!

Evanlyn

Evanlyn

10-08-2014 om 11:41

AnneJ

Dat komt natuurlijk doordat je gehoor getraind is door jarenlang gemompel!

Ik heb hier gelukkig een man die wel zijn kopjes etc. opruimt en ze ook nooit mee naar boven neemt. Puberrommel laat ik gewoon staan, dan worden ze het zelf wel eens zat, hoop ik. Ik zie het gewoon niet als mijn probleem. Totdat we een keer zo'n rat krijgen natuurlijk...hoewel ik niet denk dat een rat nog iets los krijgt van die gefossiliseerde rotzooi.

Vera*

Vera*

10-08-2014 om 12:31

Hier

Vooral omdat dochter anders helemaal niet drinkt, mag er boven wel gedronken worden maar niet gegeten.
Het glaswerk blijft wel vaak wat langer boven staan. Af en toe zeggen wij dan ook dat de glazen naar beneden moeten.

Haha Evanlyn

Ik heb hier ook een vreemde 'aanvuller' dus dan geef ik ze terug wat ze volgens mij gezegd hebben aan brabbel.

dus

"Dus je hebt je bord al op je kamer opgegeten"?

Hanna

Hanna

17-08-2014 om 08:52

Humor

Ik zou mijn hele afwas op haar kamer neerzetten als ze weg was. Als ze thuiskomt zou daar vanzelf een opmerking over komen, waarop ik zou reageren met, ooo ik dacht dat we daar de afwas verzamelen tegenwoordig.

Met een klein beetje geluk ziet ze zelf ook dat het eigenlijk niet handig is wat ze doet en heeft het tijdelijk effect.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

17-08-2014 om 09:29

wat een werk

Voor een geintje!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-08-2014 om 10:56

lol

Ik vind 'm wel leuk

Evanlyn

Evanlyn

17-08-2014 om 12:47

in elk geval

moet je zorgen dat je genoeg serviesgoed hebt. Als ze op haar bureau geen schoolboek meer open kan doen, brengt ze het wel naar beneden...

Hadewich

Hadewich

17-08-2014 om 14:32

haha

Hier staan de bureaus altijd vol, het huiswerk wordt in bed gemaakt...Dus het serviesgoed zou dan nog langer blijven staan!

Evanlyn

Evanlyn

17-08-2014 om 20:36

tja...

Dan heb je dus nog meer serviesgoed nodig

Hanna

Hanna

18-08-2014 om 08:33

Veel werk

Ach veel werk valt wel mee, het is altijd beter dan je boos maken om vieze afwas.

Het punt is, als een kind eigenlijk zijn best wel doet, bereik je met humor altijd meer dan met straf en boos zijn.

a viertje

Hier hangt een a viertje aan de binnenkant van haar slaapkamerdeur met de levensgrote tekst: AFWAS NAAR BENEDEN.
het werkt ( tot nu toe).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.