Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon wil dure condooms

Door een foutje van de admin was mijn vorige post hierover per ongeluk verwijderd. Daarom nog een keertje het bericht. Dank al voor de eerdere reacties, maar ik ben er nog niet uit.

Mijn zoon is 14 en heeft sinds kort seks met zijn vriendin. Echt super schattig en leuk vind ik dat! Ik heb hem een eerste pakje van 40 condooms gegeven voor als die seks ging hebben, maar die zijn nu op. Hij wil nu alleen graag veel duurdere condooms. Ik had hem condooms van zo'n 14 cent per stuk gegeven, maar hij heeft zelf een paar dure gekocht van zo'n euro per stuk die hij, zoals hij zelf zegt "veel lekkerder vind bij het neuken". 

Hij is erg snel door de eerste 40 stuks gegaan. Dat is ook niet zo gek omdat ze bijna elke nacht bij elkaar slapen. Dat wordt zo wel een dure grap vrees ik. Ik snap hem wel, maar moet ik toegeven aan hem, of moet ik bijvoorbeeld de basisversie betalen en dat hij het verschil bijlegt?

Leg het hem eens voor, wat zou hij een goede oplossing vinden? 

Overigens, als de duurdere betalen ervoor zorgt dat ie ze in ieder geval gebruikt, zou ik dat met liefde doen.

Schattig!! 

Serieus TO? Hij is veertien en jij vindt dit gedrag schattig?

Bespreek het met de moeder van zijn vriendin. Wat vindt zij van die dure condooms? Misschien kunnen jullie de kosten delen.  

een jongen van 14 die uitgebreid aan zijn moeder vertelt welke condooms hij lekkerder vindt bij het neuken. Zo schattig lees ik ze niet vaak

Aviendha schreef op 16-07-2021 om 13:19:

Bespreek het met de moeder van zijn vriendin. Wat vindt zij van die dure condooms? Misschien kunnen jullie de kosten delen.

Dit inderdaad. Misschien kunnen julie een gezamelijk potje maken voor deze kosten

(Edit: had niet in de gaten dat ik per ongeluk op quote had gedrukt)

Ik neem aan dat je zoon proefondervindelijk heeft vastgesteld dat die duurdere fijner zijn. Dus kennelijk was hij toen in staat om zelf aan die condooms te komen. Wat houdt hem tegen om nieuwe voorraad zelf te bekostigen? Hoort m.i. ook bij zelfstandig worden. 

Als ze zoveel seksen dat hij er in no time 40 condooms doorheen jast, dan zou ik wellicht ook even voorzichtig informeren of vriendin wel of niet aan de pil is. En hoe ze daar in staat.
Het condoom is nou eenmaal niet het meest betrouwbare middel.

En ik vraag me inderdaad ook af waarom zoon en vriendin die niet gewoon zelf kopen.
Heeft ie een bijbaantje?

Ik ben best open minded geloof ik maar als mijn 14 jarige dochter naar mij toe zou komen en zou zeggen dat iets "lekkerder is bij het neuken", dat schattig nou niet mijn eerste reactie zou zijn.

Ik vind het best bijzonder, een veertienjarige die blijkbaar helemaal los gaat met zijn (even oude?) vriendinnetje. Veel meisjes vinden op die leeftijd seks helemaal niet zo leuk. Druk, pijn, bang om (alsnog) nee te zeggen. Denk dat je het beste een goed gesprek kan voeren met je zoon over wederzijds plezier en anticonceptie in het algemeen. En het logeren beperken, ik zou niet weten waarom twee veertienjarige elke avond samen moeten slapen. Of ben ik nou vreselijk ouderwets? En als ie zo ervaren en stoer is als hij doet voorkomen zou hij van mij lekker zijn eigen dure condooms mogen betalen, van zijn zakgeld. 

pfff tuurlijk, niks mis mee. 

Geen kinderen hier, maar wel een vermoeden dat kleinkinderen duurder zijn dan condooms

Zal vast niet je bedoeling zijn, maar je komt mega trots over dat je 14 jarige seks heeft

Elke avond overnachten en seks, en dan met je moeder bespreken welke condooms het lekkerste neuken. Als 14-jarige. Ik zeg: bijzonder.

Maar goed, met zoveel wereldwijsheid kun je ze ook wel zelf betalen zou ik zeggen. Alhoewel, even rekenen:

- stel dat hij met een baantje zo'n 3 euro per uur verdient
- wat kosten Durex condooms, tegen de euro per stuk?
- dan moet hij niet vaker dan 3 x per uur neuken om de kosten zelf te kunnen betalen
- gezien zijn huidige tempo ("sinds kort" maar al wel 40x) overschrijdt hij dat misschien wel

Een beetje puber springt van de hormonen tegen het plafond, maar 3x per uur moet na de eerste periode toch wel het maximum zijn. Dus ik zeg: geef hem een krantenwijk en laat het hem lekker zelf oplossen. Bijkomend voordeel is dat hij door die krantenwijk vroeg op moet en dan 's nachts wat vroeger moet gaan slapen. Win-win.

Reageer op dit bericht

Je bent niet aangemeld, heb je al een account? Meld je dan aan via de onderstaande knop.

Aanmelden