Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Paasei

Paasei

14-07-2018 om 10:17

Kamer gezocht in Eindhoven

Er was hier al een draadje over een meisje dat een kamer zocht in Wageningen. Ik was daar even bij aangesloten, maar kreeg de tip een eigen draadje te starten (bedankt Ella67!).

Bij deze; zoon begint in september bij TU Eindhoven. Is zich momenteel suf aan het zoeken naar een kamer, want de reistijd per OV is meer dan 2 uur. Inmiddels hebben we alle hens aan dek gezet; elk netwerk aangesproken (Facebook) en hij is overal aangemeld waar het maar kan. Maar de concurrentie is groot.. hij mag af en toe komen hospiteren maar als er meer dan 10 komen voor 1 kamer moet je wel erg veel geluk hebben.. en dat geluk heeft ie nog niet gehad. Ik moet zeggen dat ik dacht dat Eindhoven niet zo'n drama zou zijn als bv Amsterdam, maar dat valt vies tegen!

Ja, hij is (te) laat begonnen met zoeken. We hebben hem hem al veel eerder achter de broek aan gezeten, maar je luistert natuurlijk niet als je 18 bent... En nu gaat de tijd dringen. Ik hoor graag tips over huisvesting voor studenten in Eindhoven. Hoe je uitgekozen wordt als je gaat hospiteren. En wie weet.. misschien gebeurt er hier hetzelfde wonder als voor dat meisje dat zocht in Wageningen.. een mens mag hopen..)

ik zet m uit naar vrienden

Wie weet lukt t daar ook hahaha.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-07-2018 om 14:13

Ook anti-kraak ingezet

?

Eindhoven

Eindhoven

15-07-2018 om 14:00

Facebook

Ik heb het dochter laten lezen en de enige tip was eigenlijk facebook. Vooral ook reageren op kamers die voor korte tijd vrij komen en te hopen op doorstroming en de tijd hebben om verder te zoeken. (Ze denkt te weten om wie het zou kunen gaan haha).

Paasei

Paasei

15-07-2018 om 14:08

Eindhoven

Je woont daar en je dochter ook..? Zou niet weten hoe zoon daar jouw dochter zou kunnen kennen.. tenzij ze vorig jaar op vakantie was met Vinea...

We blijven open staan voor tips en ideeen!

Sas

Sas

15-07-2018 om 15:56

Een kamer voor korte tijd heeft nadelen

Dan raak je bij Vestide je voordeel kwijt qua reistijd. Tenzij die kamer niet via hen gaat.
Ze hebben wel vaak goedkope woonruimte in panden die gesloopt gaan worden.
Ik zou vooral meekijken op de website. Een 18-jarige heeft niet altijd door waar die op moet letten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-07-2018 om 16:22

Ja Vestide

Ook goeie ervaringen mee.
En anders Camelot.

Eindhoven

Eindhoven

15-07-2018 om 18:37

Paasei

Nee, alleen dochter woont in eindhoven. Ze woont via vestide en heeft heel erg vroeg ingeschreven. Sas, Het klopt dat je de inschrijftijd kwijt wordt als je officieel in eindhoven gaat wonen, dus niet alleen als je via hen huurt,maar zonder inschrijving niet....... Je kan ook creatief langer blijven wonen als je eigenlijk niet meer studeert..... Vestide heeft ook soms woningen waarbij je inschrijftijd behoudt als ze op de slooplijst staan, je krijgt dan alleen geen garantie voor vervangende woonruimte, maar ook daar telt weer inschrijftijd.
Uit de tijd dat zij zocht komen de aanbiedingen van bijv. Kamer in eindhoven via facebook nog voorbij. Bijzonder vind ik dat ik toch vaak dezelfde huizen voorbij zie komen..
Over de herkenning...,Dochter had opvallend vaak een verzoek uit iemand uit het oosten van het land beginnend met woonplaats H. voorbij zien komen op Facebook, ze legde de link gezien reistijd.
Mogelijkheid is ook nog om kamer via een studentenvereniging te krijgen. Afhankelijk van vereniging moet je afvragen of je dat wil.

Paasei

Paasei

15-07-2018 om 22:03

nee sorry..

We wonen niet in het oosten en ook niet in H. Maar dat er velen wanhopig zijn herken ik wel.. op die FB pagina 'kamers in Eindhoven' worden steeds dezelfde namen getagd.. en diezelfde kamers staan ook weer op kamernet.

Ik hoop een beetje op de studentenvereniging. Hij is nog nergens lid van; iets voor de introductie-week. Het schijnt dat die verenigingen eigen huizen hebben. Hoe is het jullie kinderen gelukt?

Marjoleine64

Marjoleine64

15-07-2018 om 23:11

Heel moeilijk

Ik wens jullie veel succes, Eindhoven is inderdaad heel moeilijk. Wij hebben daarom gekocht, en verhuren dat nu aan onze zoons en een paar van hun vrienden. Dat is een luxe situatie, onze zoons en ook hun vrienden waren en zijn er heel blij mee. Ook dat wordt steeds moeilijker, de huizenmarkt in E is volledig oververhit. Ik ken er veel die lang hebben moeten zoeken naar een kamer, en ook een paar die best snel wat vonden. Maar dat is wel 2 jaar geleden intussen, en die zijn wel ruim op tijd begonnen met zoeken.

Inschrijving Vestide

In het nieuwe leenstelsel wordt er toch geen verschil gemaakt tussen thuiswonen en uithuiswonen?

Kun je misschien ook makkelijker een kamer vinden zonder je in te schrijven bij de GBA en blijf je gewoon thuis ingeschreven. Meestal gaan ze toch nog elk weekend naar huis.

En kun je toch nog inschrijftermijn opbouwen bij Vestide.

Triva

Triva

16-07-2018 om 08:33

Kun je het

tijdelijke kamer/inschrijfprobleem omzeilen door een tijdelijke ruimte te zoeken in een plaats in de buurt met rechtstreekse treinverbinding?

Eindhoven

Eindhoven

16-07-2018 om 10:29

Studentenverenigingen

Er zijn verschillende verenigingen in eindhoven die inderdaad eigen huizen hebben. Mijn dochter heeft de gezelligheid van eindhoven ontdekt en voor het tweede jaar overwogen om alsnog lid te worden bij, zeg maar, 1 van de grote 3. Dit plan heeft ze voor nu even weer in de ijskast gezet en daar ben ik niet rouwig om. Uit haar verhalen heb ik het beeld gekregen dat er zoveel geschreven en ongeschreven verplichtingen aan hangen dat ze het positieve studieadvies dan waarschijnlijk niet gehaald had.
Ik weet niet hoe overspannen de markt is, maar voor buitenlandse studenten in ieder geval wel. Het schijnt dat deze massaal binnen gehaald worden en daar dan geen woonruimte voor is. Huizen waarin gehospiteerd wordt adverteren meestal met “dutchonly” en dat zet kwaad bloed.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-07-2018 om 14:32

Het is nogal een uitgave

Maar is het Studenthotel geen goeie tijdelijke oplossing?

De tip met de directe treinverbinding vind ik niet gek. Doe er nog een fiets bij en je actieradius is meteen een heel stuk groter. Je kunt dan Best, Boxtel, Helmond, Geldrop (trein), Nuenen, Son, Aalst Valkenswaard, Waalre, Oirschot (bus/fiets) erbij voegen. Niet echt studenten plaatsen maar zeker in de grotere plaatsen moet er wel iets van aanbod zijn qua kamerhuur (al eens vaker gehoord dat iemand daar op kamers woonde).

Vught en Den Bosch/Tilburg geven een grotere reistijd maar als Eindhoven echt zo dramatisch is dan biedt dat wellicht ook een optie.
Daarnaast bestrijkt Camelot de hele regio dus die zou ik zeker warmhouden...

Paasei

Paasei

16-07-2018 om 17:28

Duur

Dat studentenhotel hebben we (online) gezien ja. Ingerichte kamers. Heel chic en heel duur! Volgens mij is dat neer gezet voor die buitenlandse studenten die tijdelijk komen wonen.

Dat 'Dutch only' in de FB advertenties hadden wij ook al gezien. Niet echt op gelet - voor ons niet relevant - maar ook nederlandstaligen hebben het moeilijk om een kamer te vinden. Zoon heeft zich al bijna 1,5 jaar geleden bij Vestide ingeschreven, toe we bij de TUe waren voor een info-dag in 5VWO. Er werd toen beloofd dat het geen probleem zou zijn, zeker niet met zijn afstandsbonus. Tja dat valt dus tegen.. hij is overal waar hij op reageert nr 40 of hoger..

We blijven hopen. Bedankt allemaal voor de tips zover.

Eindhoven

Eindhoven

16-07-2018 om 18:01

Paasei

Dan zou hij nu 18 met waarschijnlijk 12 maand afstandsbonus op 30 maand zitten. Dan moet het zo wel een keer lukken als de drukte voorbij is, maar dan niet de afstandsbonus kwijt raken!. In het vestidehuis van dochter komen komende maanden een aantal kamers vrij, maar dit gaat wel weer naar inschrijftijd.....Misschien tijdelijk een airbnb?

@paasei

We zijn nu een maand verder...
Is het gelukt, hebben jullie een kamer gevonden?

Paasei

Paasei

16-08-2018 om 17:34

nee nog niet

Dank voor de belangstelling.. Nee nog niet. Zoon wordt nu wel eens uitgenodigd door Vestide om te komen kijken maar dat doen ze met de 15 inschrijvers met de meeste punten. Dan is hij nr 14 of zo.. Waarom ze 15 mensen de kans geven..? Is dat niet wat veel..? Het ontgaat mij. Als nr 14 maak je nog geen kans natuurlijk.
Hij is toevallig vandaag naar een tijdelijke kamer wezen kijken, ook via Vestide. Gebouw dat uiteindelijk gesloopt gaat worden. Als ie deze zou nemen (en ook krijgt..) loopt zijn inschrijftijd wel door. Maar uiteraard wel zonder afstandsbonus, want dan zou hij al in Eindhoven komen wonen.. pff moeilijke beslissing!

Volgende week is de introductieweek van de uni. 'Dicht bij het vuur' dus. Misschien levert dat wat op.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-08-2018 om 19:53

En als die tijdelijkheid afloopt

Krijgt ie dan de afstandsbonus wel weer.

Wij zijn ook begonnen met een tijdelijke woning en kregen daarna een andere woning aangeboden. Daar deed de voorloper van Vestide toen wel z'n best voor (zonder toezegging).

Bovendien komen er in de loopvan het jaar wellcht wel kamers vrij door afzwaaiers?

Sas

Sas

16-08-2018 om 20:03

Nummer 14 is helemaal niet slecht

Mijn puber heeft als nummer 12 een zelfstandige unit gekregen bij Vestide.
Ik denk dat je zoon over een paar weken woonruimte heeft.

Paasei

Paasei

16-08-2018 om 20:16

Nou..

... 'zelfstandige unit' is wat erg positief.. Bij de studio's staat ie nr 40 of zo. Daar reageren > 300 man op. Zijn kans is bij de kamers. Maar dat is ook prima natuurlijk.
Ik denk dat hij er inderdaad voor kiest om te wachten en inderdaad de afstandbonus te houden. En wie weet wat de introductie-week oplevert.

Sas

Sas

16-08-2018 om 22:24

Situatie is anders

De inschrijftijd was hier veel langer
Maar plek 16 is echt goed

Eindhoven

Eindhoven

17-08-2018 om 09:45

14 is niet gek hoor, dochter had ook zoiets ( in het laagseizoen). Als hij het nog even uit kan zingen met reizen , airbnb oid zou ik nog even wachten en niet de reisbonus opgeven.

Paasei

Paasei

17-08-2018 om 17:34

Tijdelijk

Dank voor alle advies. Hij wacht inderdaad nog even af, met bonus.

Ondertussen zijn de overnachtingen voor de introductieweek geregeld. Hij kan logeren in een studentenhuis. Stel nou dat hij daar wat langer zou mogen blijven, kan dat dan zonder dat hij zich hoeft in te schrijven in Eindhoven? Formeel nog thuis blijven wonen dus.

Ofwel; wanneer ben je verplicht om officieel ergens te wonen? Hoe lang mag je 'logeren'?

Harry,

bij wie wij voor onze kroost huren, heeft regelmatig kamers vrij.

Ik heb het aan mijn dochter gevraagd of in haar huis nog plek is. Ja, maar je zoon kwam niet door de ballotage (alleen meiden).

Wil je contact opnemen?

Paasei

Paasei

27-08-2018 om 18:31

Harry..??

Je bedoelt dat je berichtje voor mij is en wij contact op kunnen nemen met Harry..? Graag!

Zoon heeft nog steeds niets en we verwachten dat deze week ook niet meer.. we rekenen dus op een paar weken heen en weer reizen voordat hij aan de beurt is bij Vestide. Gelukkig heeft hij een gunstig rooster; 1e college maandagmiddag pas en vrijdag vrij. Dus het is alleen ma/di/wo nacht overbruggen. Een tijdelijke crash-plaats zou dus ook al fijn zijn.

040

040

27-08-2018 om 19:41

Paasei

Mail even naar [email protected]
Bij ons kan het tijdelijk.

Harry..??

Hoi Paasei,
ik heb dan wel een contactadres van jouw nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.