Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Jaymza

Jaymza

04-07-2009 om 00:31

Afgestudeerd [leeg nest in zicht]

Analoog aan het gediplomeerdendraadje : mijn jongste zoon is gisteren afgestudeerd aan het HBO. In augustus start hij in zijn eerste "echte" baan.
Het is ook voor ons als ouders een beetje een gevoel van " de opvoeding is af, de jonkies kunnen op eigen benen staan". Hij kijkt om zich heen naar een eigen huisje. Ik zie de tijd naderen dat we weer met zijn tweeen zijn. Straks slaat het lege nest syndroom toe.
Ik ben trots, maar ook een beetje weemoedig.

Jaymza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afsluiten

Gefeliciteerd met je zoon.
al weer een fase afgesloten,kleintjes worden (veel te snel?)groot.
maar dat is uiteindelijk ook het doel,je kind opvoeden en begeleiden tot hij het zonder jullie kan.wees trots op jezelf.
en je krijgt weer lekker veel tijd voor jezelf en voor je relatie.

reina

reina

04-07-2009 om 08:42

Jaymza

Gefeliciteerd met het diploma van je zoon én de start van een nieuwe fase. En ja, trots en weemoedig, dat mag je allebei zijn!

Oh wat fijn!

~Gefeliciteerd~! En ook al een baan........ om jaloers op te worden :-0)
Mijn dochter is in oktober afgestudeerd en nog steeds geen baan! Het is hopeloos........... uwv, uitzendburo's, detachering, alles is ingeschakeld maar tot nu toe niks nada noppes........ Ik word er wel een beetje verdrietig van........

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2009 om 14:46

Goed van je zoon

Gefeliciteerd!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje dubbel in sta. Ik stel me zo voor dat het heerlijk is om gewoon weer het huis voor onszelf te hebben. Niet altijd rekening te hoeven houden met vier personen, maar gewoon onze zin te kunnen doen wanneer we dat willen. Aan de andere kant is de roerigheid van hun aanwezigheid zo'n belangrijk element dat ik dat denk ik wel ga missen. Niet meer dagelijks 'Hee, ben je daar weer?', maar een keer in de zoveel tijd. Niet meer dagelijks 'Weet je .... mam?' of 'Is zus al thuis?' of een relaas horen van school of werk. Het zal beslist even wennen worden, maar ik heb hier al naar toe geleefd vanaf hun geboorte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.