Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Marissa rossum

Marissa rossum

29-08-2018 om 20:56

Afzakbroek

Mijn zoon van 19 heeft al een tijd lang zijn broek laag zitten. Dit blijkt onder de jongeren stoer te zijn. Een afzakbroek en een peukje er bij, hij rookt sinds 3 maanden. Nadat hij op een studenten vereniging (asc) lid werd. Hij hield tot en met zijn 18e vol het niet te doen.

Ik heb vaak een discussie met hem hierover

Wat vinden jullie hiervan?


Marissa rossum

Marissa rossum

29-08-2018 om 21:00

Voorstelling..

[Linken naar foto's verwijderd door forumbeheer]

Zo is het dan.. het staat opzich wel leuk maar niet overal of op elke gelegenheid.

Yaron

Yaron

29-08-2018 om 21:54

Mijn zoons

Volgens mijn zoons is het al een tijd uit om je broek zo te dragen, oudste deed dat nog weleens toen hij nog op de basisschool zat, dat is al meer dan vier jaar geleden. Roken hangt volgens mij af van de mensen waarmee hij omgaat, mijn kinderen vinden roken (nu nog) iets voor losers. Ik denk dat je daar niks meer mee kunt, behalve een keer de gevolgen en de kosten van roken aangeven en voor de rest hopen dat hij stopt.

bieb63

bieb63

29-08-2018 om 22:15

Ik geloof dat ik het niet helemaal snap......?

Wat heeft kledingkeuze (gewoon een modehype, die straks, mss nu al, weer anders is) te maken maet roken...... Het joch is 19!!!! Met roken ben je uiteraard niet blij, maar je vertelt hem niets nieuws. Mss nog even subtiel onder de aandacht brengen. Verder kun je niet veel en alleen maar hopen dat hij tot inkeer komt. En die afzakbroek? Wat WIL je daarmee op die leeftijd?

Geen billen.

Jammer die billoze broeken, maar goed, ieder zijn meug. Maar ik zie ze niet veel meer, dacht dat de rage over was?
Tja, hij is 19 jaar, lekker laten dragen waar hij zin in heeft. En roken en bier drinken is zonde van zijn geld. Maar je bent jong en je wilt wat uitproberen. Is dat je zoon op die foto?

Doenja

Doenja

29-08-2018 om 22:23

Teken

Onder de gevangenen in de zwaarst bewaakte gevangenis ter wereld is het dragen van een afgezakte broek een teken dat ze wel in zijn voor een ‘beurt’ van een andere mannelijke gevangene. Misschien helpt het omdat eens te zeggen?

Doenja.

Of dat helpt juist niet

Marissa rossum

Marissa rossum

29-08-2018 om 22:52

Wil40

Ja dat is inderdaad mijn zoon, op beiden fotos.

Bedankt voor t advies ook de anderen bedankt

Marissa.

Vond je zoon het goed dat je deze foto op internet plaatste? Mijn zoon zou zeker niet blij zijn. Je zoon heeft hem zelf gemaakt in de spiegel....hoe kom je eraan denk ik dan.

Marissa rossum

Marissa rossum

29-08-2018 om 23:54

Wil40

Hoi, mn zoon had deze foto op zn whatsapp staan.. en zn facebook. Hij zal het niet erg vinden, het was immers al openbaar.

bieb63

bieb63

30-08-2018 om 07:38

Ja openbaar.....

..... maar niet met de intentie dat dat op deze manier met afkeuring! ten toon gesteld wordt..... Vind dat echt niet kunnen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

30-08-2018 om 08:06

Denk nog eens na...

Iemand staat met naam en achternaam op een openbaar forum met foto's van haar zoon (die de mode van 10 jaar terug draagt). Is dat verstandig?

Tijgeroog

Tijgeroog

30-08-2018 om 09:04

Gemeld

Gemeld bij forumbeheer

reactie

Helemaal eens met o.a. Bieb63 en Tijgeroog, want het is inderdaad totaal not done om hier foto's van je kind te plaatsen. Ook al heeft dat kind zelf foto's op zijn eigen sociale media geplaatst. Echt, totaal not done.
Verder mag een kind vanaf bepaalde leeftijd - was hier jaar of 12 - gewoon zelf weten wat ze dragen. Het is hun lichaam en hun smaak.

Mijntje

Mijntje

30-08-2018 om 10:11

positief zien

Nouja, hij heeft tenminste nog een onderbroek eronder aan.
Dat roken is iets minder, maar daar doe je weinig tegen, behalve wat kritische geluiden, die ongetwijfeld averechts werken.

Marissa rossum

Marissa rossum

30-08-2018 om 12:23

Sally Maclennane

Het is niet heel erg, de foto wordt misschien negatief besproken. Maar hij vind het zelf toch super cool. Veel jongeren horen dat t niet meer stoer is of geen mode meer, maar dar maakt ze niet uit. Ze voelen zich erg blijkbaar goed bij, al weten ze de meningen van hun ouders. Dus hij zal er niet mee zitten als zo een foto van m wordt gedeeld hier.

Boos

Mijn kinderen zouden echt teleurgesteld in mij zijn als ik zonder overleg, foto’s van hen ging plaatsen, ongeacht het nut ervan om iets duidelijk te maken. Ze zouden terecht boos zijn.
Laat die foto’s verwijderen.
Marissa gaat er wel van uit dat hij het niet erg vind, maar het hem vragen moet nog gebeuren. Ze geeft niet aan dat hij gezegd heeft de plaatsing niet erg te vinden.

Foto’s:
Het is geen billoze broek; de jongen heeft dunne beentjes en amper billen.
Verder houdt hij van meiden met een diepe decoletté en lang haar en is hij zelf best ijdel.
Hij heeft wel leuke krullen.

Pluspunt. De dresscode is maar iets tijdelijks. Over een tijd zijn de afzakbroeken voorbij. Dat is niet zo zeker wat het roken betreft. Maar wie geld uit geeft aan roken, houdt minder geld over voor leuke kleding. Er is dus hoop.

Marissa.

Kan je nu verder iets met onze antwoorden?
Nu maar hopen dat je zoon geen foto van jou hier neerzet met de vraag:"Dit is mijn moeder in een mini rokje en een wijntje in de hand, ik vind het er niet uitzien, wat vinden jullie?"

Die foto's moeten hier echt weg, zijn ook echt onnodig. Je had het ook bij een vraag over afzakbroeken kunnen houden. Ik vraag me dan ook af waar je die foto's met vraag overal plaatst. Het werkt niet in zijn voordeel zeg maar. Het zijn geen leuke foto's en de negatieve oordelen ook niet, best kwetsend.
En dan ook nog geplaatst door je moeder...het zou niet in mij opkomen een discussie te starten over het uiterlijk van mijn kind in het openbaar. Mét foto zelfs. Van niemand eigenlijk...

Begrijp je een beetje wat ik bedoel of zie jij het totaal anders?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-08-2018 om 16:03

Koekoek

Die spoort niet, moeder dan. De jongen is 19 en mag dus zelf bepalen hoe hij erbij loopt.

haha Phryne

Niet de eerste keer dat jij precies zegt wat ik denk.

Jesse_1

Jesse_1

31-08-2018 om 09:40

Wat ik vind

Een jongen van 19 mag dragen wat hij wil, hoogstens kan het zijn dat ik niet in zijn gezelschap gezien wil worden, of wil ik dat als hij meegaat naar een bepaalde gelegenheid dat hij dan wat anders aantrekt.
Roken: hij is 19. Hij weet ongetwijfeld hoe ongezond en duur het is. Dus zijn keus. Je kunt alleen aangeven: niet in huis en niet zijn stinkende kleding wassen oid. En uiteraard niet door mij gefinancierd.

juf Ank

juf Ank

04-09-2018 om 15:38

wil40

Nu maar hopen dat je zoon geen foto van jou hier neerzet met de vraag:"Dit is mijn moeder in een mini rokje en een wijntje in de hand, ik vind het er niet uitzien, wat vinden jullie?"
Ik pis in mijn broek!

mirreke

mirreke

04-09-2018 om 15:47

Op beide punten waardeloos

het is je kind, en dit zo in het openbaar aan de schandpaal nagelen vind ik niet kunnen. Gelukkig zijn de foto's weg.

En dat roken, ja balen. Maar daarbij helpt dit ook niet. Zonde dat hij is begonnen, nu moet hij er ooit af zien te komen. Bijna alle mensen die gaan roken, beginnen voor hun 24e. Maar goed, als je dan rookt dan is het een verslaving. Daar kom je niet makkelijk meer af.

Dit helpt niet.

mirreke

mirreke

04-09-2018 om 15:50

En hier snap ik ook niks van

'hoogstens kan het zijn dat ik niet in zijn gezelschap gezien wil worden,'

Mijn kind mag erbij lopen zoals ze willen. Ik ben trots op ze zoals ze zijn en zal me nooit voor ze schamen.

zebra

zebra

14-09-2018 om 06:48

niet mijn smaak

die afzakbroeken maar dat is een keuze die een 19 jarige zelf maakt. Hooguit zou ik bij bepaalde gelegenheden vragen om een wat nettere broek aan te doen. Foto's hiervan plaatsen vind ik niet kunnen!
Wat roken betreft: erg jammer dat hij is beginnen roken maar denk dat je hooguit je mening erover kunt geven. Het geld dat hij hieraan kwijt is, kan hij niet meer uitgeven aan andere dingen maar dat beseft hij zelf vast ook wel.

Unknown

Unknown

19-09-2018 om 20:09

Locked up

Ik droeg ook een afzakbroek op de middelbare. Al mijn vrienden deden dat.
Met een merkboxer eronder. Maar dit is al 8 jaar geleden. Iedereen die ik ken, zou hard lachen om degene die ruim 8 jaar achterloopt met de "mode"

Ik ben er zelf mee gestopt toen ik van een amerikaanse gevangenissserie (locked up) begreep dat gevangenen dit doen om aan te geven dat ze "er klaar voor zijn".

U moet dit gedrag niet afzwakken maar hard uitlachen, dan stopt het sneller dan u had verwacht.

Bron: https://www.snopes.com/fact-check/sagging-pants/
Sagging did gain its start in the U.S. prison system and is now frequently claimed to have originated as a clothes-wearing style authored by imprisoned homosexuals intent upon advertising their interest in casual flings:

rode krullenbol

rode krullenbol

21-09-2018 om 22:49

Kom, kom ...

Laten we het luchtig houden:


https://youtu.be/bXBmUOjgWJE

Danny

Danny

04-11-2019 om 18:50

Benieuwd

Ik kom nu voor het eerst hier en ben nu best benieuwd hoe het er uit zag? ik heb een familielid die het over lage broeken heeft maar ben wel benieuwd naar hoe het hier er uit heeft gezien. Daarnaast vind ik dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is. Hij mag het zelf weten als hij het leuk vind zou ik het hem laten doen

Wendelmoed

Wendelmoed

06-11-2019 om 17:19

Alles behalve

Mijn kinderen mogen dragen wat ze willen maar geen afzakbroek, sorry. Gelukkig hebben ze die neiging ook niet.
En roken mag van mij ook niet.
Wie dat met 19 alsnog gaat doen (afzakbroek dragen en/of roken) kan zijn huissleutel inleveren en krijgt als uitzet een kartonnen doos mee.

Lou

Lou

06-11-2019 om 17:47

Jeetje

Ik vind het ook graflelijk maar jij gaat jouw zoon dus op straat zetten omdat je zijn broek niet mooi vindt? Bijzonder.

vlinder72

vlinder72

06-11-2019 om 18:00

En dan over een paar lopen klagen dat je je kleinkinderen niet ziet.

Kinderen nemen soms beslissingen waar jij niet achter staat. Bij mij zou roken in huis absoluut niet mogen. Ik hoop dat geen van mijn kinderen ooit gaat roken.

Mijn oudste zoon draagt het liefste trainingsbroeken. Jaren heb ik gezegd dat hij die dingen niet aan mag naar school maar dat houdt op een gegeven moment echt op. Ik kan niet meer zeggen wat hij wel en niet aan mag.

Hem het huis uitzetten met alleen een doos slaat nergens op. Ik geloof ook niet dat je zoiets echt zou doen. Grootspraak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.