Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Unknown

Unknown

19-09-2018 om 19:32

Bezorgde ouders - Stel je vragen over drugs

Dag lieve bezorgde ouders die de moeite nemen om het internet af te struinen naar advies voor hun kroost.

Even voorstellen:
Ik ben een jongeman van begin 20, en ik ben verslaafd.
Steeds vaker lees ik topics over bezorgde ouders die advies willen inwinnen over hun tiener- zoon of dochter die nieuwsgierig is naar drugs.

Dat is de reden dat ik dit topic geopend heb. Ik wil u de gelegenheid geven om alles te vragen wat u wilt aan een (ex)- drugsgebruiker. En i've seen it all. Tenminste wat er in dat circuit te zien is. Ik ben uit huis gezet, heb de jeugdzorg en verslavingszorg mogen beleven en ik mag iedere dag de prettige gevolgen ondervinden van mijn keuzes.

Is hier animo voor? Zo ja, stel u vraag, zo nee, sluit het topic.

Groetjes,

een 22-jarige

Poging

Aardig dat je een poging doet om nog iets met je nare verhaal goed te doen.
Hopelijk lukt het je verder om je leven weer goed op de rit te krijgen.
Hopelijk heb je nog wel goede begeleiding? Iemand met wie je wel kunt praten? Al is het maar een goede vriend?
En hopelijk komt de relatie met je ouders ook weer goed, het moet een nare wereld zijn geweest.
Geen vraag maar fijn dat je de moeite neemt om iets van je verhaal hier neer te zetten.

Unknown

Unknown

19-09-2018 om 20:36

Dank

Bedankt voor uw reactie.

Ik woon samen, en zit helaas sinds een maand zonder werk.
Ik heb een schat van een vriendin waar ik mee samen woon. Ik heb vrijwel geen vrienden of vriendinnen. Wel heb ik een hechte band gekregen met mijn vader en moeder. Eigenlijk heb ik die gekregen nadat ik uit huis ben gegaan en hen ben gaan respecteren als mijzelf.

Ik gebruik nog steeds, maar dan alleen wiet. Mijn psychiater heeft mij aangeraden om te stoppen als dat lukt. Maar als dit de trek in andere middelen oproept moet ik doorblowen, omdat blowen voor mijn lichaam en geest en portomonnee aanzienlijk slechter is dan cocaine.

Werk inderdaad

Mijn zoon blowt ook. Maar omdat hij het heel druk heeft met zijn studie weet hij het te beperken tot een enkele keer.
En anders neemt hij cbd-olie.
Als je een reden hebt om helder te zijn is het makkelijker.

Goed om te horen dat je al zover gekomen bent.

Unknown

Unknown

19-09-2018 om 20:58

Dank

Goed dat uw zoon druk is met zijn studie.
Daar maak ik uit op dat hij voldoende ambitie heeft om het blowen binnen te perken te houden.

U noemt mij CBD-olie. Is dit olie met, of zonder THC?
Helpt hem dit?

Pirata

Pirata

19-09-2018 om 21:04

Hoe

Hoe ben je in die verslaving terechtgekomen dan?
En heb je dan nog een opleiding kunnen doen?

Zonder

Zonder THC. Het helpt hem zeker. Hij overweegt nu om helemaal niet meer te blowen.
Maar nogmaals, hij heeft genoeg te doen waarvoor hij helder wil zijn.
En hij heeft niet jou geschiedenis en nare ervaringen.

Hopelijk vind je weer werk naar je zin op korte termijn. Dat lijkt mij de handigste afleider.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-09-2018 om 21:15

Drugs

Zoals ik eerder al zei, opvallend dat er ineens zoveel 'ouders met drugsverhalen' opduiken ..

Zelfmedicatie

Mijn zoon gebruikt weed en cbd-olie, als zelfmedicatie. Hij wil geen medicatie omdat hij er zelf controle over wil hebben wanneer hij het nodig heeft om kalm te worden en de overprikkeling te laten landen als die te heftig is.
En ja, hij doet het ook met mindfullness, sport, valeriaan, tot tien tellen, afleiden. Maar een weedje is het meest aangenaam en effectief.

Angela67

Angela67

19-09-2018 om 21:46

AnneJ

ik heb nog nooit gehoord dat je een joint kon laten stoppen als je dat wilde? Lijkt me hetzelfde probleem te hebben als ritalin (als je eenmaal geslikt hebt zit je er vier uur aan vast). Waarom denkt je zoon dan meer controle te hebben?
gr Angela

Ach ja

Een joint heeft een paar uur effect, niet 24 uur. En Ritalin doet niet veel verwacht ik. Zoon heeft geen ADHD maar autisme.

Medicatie

Zoon kan ook angstmedicatie krijgen van zijn psychiater. Angst speelt ook een rol. En verder zou ik wel eens willen weten wat Temple Grandin gebruikt. Want overprikkeling is wel een dingetje.
Dat je natuurlijk behoorlijk in de hand kunt houden met een balans in je leven en routine.

Emmawee

Emmawee

20-09-2018 om 07:32

Ja, je zei het al eerder. En ik vraag me af wat je ervan denkt.
Zou er een voorlichtingsbureau achter zitten?
Of staat er misschien een link naar OO op een voorlichtingsite over drugs?

Emmawee

Emmawee

20-09-2018 om 07:39

Unknown

Op welke leeftijd is je gebruik begonnen en heb jij het idee dat je ouders dat hadden kunnen voorkomen?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2018 om 12:00

Emmawee

"Ja, je zei het al eerder. En ik vraag me af wat je ervan denkt."

Het is meer dat ik niet geloof dat het toeval is. Ineens, meerdere positief klinkende ouderverhalen (van nieuwe gebruikers) over XTC. Dat vond ik al gek. En nu weer een 22 jarige die graag vragen beantwoordt. Maar wat het doel is???

"Zou er een voorlichtingsbureau achter zitten?"

Die hebben wel wat anders te doen dan spammen op forums zou je denken.

"Of staat er misschien een link naar OO op een voorlichtingsite over drugs?"

???

Emmawee

Emmawee

20-09-2018 om 17:58

Het is meer dat ik niet geloof dat het toeval is.
Ja, dat was me duidelijk.
Maar wat denk je dan dat erachter zit? Als het geen toeval is dan zou er een verklaring voor moeten zijn.

"Of staat er misschien een link naar OO op een voorlichtingsite over drugs?"

Uitleg: als er sindskort een link naar dit forum staat op een site over drugs, bijvoorbeeld: "meer vragen over ervaringen van ouders? Ga naar: www.ouders.nl/forum", dan zou dat kunnen verklaren waarom er opeens mee bezoekers over XTC komen babbelen.

Emmawee

Emmawee

20-09-2018 om 17:59

Aanhalingstekens...

Herstel...
"Het is meer dat ik niet geloof dat het toeval is."
En dan de rest...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.