Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Cadeau voor moederdag van volwassen kinderen

Beste ouders,

Hoewel ik zelf nog geen ouder ben, kijk ik toch uit interesse altijd graag op het forum. Nu wilde ik graag jullie advies vragen over moederdag. Zelf ben ik 24, en mijn broertje is 21, en we hebben geen ideeën meer wat we voor onze moeder kunnen doen voor moederdag volgende week.
Ik vroeg me dus af, wat zouden jullie leuk vinden om van volwassen kinderen te krijgen?

Als context: vroeger mochten we nooit cadeautjes kopen, het moest altijd geknutseld zijn, en dat hebben we ook beide tot ons 16e gedaan, maar ja, op gegeven moment kan je niet echt meer met een macaroni fotolijstje aankomen. Sindsdien waren het steeds boeken/planten, maar ook dat wordt nu een beetje afgezaagd.
We studeren beide in een andere stad dan ons ouderlijk huis en wonen al een tijd niet meer thuis, maar gaan dat weekend natuurlijk naar huis om moederdag te vieren.
Ik begrijp dat wij onze eigen moeder natuurlijk het beste kennen, maar ik dacht, een forum van vaders en moeders heeft misschien nog wel nieuwe inzichten wat zij leuk zouden vinden, waar wij niet aan denken!

Pooh Bear

Pooh Bear

03-05-2018 om 09:45

Mee uit nemen

Mijn eigen dochter is nog net niet volwassen.
Maar waar ik mijn eigen moeder blij mee kan maken is haar mee uit te nemen. Bv lunchen, high tea of zo. Een theatervoorstelling is misschien ook leuk of een dagje weg.

Floria

Floria

03-05-2018 om 10:00

waarom

MOET het?

Het moest altijd geknutseld zijn, lees ik, en nu MOET er nog steeds iets? heeft het dan nog waarde?

Zodra mijn kinderen op school niks meer maken, hoeven ze me ook niks meer te geven.

specht

specht

03-05-2018 om 10:11

Activiteit

Inderdaad samen “iets” gezelligs doen. Wat hangt af van jullie interesses en financiële mogelijkheden.

bicyclette

bicyclette

03-05-2018 om 10:47

iets doen

Inderdaad, samen iets doen. Juist als de kinderen ouder zijn, is er steeds minder samen-tijd.
Een bos bloemen ofzo kan ik ook waarderen hoor, maar als ik mag kiezen: samen ergens borrelen, koffie met taart op een terras, ergens lunchen, een high tea, een museumbezoek... zoiets.

Jaaaa.

Ik kan niet wachten tot mijn zoon mij eens uitnodigd voor een gezellige lunch.
Bak koffie en een tosti is al prima.
Samen tijd doorbrengen is nu het belangrijkste.
Ik krijg altijd een bloemetje, met liefde aan gedacht, ook goed.

Niki73

Niki73

03-05-2018 om 11:10

Samen

Mijn kinderen zijn nog maar pubers,maar ze weten heel goed dat ze me blijer maken met een samen-activiteit (al was het maar taart eten) dan met een cadeau.

Dees

Dees

03-05-2018 om 15:03

Voor kleine kinderen

Moederdag is iets wat voor kleine kinderen is dan kunnen ze iets moois op school maken en dat is een dag waarop ze hun uiterste best doen om rekening te houden met hun moeder.

Volwassenen hebben daar geen speciale dag voor nodig die zijn volwassen genoeg om zelf iets te bedenken op elke willekeurige dag.

Dees.

Niks ervan, mijn zoon weet dat ik hem onterf als hij Moederdag vergeet

Sas

Sas

03-05-2018 om 16:16

Eten klaar maken

Als je daar ook slaapt dan is bij ons een ontbijt een prima cadeau
Een lunch of avondmaaltijd kan ook. En dan natuurlijk iets waarvan je weet dat zij het lekker vindt

Een mooie foto van haar kinderen is ook altijd prijs

Verder eens met dr uitstapjes!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

03-05-2018 om 16:47

he ja, samen iets gezelligs doen!

Dat zou ik wel willen krijgen voor moederdag. En een taart. Zo'n gezellige moederdagtaart.

Maar helaas, ik ben kort voor Moederdag jarig, deze festiviteit gaat dus activiteiten-en cadeauloos aan mij voorbij - al sinds er geen kleutercadeautjes meer worden gemaakt.

Leuk dat jullie een plan maken, Didida!

zebra

zebra

03-05-2018 om 18:32

een herinnering

maken zoals samen ontbijten, (uit) brunchen, uit eten. Of iets anders wat ze leuk vindt.

juf Ank

juf Ank

03-05-2018 om 18:48

en kun je haar

een plezier doen met een zelfgebakken cake, koekjes of een hartige taart die je gezellig samen opeet?
de essentie van huis uit die ik meegekregen heb is dat moeders dan eens even niet hoeven te zorggen.

ontbijt

ontbijt op bed.

Zomer

Zomer

04-05-2018 om 11:52

Wat leuk!

Wat leuk dat jullie dat doen! Een mooie foto, lekker geurtje, iets voor bad/douche. Een uitje is ook gezellig natuurlijk!

Hier 2 pubers die elk jaar iets leuks kopen voor zowel vader als moederdag. Ik koop ook altijd iets voor vader en moederdag. En nee, niet alleen dan, ook door het jaar heen maar ook deze dag laat ik niet voorbij gaan. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen?

een foto

Sinds mijn dochter het huis uit is vind ik het altijd leuk om een recente foto van haar te hebben. Zij laat voor dit soort gelegenheden dus vaak een leuke foto afdrukken voor me. Ik blij, zij ook want ze is eeuwig blut en dit kost niet heel veel. Een lijstje heb ik zelf wel (of ik stop hem in een oude macaroni-lijstje uit haar knutselperiode).

Mams

Mams

04-05-2018 om 22:41

Fotokalender

Mijn moeder was vorig jaar erg in haar nopjes met een fotokalender (makkelijk te maken bij bv de Hema) waar foto’s van ons gezin in staan. Kun je een verjaardagskalender doen of een jaarkalender (en die elk jaar rond Moederdag vervangen door een nieuwe

Paasei

Paasei

04-05-2018 om 23:06

Samen-tijd

Hier ook twee (bijna) uithuizige kinderen. Die ik dus ook niet zo veel meer zie. Jongens ook nog, (dus) niet overlopend van attentie... Hoewel het natuurlijk normaal is dat ze in hun eigen wereld leven en mama (en papa) naar de achtergrond verdwijnt.

Weet je wat nu zo leuk is aan kleine kinderen? Voor hen ben jij, mama, de Belangrijste Persoon op de Wereld. Samen met nog wat mensen natuurlijk . Dat gevoel, dat je belangrijk en specia bent voor je kind, dat wil je als moeder graag even hebben. En dat is het grootste kado dat je als kind kunt geven. Aandacht aan haar besteden. Door inderdaad samen iets leuks te doen. Of iets persoonlijks te maken (bak haar lievelingstaart!).

Ik kan dat voor mijn eigen moeder helaas niet meer doen...

Ely

Ely

05-05-2018 om 10:04

Avondje niks hoeven doen in eigen huis

Mocht er geen budget zijn voor uit eten zou ik minstens even leuk vinden als mijn kinderen zouden koken samen, maar dan ook voorbereiden en opruimen . Dus niet mama vragen om de boodschappen te doen en haar laten zitten met een ontplofte keuken . Ik weet natuurlijk niet wat voor type je moeder is maar mijn moeder (helaas al heel lang geleden overleden) had het geweldig gevonden omdat ze dat ook had gezien als erkenning voor haar zorgzaamheid toen we klein waren, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.