Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Kitty

Kitty

24-09-2017 om 21:17

Dochter van 18 werkt te hard

Hallo allemaal,

Mijn dochter is net 18 geworden, alleen merk ik nu pas dat ze zichzelf te hard pusht om beter te worden.
Ze doet een opleiding van drie jaar in 2 jaar wat extra hard werken is.
Op dit moment zit ze er totaal doorheen en ik wil het liefst dat ze stopt of de opleiding gewoon doet in drie jaar.
maar daar wilt ze niet naar luisteren, ik heb contact gezocht met school en die zijn gesprekken met haar aangegaan, alleen heeft ze zich daar uit weten te praten.
Tot overmaat van ramp is ze ook nog gaan roken, terwijl ze daar een hekel aan had.
Ik ben ten einde raad. Wat zou ik nog kunnen proberen?

V@@s

V@@s

24-09-2017 om 21:24

achter haar rug

Je dochter is 18, volwassen dus, en jij zoekt achter haar rug contact met school? Ik denk dat je voorlopig jezelf er beter buiten kunt houden. Ik denk niet dat ze momenteel nog iets van je aanneemt.

18?

Lekker laten gaan. Je hebt haar al uitgelegd dat ze nu teveel van zichzelf vraagt. Blijkbaar is het nodig dat ze dat zelf ondervind. Wat kan er gebeuren? En als ze blijft zitten kan ze alsnog een jaar langer door.
Tja, je kunt ze nog zo waarschuwen, op deze leeftijd maken ze echt eigen keuzes, ook als roken.
Niet handig voor je gezondheid en je zakgeld. Ik zou er toch wat naast gaan staan.

Steunen?

Wat een doorzettingsvermogen heeft je dochter, knap hoor. Ze heeft een doel, is ambitieus, ik zou erg trots op haar zijn.
Je kan haar steunen en misschien haar leven hier en daar wat makkelijker maken? Beetje verwennen en natuurlijk af en toe eens waarschuwen dat ze haar rust pak, daar ben je dan toch weer ouder voor. En loslaten...ze moet het zelf ondervinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2017 om 00:57

Jammer dat ze is gaan roken

Dat vind ik wel.

Ik heb ook een dochter die soms teveel hooi op haar vork neemt. Ze is amper thuis, want het is slapen, school, werken. Ze heeft zelfs lange tijd twee banen gehad, dus dan moest ze naar onze stad om daar te werken en kon ze zondagavond weer bij haar andere baas aan de slag. Zelfs mijn andere dochter heeft haar toen wel eens aan haar jasje getrokken met 'doe je niet wat teveel?' Soms krijg ik rond 8 uur nog de vraag hoe je ook alweer kaassaus of iets dergelijks moet maken, want dan is ze kennelijk pas thuis van haar werk. Kortom... het klinkt allemaal wat erg hectisch, maar ik ben wel trots op dat ze het toch allemaal maar doet.

bullie

bullie

25-09-2017 om 10:46

Oh...

Ik wilde dat ik deze klacht eens over mijn 19jarige zoon had! Die doet helemaal niets!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.