Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Roosje

Roosje

08-05-2017 om 11:35

drugsdealen zoon

Mijn zoon is 26 en is al misschien wel door zijn ADD gevoelig voor drugs. Hij heeft vanaf zijn 13e al wiet gebruikt. Dat doet hij niet meer, maar is op zijn 18e met cocaïne begonnen. Als hij teveel drinkt wil hij coke gebruiken. Dat doet hij een keer per week en ligt dan de hele dag te spacen in zijn bed. Ik woon bij hem in, omdat ik net gescheiden ben (van een zware alcoholist)in afwachting van een eigen huis. Ik woon dus in zijn huis in en moet me dan ook aanpassen.
Hij heeft gelukkig wel een vaste baan. Maar het ergste is dat hij ook dealt. Hij heeft al een strafblad vanuit zijn puberteit. Op zich geen ernstige zaken. Maar hij moet oppassen. Ik maak me grote zorgen over zijn "zaakjes", waar hij niets over uit wil laten. Soms gaat hij even de deur uit om "iets te regelen" en neemt dan een zakmes mee. Zijn er ouders die ook zoiets meemaken of hebben meegemaakt en wat raden jullie mij aan?

Roosje

tante Sidonia

tante Sidonia

08-05-2017 om 12:13

zo snel

mogelijk je eigen woonruimte regelen of kijken of je ergens anders heen kan.
Je kunt met hem praten erover maar daarnaast moet je vooral afstand nemen. Hij is ruimschoots op de volwassen leeftijd en je kunt niets, tenzij hij heel graag doet wat zijn moeder zegt.
Sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2017 om 12:37

Nou inderdaad

Ga desnoods op kamers, maar het is beter voor jullie allebei als deze situatie wordt beëindigd. Jij bent zijn gast, dus hij hoeft geen verantwoording af te leggen en jij zit daar met samengeknepen billen vanwege wat hij allemaal uitvreet. Als jullie apart wonen, kun je afstand nemen. Het zijn zijn zaken, bij jou op visite kan hij dan weer gewoon 'de zoon' zijn, op jóuw voorwaarden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.